“Крок школи до змішаного навчання”Андрєєва Н. В. Рождєствєнская Л. В. Ярмахов Б. Б. Підготувала: Шеховцова Олена Анатоліївна
Номер слайду 2
Глава ІІІ. Змішане навчання як інноваційний навчальний процес
Номер слайду 3
Упровадження змішаного навчання як інновації веде до низки змін у самовизначенні та способах діяльності учасників навчального процесу: Учень - отримує простір свободи й відповідальності, у якому він навчається робити свідомий вибір та відповідати за його наслідки... Учитель - починає функціонувати в нових для себе ролях: відходить від ролі транслятора до ролі тьютора. Ключовий інструмент педагога - середовище без обмежень стінами класу...
Номер слайду 4
Онлайн-середовище дає можливість обирати:темп навчаннячас навчаннямісце навчанняосвітній маршрут. Формує: навички саморегуляціїособистісні й регулятивні метапредметні компетенції
Номер слайду 5
Чи адекватні методи навчання, які ми використовуємо, потребам учнів?У свідомості вчителя легітимізація онлайн-навчання як експерименту його інтеграції у традиційне навчання відбувається поступово……Крок 1. Усвідомлення того, що накопичений роками досвід не допомагає подолати хронічну неуспішність учнів та зниження рівня їх мотивації до навчання. Висновок: методи навчання (не)адекватні освітнім потребам сучасних дітей?!
Номер слайду 6
Як можна поєднати онлайн-навчання з навчанням у класі?Крок 2. Проєктування мотивуючого освітнього середовища за допомогою сучасних інструментівінвентаризація засобів і методів навчання зміна моделі навчання та ролі вчителя (відхід від домінування учителя абсолютно у всіх функціях: планування, пояснення, контроль)!!!
Номер слайду 7
Чи варто делегувати учням частину своїх функцій? Чи готові вони?Учитель - хоче, щоб учні висували гіпотези, обговорювали, планували, оцінювали….. Учням - не цікаво, лінь, важко, жаль на це часу…. Чи можливий такий стрибок компетенцій від найпростіших умінь (дивитись, запам’ятовувати, повторювати, виконувати, відповідати, переписувати, списувати) до здібності самоорганізації, колективної роботи, креативних рішень???
Номер слайду 8
Протест учнів - від невміння взаємодіяти!Під час традиційного уроку вчитель частіше працює на рівні нижньої частини піраміди…Крок 3. Встановлення вільної комунікації між учнями - обмін ідеями, зіткнення думок, вибір та узгодження способів і версій.
Номер слайду 9
Жодна інструкція не змусить учня, який не хоче вчитися, учитися!Окрема важлива проблема:збільшення робочого часу вчителя й учня;контроль за діями учнів у змішаному навчанні. Способи вирішення:платформи для онлайн-навчання з інструментами для відслідковування просування учня в навчальному курсівеб-сервіси
Номер слайду 10
Специфіка учительської діяльності й сама соціокультурна ситуація наразі такі, що нам усе ж таки доведеться замислитися над проблемами організації навчальної діяльності!Крок 4. Утеча з класу!!!І почати треба з самого себе: трансформувати й переглянути свій набір цілей, завдань і засобів організації навчального процесу. Але! здійснюючи перехід до змішаного навчання, ми йдемо не тільки на експеримент - починається щодення практична робота з усіма можливими помилками й ризиками!!!
Номер слайду 11
Про ризики експерименту зі змішаного навчання: Ризик 1. Упровадження “зверху”. Чи чекати супротиву вчителів та учнів? Обов’язково!!!Важливо, щоб кожен учитель міг розробити урок в електронному середовищі й організувати його в будь-якому з багатьох форматів. Велика роль в організації експерименту належить заступнику директора! Його завдання - допомогти вчителю вбудувати онлайн-навчання в навчальний план та розклад.
Номер слайду 12
Чи можна сподіватися на стопроцентний успіх?Ризик 2. Невдалий експеримент. прийняти як вихідне положення можливість помилок і невдач;наполегливість експериментатора, його готовність учитися на чужих і власних помилках;ознайомитись із досвідом тих, хто вже має практичні наробки в цьому питанні;підтримка колективу й адміністрації, їх готовність разом формувати нову ефективну внутрішньошкільну культуру.
Номер слайду 13
Чи погодяться учні стати піддослідними кроликами у вашому експерименті?Ризик 3. Учні перетворюються на піддослідних кроликів. Як уникнути конфлікту й саботажу?обговорювати всі заплановані новації в організації навчання з учнями та їх батьками;обов’язково корегувати, якщо є необхідність, набір засобів та методів навчання;запланувати й здійснювати систематичний зворотний зв’язок;чітко сформулювати цілі експерименту для самого себе, учнів та батьків, грамотно їх транслювати.
Номер слайду 14
Як грамотно поєднати онлайн-середовище з фізичним?Ризик 4. Очний урок - окремо, онлайн-навчання - окремо. Необхідно визначити, яка частина навчального матеріалу буде вивчатися в очній формі, я яка - самостійно. Пріоритетом стає питання, а не відповідь! (модель прегорнутого класу)
Номер слайду 15
Настанова “Примусьте мене вчитися!”Найголовніший ризик! Відсутність в учнів навичок самостійного навчання.виконання завдання не для себе, а для отримання балазвичка до зовнішнього контролю вчителя й батьківвідсутність аналізу помилок та пошуку альтернативних рішеньстереотипне мислення при вирішенні навчальних завданьневміння обговорювати результати
Номер слайду 16
Чи вміє вчитель визначати характер учнівських складнощів?Насправді, це причина багатьох бід: невміння визначити, нерозуміння своїх проблем у підсумку приводить учня до відмови від виконання навчального завдання - і він перекладає на вчителя обов’язок “примусити його вчитися”!Ці та інші ризики нам варто враховувати, починаючи експеримент зі змішаного навчання.