Математика
4 клас
Тема. Закріплення знань таблиці множення і ділення на 2 і 5
Мета. Закріпити знання таблиць множення і ділення на 2 і 5; удосконалювати вміння розв’язувати прості і складові завдання;знаходити значення числових виразів з дужками; розвивати вміння змінювати геометричну фігуру за заданими умовами; виховувати інтерес до предмету, розширювати кругозір учнів.
Обладнання: план морської подорожі, зображення морських мешканців, індивідуальні картки, ребус, малюнки кораблів.
Хід уроку
I.Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок
Починається урок
Тут затії і завдання
Ігри, жарти все для вас!
Побажаю вам успіху –
За роботу, в добрий час!
II. Повідомлення теми та мети урок
Зараз ми вирушаємо у морську подорож. Але море у нас не просте, а математичне. За час подорожі ми закріпимо на морський вузол знання таблиць множення і ділення на 2 і 5, закріпимо вміння розв’язувати задачі, а також дізнаємося цікаві відомості про морських мешканців. (На дошці з’являється малюнок штурвалу)
Ваш зошит на цьому уроці перетворюється на бортовий журнал, записи в якому повинні вестися дуже акуратно. Отже, зробимо перший запис: дата,класна робота.
Хвилинка каліграфії
Відгадайте загадку
Ось ця цифра жартівлива,
Діток всіх розвеселила
Як на хвостик повернеться,
В цифру два враз обернеться. (П’ять )
Згадайте, з яких елементів складається цифра 5.Напишіть один рядок цієї цифри.
III. Усний рахунок
Пора вирушати в дорогу, але щоб підняти якір, необхідно виконати наступні завдання (вивішую малюнок якоря)
Знайди суму чисел 78 і 12
Зменш 63 на 37
Збільш 59 на 24
На скільки 45 більше 32?
Ділене 30, дільник 6. Знайди частку.
4 збільш в 9 разів.
16 зменш в 2 рази.
Якір підняли, пора в дорогу.
На вас я буду покладатися
На вашу ерудицію спиратися.
Наш корабель у відкритому морі. А тут підстерігають нас небезпеки, перед нами айсберг (вивішую малюнок)
Що таке айсберг?
Це великі глиби льоду, які відкололися від льодовика. Вони можуть бути на плаву або «сидіти» на мілині. Висота над поверхнею води доходить до 70 м.
Щоб уникнути зіткнення з айсбергом, необхідно:
8, 12,15, 16, 20, 24, 28. (15 непарне число)
2, 3, 4, 5, 6, 7.
Результати збільшити в 5 разів.
10, 15, 20, 30, 35.
Поставити дужки в числових виразах:
14+26:10 ·3=12
54-12+8=34
40-8:4=8
Поясніть постановку дужок і прочитайте числовий вираз.
Завдяки вашій кмітливості ми уникнули зіткнення з айсбергом.
Вітер по морю гуляє і кораблик підганяє…
Ми помічаємо на гребені хвилі ребус.
Зашифровано слово (кит)
Це морський ссавець. Довжина до 20 метрів, а важить до 70 тонн.
Кит приготував вам задачі.
1.До годівниці прилетіло
горобців забіякуватих пара,
Пара сизих голубів
І три пари снігурів. (10)
Мама їм принесла 9 шишок і розділила на трьох. Скільки дісталося кожному з них? (9:3=3)
Поклала на підлогу їх, як поділити на чотирьох?
Попрощаємось з китом і вирушаємо далі
Перед нами острів, на якому можливо жив колись Робінзон Крузо.
А зараз тут живуть два брати Трикутник із Квадратом
Між ними виникла суперечка,хто ж важливіший і в кого більше кутів.
Так як у квадрата кутів більше то трикутник заздрив йому і поки квадрат спав позрізав квадратові всі кути. Давайте порахуємо скільки кутів стало?
У скільки разів збільшилось кутів?
ФІзкультхвилинка
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Розв’язування задач
Відгадайте загадку
Що за диво,ось так чудо
Зверху блюдо,знизу блюдо.
Ходить диво по дорозі,
Голова стирчить і ноги? (черепаха)
Черепаха пропонує вам розв’язати задачу:
На кораблі було 50 літрів питної води. Її витрачали 7 днів по 5 літрів кожен день. Скільки літрів питної води залишилося?
(Складають короткий запис і розв’язують)
Гімнастика для очей
Самостійна робота
(На партах в учнів картки з зображенням морської зірки, морського коника, медузи, на них записані різнорівневі завдання. Діти виконують і перевіряю
Наша подорож добігає кінця
V. Підсумок урок
-Чи була наша подорож корисна?
-Що допомогло вам подолати труднощі?
VI. Домашнє завдання