Презентація «Історія виникнення чисел»

Про матеріал
Презентацію можна використати для підготовки позакласних заходів до Тижня математики
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мир чисел(для учащихся 5 класса)Історія виникнення чисел

Номер слайду 2

ЗМІСТ 1. Рахунок у первісних народів.2. Системи числення (системи нумерації ). 2.1. Давньоєгипетська ієрогліфічна нумерація. 2.2. Система запису чисел в Давньому Римі. 2.3. Запис чисел у Давній Русі. 2.4. Арабська нумерація.

Номер слайду 3

Вчителем у них було саме життя1. Рахунок у первісних народів Вчитись рахувати люди почали в давні часи

Номер слайду 4

Ніхто не знає, коли вперше з’явились рахунок і число. Але вже кілька десятків тисяч років назад люди збирали плоди та ягоди, полювали на диких тварин,виготовляли кам’яні ножі, сокири, наконечники …style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 5

Необхідно було вчитися рахувати!Їм треба було знати, чи вистачить здобичі до наступного полювання, чи багато риби впіймали , тощо.

Номер слайду 6

Спочатку числа показували на пальцях.

Номер слайду 7

В країнах, де люди ходили босоніж, за пальцями рук та ніг легко було рахувати до 20. За їх допомогою можна було рахувати до 5,якщо взяти дві руки, то й до десяти.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 8

Минали роки. Змінювалось життя людини. Людям приходилося все частіше стикатися з більшими числами. Потрібно було придумати, як їх записувати. Люди приручили тварин, на землі з’явились перші скотарі, землеробці… style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 9

Першим способом «запису» чисел були зарубки на палицях,глиняні кульки та інші фігурки

Номер слайду 10

Индійці в Америці та народи давньої Азії зображали числа за допомогю вузликів на мотузках різної довжини та кольору.

Номер слайду 11

Системи числення. Системи нумерації- способи читання та запису чиселабо

Номер слайду 12

Давній Єгипет

Номер слайду 13

Як і більшість людей для рахунку невеликої кількості предметів Єгиптяне використовували палички. Кожна одиниця зображувалась окремою паличкою. Такими путами єгиптяне зв’язували корів. Якщо потрібно зобразити кілька десятків, то ієроглиф повторювали необхідну кількість разів. Теж саме відноситься й до інших ієроглифів.110 Це мірна мотузка, якою виміряли земельні ділянки після розливу Нилу.1001000 Квітка лотосу Головастик100 0001 000 00010 000 000Єгиптяне покланялися богу Ра, богу Сонця й, напевно,так зображали найбільше своє число. Побачивши таке число, звичайна людина дуже здивується та піднесе руки до неба. 10 000 Піднятий палець – будь уважним2.1. Давньоєгипетська ієрогліфічна нумерація

Номер слайду 14

Число 1 245 386 у давньоєгипетському записі виглядало так:1245386 Приклад:

Номер слайду 15

Давній Рим

Номер слайду 16

2.2. Система запису чисел в Давньому Римі{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Римська цифра. IVXLCDMЧисло, яке воно позначає1510501005001000 В римскій нумерації 7 цифр позначаються буквами:Інші числа записуються комбінацією цих знаків

Номер слайду 17

ПРАВИЛА РИМСЬКОЇ НУМЕРАЦІЇ:1. Якщо числа в комбінації йдуть від більших до менших, то вони додаються. Xl - 10+1=112. Якщо від менших до більших – значення числа віднімається від наступного: ІV – 5-1=4

Номер слайду 18

ПРАВИЛА РИМСЬКОЇ НУМЕРАЦІЇ: 3. Підряд може бути записано не більше трьох однакових знаків.40 – XL =50-10(не можна записувати: ХXХХ=10+10+10+10) 4. Більшому числу може передувати тільки одне менше.8 – VIII =5+3 (не можна записувати: ІІХ=10-2)

Номер слайду 19

ЗАВДАННЯЗапишіть римськими цифрами числа від 1 до 10, від 60 до 70. {08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Римська цифра. IVXLCDMЧисло, яке воно позначає1510501005001000

Номер слайду 20

l-1, ll-2, lll-3, l. X-4, V-5, Vl-6, Vll-7, Vlll-8, l. X-9, X-10.{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Римська цифра. IVXLCDMЧисло, яке воно позначає1510501005001000 ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 21

LX-60, LXl-61, LXll-62, LXlll-63, LXl. V-64, LXV-65, LXVl-66, LXVll-67, LXVlll-68, LXl. X-69, LXX-70.{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Римська цифра. IVXLCDMЧисло, яке воно позначає1510501005001000 ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 22

Вкажіть, які це числа: ЗАВДАННЯХХVIIXLIXCXCVIII{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Римська цифра. IVXLCDMЧисло, яке воно позначає1510501005001000

Номер слайду 23

ВІДПОВІДЬХХVII – 27 =10+10+5+2 XLIX – 49=50-10+10-1 CXCVIII – 198=100+100-10+5+3

Номер слайду 24

2.3. Запис чисел у Давній РусіПредки російського народу – слов’яни для позначення чисел, як і римляни, застосовували букви. Щоб відрізняти букви від чисел, вони використовували знак титло. Так можна було записувати числа до 999.- 863

Номер слайду 25

Для позначення більших чисел слов’яни винайшли свій оригінальний спосіб: Число 10 000 знову позначалось тією ж буквою, тільки без титлу, але його вже обводили колом.•десять тисяч – тьма. Для 100 000 ставилося коло з точок:десять тем – легион (100 000), десять легионов – леодр (1 000 000), десять леодров – ворон (10 000 000), десять воронов – колода (100 000 000). 2.3. Запис чисел у Давній Русі Для чисел більших за 999 використовувався знак тисяч , який ставився попереду символа, який позначав число.

Номер слайду 26

2.4. Арабська нумерація

Номер слайду 27

Це, найрозповсюдженіша на сьогоднішній день нумерація, якою ми користуємося. Цифри, які ми застосовуємо у наш час : 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9склалися в Індії близько 400 р.н.е. Десь через 400 років ними стали користуватися араби, які трохи змінили їх та завезли до Європи. У Росії арабська нумерація стала використовуватися при Петрі I (до кінця XVII століття зберігалася слов’янська нумерація)2.4. Арабська нумерація

Номер слайду 28

ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК1. Коли люди почали рахувати?

Номер слайду 29

ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК2. Як рахували давні люди?

Номер слайду 30

ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК3. У всіх народів була одна єдина нумерація чисел?

Номер слайду 31

ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК4. Які найпоширеніші нумерації дійшли до наших днів?

Номер слайду 32

ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК5. Розкажіть коротко історію виникнення чисел 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гусак Ірина
    Дякую!!!Цікаво!Зрозуміло і чітко!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 вересня 2019
Переглядів
12110
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку