Презентація "Масаж в логопедичній роботі"

Про матеріал
Логопедичний масаж язика для дітей проводиться для цілого ряду позитивних змін, які бачать не тільки самі батьки, але і всі навколишні люди.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Масаж в логопедичній роботі Характеристика видів. Виконала: Фесенко Валентина Валеріївнавчитель-логопед. Глобинського ліцею № 1 2024 р.

Номер слайду 2

1. Поняття «логопедичний масаж»2. Головна мета логопедичного масажу3. Вплив масажу на організм дитини4. Види логопедичного масажу5. Загальні рекомендації до проведення масажу. ПЛАН

Номер слайду 3

Логопедичний масаж - це сукупність способів механічного впливу на різні ділянки мовленнєвого апарату руками логопеда чи спеціальними зондами. Масаж логопедичний може проводитися на всіх етапах корекційного впливу, але особливо значне його використання на початкових етапах роботи. Нерідко масаж є необхідною умовою ефективності логопедичного впливу.1. Поняття «логопедичний масаж»

Номер слайду 4

1. Нормалізація тонусу м’язів голосового, дихального та артикуляційного апаратів.2. Зменшення проявів парезів м’язів артикуляційного апарату.3. Зниження патологічних рухів м’язів мовленнєвого апарату (синкенезій, гіперкінезій, судом).4. Збільшення об’єму та амплітуди артикуляційних рухів.5. Формування довільних, координованих рухів органів артикуляції.6. Активізація тих груп м’язів периферичного мовленнєвого апарату, у яких спостерігається недостатня скоротлива активність.2. Головна мета логопедичного масажу

Номер слайду 5

Внаслідок подразнення нервових рецепторів, яке виникає при масажі, імпульси надходять в кору головного мозку чи підкірку, а звідти трансформована енергія розповсюджується в органи, тканини, м'язи. Масаж покращує секреторну функцію шкіри, активізує її лімфо- і кровообіг, а отже, покращує живлення, підвищує обмінні процеси. Він значно впливає на стан капілярів шкіри, які розширюються, збільшується газообмін між кров'ю і тканинами (киснева терапія тканин). Ритмічні масажні рухи полегшують просування крові по артеріях, прискорюють відтік венозної крові. У зв'язку з цим змінюється загальна нервова збудливість, пожвавлюються втрачені або понижені рефлекси, функціональний стан ЦНС.3. Вплив масажу на організм дитини

Номер слайду 6

У логопедичній роботі можуть бути використані декілька видів масажу. Основним є диференційований масаж, заснований на прийомах класичного масажу (зміцнюючий або розслаблюючий). Масаж виконується в основному в області голови, шиї і верхнього плечового поясу. 4. Види логопедичного масажу

Номер слайду 7

4. Види логопедичного масажу

Номер слайду 8

Логопедичний масаж використовується у корекційній роботі при дизартрії ( у тому числі і її стертій формі ), ринолалії, порушеннях голосу, дислалії , заїканні та для нормалізації фізіологічного і мовленнєвого дихання. Загалом масаж застосовується у всіх тих випадках, коли наявним є порушення тонусу тих чи інших м'язів, які беруть участь у мовленнєвій діяльності.5. Загальні рекомендації до проведення масажу

Номер слайду 9

Логопедичний масаж проводиться у чистому, теплому і добре провітреному приміщенні. У середньому достатньо 2-3 х процедур на тиждень, які проводяться поспіль або через день. При виражених порушеннях тонусу м’язів масаж може проводитися протягом 1 року. Початкова тривалість процедури складає 5-7 хв., кінцева –20-25хв. Під час масажу дитина повинна не відчувати болю, лише ласкаве та добре відношення з боку педагога.5. Загальні рекомендації до проведення масажу

Номер слайду 10

Підготовка до масажу. Шкіра дитини повинна бути чистою, руки педагога теж чистими та теплими, з коротко зрізаними нігтями. Перед масажем руки можна злегка змастити дитячим кремом або використати дитячу присипку. Для проведення масажу логопед повинен мати: медичний спирт, стерильні серветки, гумові рукавички, а також нашатирний спирт і перекис водню.5. Загальні рекомендації до проведення масажу

Номер слайду 11

Оптимальні положення тіла при логопедичному масажіДитина лежить на спині, руки витягнуті вздовж тіла, ноги лежать вільно, носки розведені. Під головою –невеличка подушечка. Логопед займає положення за головою дитини. Положенні тіла –напівсидячи у кріслі. Логопед займає положення за головою дитини.5. Загальні рекомендації до проведення масажу

Номер слайду 12

Методичні вказівки до проведення розслаблюючого масажу. Масаж проводиться у повільному темпі. Основні прийоми –погладжування і легка вібрація. Розслаблюючий масаж повинен викликати у дитини лише приємні відчуття тепла і спокою. Руки логопеда повинні бути теплими. Розслабленню м’язів сприяє тиха музика. Можна використовувати слова аутогенного тренування, або віршований текст.5. Загальні рекомендації до проведення масажу

Номер слайду 13

ВИСНОВКИЛогопедичний масаж язика для дітей проводиться для цілого ряду позитивних змін, які бачать не тільки самі батьки, але і всі навколишні люди. Основні завдання логопедичного масажу для дітей. Корекція правильної вимови звуків (звуковимови);Поліпшення стану голосових зв’язок і голосу;Нормалізація дихання під час розмови;Усунення психічних і моральних зусиль у дітей, які страждають через неправильно поставлену мову;Зменшення впливу заїкання, дизартрії на повсякденне життя дітей;Загальне поліпшення мовного апарату і м’язів, що відповідають за звуковидобування;Зміцнення глоткових рефлексів;Створення правильної траєкторії рухів органів артикуляції. Показання і протипоказання. У малюка можуть спостерігатися вроджені чи набуті відхилення, які вимагають обов’язкового призначення логопедичного масажу язика. Серед них хотілося б відзначити наступні проблеми: Порушення голосу або його часта втрата;Дефект мови;Дизартрія;Збільшення ефективності від занять з індивідуальним логопедом;Мимовільне слиновиділення;Проблеми з розвитком артикуляційних м’язів;Заїкання і проблема з вимовою через сильну напруги м’язів.                                                                                                      Існують і певні протипоказання, при яких проведення цієї процедури стає просто неприпустимим: Розвиток гострих респіраторних захворювань або пік застуди. Гінгівіт і кон’юнктивіт. Стоматит. Збільшення лімфовузлів і лімфотоку.

Номер слайду 14

1. Використання розслаблюючого логопедичного масажу у корекційній роботі з дітьми із заїканням. URL: http://dnz8sumy.at.ua/Doc/suchasni_metodi_kompleksnogo_podolannja_zajikannja.pdf2. Логопедичний масаж. URL: https://logoped14.webnode.com.ua/logopedichnij-masazh/3. Артикуляційний масаж. URL: http://elenanarignaja.blogspot.com/p/blog-page_1.html. ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

Номер слайду 15

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 жовтня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку