2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

Урок " Закріплення ( н - н*)

Про матеріал

Розроблений інтегроване заняття з навчання грамоти, математики та гурткової роботи. В даному матеріалі використані цікаві завдання та форми роботи. Використати даний матеріал можуть як вчителі 1 класів так і вихователі ГПД.

Перегляд файлу

Навчання грамоти

Тема: Звуки н – н. Написання малої букви н.

Мета:закріпити знання учнів про ( н), складові елементи малої букви н;вдосконалювати  вміння читати склади, порівнювати з іншими звуками,виконувати звуковий аналіз слів, складати речення за схемами; розвивати зв’язне мовлення, словниковий запас учнів, формувати читацьку компетентність; виховувати любов до природи.

Хід заняття

І. Організація учнів

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 

Вправа «Дихай і думай красиво»

«Коли ти хвилюєшся, спробуй краси­во і спокійно дихати. Закрий очі, глибо­ко вдихни:

  думкою скажи: «Я — лев» ~ видих­ни, вдихни;

• скажи: «Я — птах» — видихни, вдихни;

• скажи: «Я — камінь»    видихни, вдихни;

• скажи: «Я — квітка»     видихни, вдихни;

  скажи: «Я спокійний» — видихни. Ти дійсно заспокоїшся».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні діти у нас дуже цікаве заняття . Тому, що до нас в гості завітав гість.   А хто саме, ви дізнаєтесь прослухавши вірш:

В лісі жив лісовичок,

Хатку мав із гілочок;

Ще й земельки зо дві латки,

А садить не йняв і гадки.

Грядки - галки, грядки - палки,

Не прості, а виручалки.

 

  •  
  • Отже, діти, хто до нас завітав? ( лісовичок)
  • Прийщов він. до нас не просто так. З ним трапилась біда. Що ж саме трапилось ми дізнаємось прочитавши цей лист

 

Читання листа:

  • Дорогі друзі! Любі малята! Допоможіть! Зі мною трапилась біда. Злий вітер зруйнував все моє багатство лісу: звірят, птахів , дерев, зачарував ясне сонечко. А як же я без них. Адже це все, що я люблю і оберігаю. Можливо ви допоможете відкрити чарівні скриньки злого вітриська . Адже, відкривши їх навколо все оживе. Адже, кожен знає, що природа – це наше життя.
  • Ну, що дітки допоможемо нашому лісовичку.

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань

 

1 ключик « Відгадай загадку»

Ліс гостинно закликає

Нас грибами пригощає

Неба потускніла просинь

У права вступає ( осінь)

 

  • З яким звуком закінчується останній скла в слові « осінь»?
  • Який він м’який чи твердий?
  • Назвіть голосні звуки?
  • Скільки складів у слові осінь?
  • Отже, відкриваємо першу скриньку і до нас прийшла в гості золота пора року осінь?
  • Але чомусь вона засмучена?
  • Як ви вважаєте  чому?
  • Так вірно. Адже красуня осінь не може бути без своїх щедрих , смачних дарів , співучих птахів та звірів. Та й наш лісовичок чекає коли ми виконаємо інші завдання. Тому не вагаємось ,а працюємо далі.

 

2 ключик: « Виклади букву»

Учні в групах викладають букву « ен» :                                                                                                                                 

 

1 група: з горіхів, 2 група  :з жолудів,  3 група : з каштанів.

 

  • З яких елементів складається буква ен?

 

  • На що схожа буква « Ен»*

 

  • На яку іншу букву можна перетворити буву ен змінивши серединку? ( на и)

 

 

3 ключик: « Утвори склади»

 

Результат пошуку зображень за запитом "гриби малюнок"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "гриби малюнок"

                а                           Н                                  о

Результат пошуку зображень за запитом "гриби малюнок"Результат пошуку зображень за запитом "гриби малюнок"Результат пошуку зображень за запитом "гриби малюнок"Результат пошуку зображень за запитом "гриби малюнок"

 

       И                      е                            у                           і

 

 

  •       Із цим ми завданням впорались.                                                                                                                                                    -  Ой, погляньте на картинці з’явились грибочки біля беріз та дуба, на ялинках шишки , на жолуді багато жолудів.

 

4 ключик : Фізкультхвилинка « Сонечко»

 

  • Мабуть кожен вже втомився, слід провести музичну фізкультхвилинку.
  •  

Пов’язане зображення

-

- Тож, давайте поглянемо, хто сховався в наступній скринці. Це ж наше сонечко. Погляньте, майже все навколо ожило, але ще не всіх  друзів вистачає нашому лісовичку.

 

Закріплення та застосування теоретичних знань

 

5 ключик: « Загублені слова»

 

1 варіант : називає слова з мяким звуком н : нірка, ніс, кінь, пень, олень.

2 варіант : називає слава з твердим звуком н:носоріг,нирка, намисто, носик.

 

  • Відкриваємо наступну чарівну скриньку, а в ній чути  спів птахів.
  • Які ж птахи прилетіли до нас?
  • А скажіть хто з них відлетить в теплі краї? Чому?
  • Чи потрібно допомагати зимуючим птахам ? Чому?

 

6 ключик « Впізнай тваринку»

 

Учням видається модель слова, за якими учні дізнаються яке слово заховалося.

1 група: олень

2 група: кінь

3 група : носоріг

 

  • Скажіть, які з тварин не живуть в лісі ? ( кінь, носоріг) Чому?
  • Поставте до них запитання? Чому?
  • Отже, лісовичок бере до себе до лісу лише оленя, а інших тварин відпустить до своїх господарів.

 

7 ключик: « Склади речення за схемою»

  • Діти вам потрібно скласти за схемами речення. Дівчатка складатимуть своє речення з трьох слів. А хлопчики своє з п’яти слів. Але речення потрібно пов’язати з нашою картинкою яку ми майже повернули нашому лісовичку.
  • Завдання зрозуміли.

 

Д. Завітала золота осінь.                    Хл. Школярі збирали в кошик гриби.

Підсумок заняття

 

  • Чи всі завдання ми виконали?
  • Що для вас було важким?
  • Що найбільше вам запам’яталось?
  • Лісовичок і надалі залишається з нами тому, що  бачить, що ми дійсно зможемо йому допомогти..   А зустрінемось ми з ним на наступному занятті. Тому до нових зустрічей.

 

 

Математика

Тема: Склад числа 6.Додавання і віднімання у межах 6 на основі складу чисел. Шестикутник.

Мета:вправляти учнів у складанні різних випадків складу числа 6;уміння складати, читати приклади на додавання і віднімання в межах 6; закріпити знання учнів про шестикутник;формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, виховувати почуття відповідальності.

Хід заняття

І Організація учнів

 

  • Дітки погляньте чи все ви підготували до заняття.                                          Рівненько встаньте, побажайте один одному щось хороше і продовжимо  нашу мандрівку.
  • Давайте пригадаємо, хто завітав до нас в гості?
  •  Що трапилось з лісовичком?
  • Скільки скриньок залишилось відкрити?

 

ІІ.Актуалазація опорних знань

 

8 ключик: « Мозкова атака»

  • Назвіть числа з якими ми познайомились?
  • Порахуйте від 1 до 6
  • Назвіть число яке передує 5, 3
  • Назвіть сусідів чисел: 2, 4, 1
  • Назвіть склад числа 5 і 4
  • Назвіть непарні числа?

 

  • Діти, як ви думаєте кого зачарував злий вітер в наступній скринці?
  • Погляньте діти, на картинці з’явився струмочок, який дзюркоче , пробиваючи через джерельце.

9 ключик: « Чарівні листочки»

  • Дітки погляньте, а що не вистачає на картинці ?
  • Так, жовтогарячих барвистих листочків, але якщо  ми виконаємо наступне завдання, то всі осінні листочки покружляють  веселим таночком.

 

Учні доповнюють число до 6, називаючи його , а потім перевіряють свою відповідь , перевертаючи листок на зворотний бік

 

 

 

                                                     6

 

     1                      2                     3                         4                       5                                                    Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "листочки малюнки"Результат пошуку зображень за запитом "листочки малюнки"

             5                 4                      3                              2                                        1

 

  • Назвіть листочки по порядку?
  • Який листочок третій, п’ятий?
  • Які листочки мають парні числа?
  • Який листочок знаходиться по правій стороні?
  • Який листочок найширший?

 

10 ключик « Пальчикова гімнастика»

 

Посадили в землю зернятко, ("Покладіть" в долоню дитини «зернятко»)

На небі виглянуло сонечко.

Світи, сонечко, світи! (Стискаємо кисті і по черзі разжимаем)

Рости, зернятко, рости! (Долоні з'єднати разом і піднімати руки вгору)

З'являються на стеблинці листочки, (З'єднати долоні, пальці один за одним з'єднати з великим пальцем і одночасно на двох руках)

Розпускаються на стеблинці квіточки, (Стискаємо кисті і по-черзі разжимаєм)

 

  • Погляньте, яка краса на лузі розцвіли осінні квіти?
  • Яких квітів найбільше? На скільки?

 

Закріплення та застосування теоретичних знань

 

  • Чомусь наш гість плаче? Давайте запитаємо чому.

Лісовик: Я вам дуже вдячний за допомогу, але в мене був красивий сад і город, але  чомусь я його не бачу.

  • Не засмучуйся. Зараз ми відкриємо наступну скриньку можливо там і сховались твої господарі городу та саду.

 

 

 

11 ключик: « Збери урожай»

Хлопчики збирають овочі в мішечок. На овочах записані вирази на додавання в межах 6, але й трапляються пастки.

 

2+ 4 = 6                   4+ 1= 5                              1+5=6                

 

                 1+ 5= 6                        3+3=6                      3+ 2=5

 

 

Дівчатка збирають фрукти в ящичок . На фруктах записані вирази на віднімання в межах 6,також трапляються пастки.

 

6- 3=3                                          6-2=4                         3-2=1

                          4-2=2                                  6-1=5                              6-2=4

 

  • Молодці! Із цим завданням справились, а наш лісовичок зібрав весь щедрий урожай золотої осені.

 

12 ключик « Допоможемо звірятам»

 

  • Діти а давайте пригадаємо чи всіх мешканців лісу ми повернули ?
  • А кого повернули лісовичку?
  • Як ви вважаєте, ще хто може жити в лісі?

 

Отже , щоб їм допомогти слід попрацювати в групах:

 

1 група : 1+ 4 =6                      3+1=6                 6- 1=4

                  2+4=6                        3+3=6                 6-1=5

 

2 група: ….+2=6                       ….+4=6               ….+1=6

                 5+…=6                        3  +…=6              1+..=6

 

3група: ….+…=6                         …+…=4        6-….=4

                ….+…=5                       або               ….-3=3

 

 

 

13 ключик : « Де хто живе?»

  • Наші мешканці лісу розгубилися. Бо зовсім незнаю , де їхні будиночки. А для того, щоб їх помістити послухайте спочатку казочку про Трикутника, який не слухався мами. От що з ним трапилося.
    Одного разу за погану поведінку мама боляче смикнула Трикутничка за вушко, а вушко в Трикутничка — це його кут. Розсердився Трикутник і думає: «От візьму та й повідрізую собі вушка, не буде за що смикати наступного разу!» І дійсно, відрізав! (Учитель демонструє, як утворився шестикутник.) Вийшла зовсім інша фігура. Полічіть, скільки в неї кутів. (Шість.) Це — шестикутник. Тепер неслухняний синок мав аж шість «вушок»! Отож, треба слухати маму, а не бешкетувати.
  • У вас в кожного на парті є палички. За допомогою них в парах вам потрібно скласти шестикутник і розділити на два трикутника і квадрат.
  • І вирішити разом кого поселите зліва, справа та по центрі.

 

14 ключик « Весела лічба»

  • Наш лісовичок дуже задоволений і вдячний вам за допомогу. Але природа не може жити без повітря . І він просить нас щоб ми дізнались числа, які допоможуть розчарувати злого вітриська на хороше ніжне , тепле повітря.

 

Взув жучок дві босоніжки.
Скільки в нього босих ніжок?
(Чотири.)

 

У садок до годівниці

Прилетіли 3 синиці.

Потім – ще три птиці

Скільки птиць на годівниці. ( 6)

 

Музтерапія.( Звучить тиха мелодія тихого повітря).

  • Закрийте свої оченята і уявіть ,що ви гуляєте по осінньому лісі ,навколо ,співають птахи, чути стукіт дятла. З гілки на гілку веселяться білочки, а зайченята бавляться в саду.  Мудрий олень гуляє по лузі, шукаючи щось собі смачненьке поїсти .  Навколо осінніх дерев танцюють барвисті листочки, лише ялинки вічнозелені чекають наступної пори року.                              А лісовичок посміхається ясному сонечку, ніжному повітрі і з радістю дякує нам за допомогу.

 

Підсумок заняття

  • Чи змінився ваш настрій протягом заняття?
  • Чи вдалося нам допомогти лісовичку?
  • Чи вся завдання для вас були вдалими?
  • Наш лісовичок дякує нам за допомогу і запрошує нас на екскурсію до осіннього парку. Адже осінь  не лише щедра , а й чарівна своїми золотими барвами , а щоб її відчути її треба побачити і почути справжню мелодіє осіннього вальсу

 

Гурток « Веселі кружечки»

 

Тема: « Барви осінніх дерев»

Мета:ознайомити учнів із поняттям пейзаж: вміння підбирати гаму кольорів; закріплювати уявлення дітей про ознаки осені;розвивати творчі здібності, уяву, фантазію;виховувати інтерес до пізнання навколишнього середовища.

 

 

Хід  заняття

І. Організація учнів

Кожен з вас вже постарався –

До уроку приготувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок розпочинаймо.

Девіз: Руки твої – найкращий скарб,

Коли умієш їм дати лад.

 

  • Подивіться чи все готове у вас до заняття. Чи нічого зайвого немає на парті.

ІІ. Основна частина

Бесіда:

  • Давайте пригадаємо: яка пори року до нас завітала сьогодні?
  • Чому її називають щедрою?
  • Де найкраще ми можемо побачити загадковість природи?
  • Які ознаки притаманні осені?

Слухання муз. твору  « Пори року»

  • Прослухайте уважно відому композицію Чайковського  « Пори року»                            -  Як к саме змінювалась мелодія даного музичного твору?

- Чи змінювався темп мелодії?

- Які звуки природи ви почули?

- Отже, сьогодні ми теж спробуємо передати всю красу осені через художнє мистецтво.

 

                       Читання вірша

  • Послухайте уважно вірш скажете про що він?

На узліссі осінь фарби розливала.

Пензликом легенько листя малювала.

Вже руда ліщина, пожовтіли клени,

У красі осінній тільки дуб зелений.

Утішає ясен не сумуй за літом.

Глянь, усі  дерева  в золоті одіті.

 

-   Про що розповідається у вірші?

-    А  яку картину ви собі уявляєте коли, слухали вірш?

« Асоціативний кущ»

  • Які зміни відбуваються з приходом осені?

 

               Йдуть дощі             осінь             жовтіє листя

                                    збирають урожай                  звірі готуються до зими

Перегляд відео

  • Як ви вважаєте, які кольори переважають осінню?
  • Давайте переконаємось в цьому переглянувши відео.
  • Діти подивіться на дерева, що зображені на картинці
  • В що «одягнуті» дерева?А яку будову має дерево?

-  Якщо дерево має листя воно має крону? Звичайно ж, дерева, як і кожна рослина має коріння. Його не видно, бо воно в землі.                                                    - В усіх деревах  стовбур і гілки вгорі тонкіші і потовщуються внизу.

-     А що ви можете сказити за напрямок гілок у деревах?                                               Зверніть увагу вони всі тягнуться  до гори.

 

Гра «Листочки»Ми листочки осінні, 
На гілках ми сидимо. (присісти) 
Дмухнув вітер - полетіли, 
Ми летіли, ми летіли (легкий біг по колу) 
І на землю тихо сіли. (присісти) 
Вітер знову набіг 
І листочки всі підняв. (легкий біг по колу) 
Закружляли, полетіли 
І на землю тихо сіли. (присісти)

 

  • Молодці, а зараз ми пограємо в гру                                                     «Від якого дерева плоди і листя?»
    На дошці висять малюнки з різними деревами. Діти виходять до столу, на якому лежать листя і плоди різних дерев. Беруть по листу і плоду, підходять і прикріплюють на потрібне дерево. 
    Задаю питання:
    Яке дерево напуває нас солодким соком? (береза)
    Яке дерево живе довше від інших дерев? (дуб)
    Як називають плоди дуба? (жолуді)
    Ягоди якого дерева люблять птахи? (горобини)
    Які дерева називають вічнозеленими? (ялина, сосна).
    Хто любить харчуватися шишками від ялини? (білка, ведмідь, дятел).
    Що можна зробити з насіння клена? (вироби).
    Що можна приготувати з яблук? (варення, пиріг, сік).
    Чому яблука в казках називають «молодильні»? (вони дуже корисні, в них багато вітамінів)

 

III. Практична робота.

Показ зразка

- Отже сьогодні ми з вами виготовимо за допомого паперу ось такі осінні дерева.

-   Виконується вона в такій послідовності:

  • Беремо спочатку кружечки коричневого кольору, загинаємо боки в серединку.
  • Після того клеємо стовбур.
  • Наступний етап  беремо жовті кружечки також загинаємо .
  • Наклеємо навколо стовбура.

Пальчикова гімнастика

Раз, два, три, чотири, п'ять -
Будемо збирати листя. (Стискають і розтискають кулачки)
Листя берези, (Загинають великий палець)
Листя горобини, (Загинають вказівний палець)
Листочки тополі, (Загинають середній палець) 
Листя осики, (Загинають безіменний палець)
Листочки дуба (Загинають мізинець)
Ми зберемо.
Мамі осінній букет віднесемо. (Стискають і розтискають кулачки)

.  Повторення правил поведінки під час роботи

 Індивідуальна робота.

IV. Підсумок заняття

  1. 1. Аналіз дитячих робіт.
  2. 2. Виставка кращих робіт, та їх оцінення.
  3. 3. Прибирання робочих місць

 

docx
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
1268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку