Презентація "Лічба часу в історії первісної доби та стародавнього світу"

Про матеріал
Презентація призначена для проведення онлайн уроків. Містить матеріали до уроку та завдання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лічба часу в історії первісної доби та стародавнього світу6 ВІ4

Номер слайду 2

Назвіть одиниці вимірювання історичного часу. Пригадайте, як визначається тривалість історичних подій, віддаленість їх одна від одної в часі. 3. Яка система літочислення є загальноприйнятою у світі?

Номер слайду 3

Визначення точних дат історичних подій має важливе значення для відтворення достовірної картини минулого. Оскільки більшість подій, що ми вивчатимемо, відбулися як до Різдва Христового, так і після нього, то під час лічби часу в історії стародавнього світу будемо дотримуватися ряду правил. Правило 1 У літочисленні роки позначають арабськими цифрами (76 р.), а століття і тисячоліття — римськими (V ст.). Правило 2 Відлік часу до Різдва Христового іде у зворотному порядку. Час початку подій матиме більше числове значення, ніж час їх завершення (персько-грецькі війни розпочалися в 500 р. до н. е., а завершилися в 449 р. до н. е.). Правило 3 Нульового року в літочисленні немає. Щоб дізнатися тривалість подій, що відбулися на межі ер, потрібно від загальної суми років відняти 1 рік (тривалість правління Октавіана Августа: (27 р. до н. е. + 14 р. н. е.) - 1 рік = 40 років). Правило 4 Століття розпочинається з 1-го року і завершується 100-м роком (1-100 р., 101-200 р. ... 2001-2100 р.). Так само й у тисячоліттях. Правило 5 Щоб правильно визначити століття, потрібно до числа, що позначає сотні, додати 1 (325 р.: 3 + 1 = IV ст.). Правило 6 У часі до Різдва Христового події першої половини століть/тисячоліть відбувалися раніше, але мають більше числове значення, ніж ті, що відбулися в 2-й половині століть/тисячоліть (1787 р. до н. е. — це 1-ша половина XVIII ст. до н. е.).

Номер слайду 4

ІСТОРИЧНА МАТЕМАТИКАХронологічні задачіРозв’яжіть хронологічні задачі, порядок дій під час лічби часу записуйте (працюйте в зошитах).1. Апіїв шлях — перший брукований шлях, що вів з Рима в Капую. Будівництво дороги розпочато у 312 р. до н. е. Скільки років тому відбулася ця подія?2. Гай Юлій Цезар провів реформу календаря в 46 р. до н. е. Юліанський календар у 1582 р. н. е. було замінено григоріанським. Скільки років діяв юліанський календар?3. Оперуючи знайденою інформацією про час створення історичних пам’яток (піраміди Хеопса й монети скіфського царя Атея), доповніть і розв’яжіть задачу на лічбу часу.

Номер слайду 5

Мінітурнір «Найкращі знавці хронології»Об’єднайтеся в групи, складіть власні задачі на лічбу часу на основі інформації про зображені історичні пам’ятки й монету. Для виконання завдання також використовуйте будь-які інші відомі вам історичні події. Запропонуйте розв’язати придуману вами задачу однокласникам/однокласницям. Колізей — пам’ятка архітектури Давнього Риму (80 р. н. е.)Стоунхендж — кам’яна споруда на півдні Англії (3000 р. до н. е.)Ювілейна монета номіналом 5 гривень «Білгород-Дністровський», присвячена 2500-річчю міста (введена в обіг у 2000 р.)

Номер слайду 6

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯI. Знаю й систематизую нову інформацію. Самооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Лічба часу в історії первісної доби та стародавнього світу». Дайте відповіді на запитання. II. Обговоріть . Хронологічні перетворення. Виконайте завдання з історичними датами, згаданими в історичних задачах і мінітурнірі: перетворіть запис дат із років у століття або зі століть у роки.

Номер слайду 7

III. Мислю творчо. Розгадайте творчий задум коміксу. Який вибір зробить давньогрецький історик Геродот? Обґрунтуйте вашу думку. Яку роль у вивченні історії відіграє обраний Геродотом предмет?Комікс (від англ. comic — комедійний, комічний, смішний) — послідовність малюнків, зазвичай з короткими текстами, які створюють певну зв’язну розповідь. Комікси ще називають «мальованою історією» або «розповіддю в картинках». Ці твори поєднують риси літератури й образотворчого мистецтва.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Павлова Надія Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бааджи Борис Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 вересня 2023
Переглядів
7583
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку