Презентація "Методи іприйоми оцінювання навчальних досягнень учнів"

Про матеріал

Добре відомо, що навчальна діяльність в сучасній школі повинна не лише давати учням суму знань, умінь і навичок, а сформувати їхню компетенцію, тобто загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню та перетворювати як учня, так і вчителів у суб'єкти, які самозмінюються в навчальній діяльності. Виявити рівень компетенції покликане оцінювання, саме тому та з метою підвищення якості навчання доцільно цілеспрямовано намагатися забезпечити системний підхід до контролю за об'єктивністю оцінювання навчальних досягнень учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Традиційні та не традиційні форми, методи та прийоми оцінювання навчальних досягнень школярів на засадах компетентнісного, діяльнісного, особистісно - зорієнтованого підходів» Підготувала: керівник ММО,вчитель математики ЕНВК№1 Онищук А.Д. *

Номер слайду 2

Оцінювання – це надзвичайно важливий компонент навчального процесу « З того, як учень ставиться до оцінки, поставленої вчителем, можна зробити висновок про те, як він ставиться до вчителя». В. Сухомлинський *

Номер слайду 3

Навчальна діяльність: *

Номер слайду 4

КОМПЕТЕНЦІЯ - загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню. *

Номер слайду 5

Поточне оцінювання - один із засобів педагогічного аналізу, має виконувати заохочувальну, стимулюючу та діагностико – коригуючу функції, тобто управляти пізнавальною діяльністю учнів. Ефективне оцінювання забезпечує педагогам та учням зворотній зв’язок, що дозволяє розробляти більш ефективні заняття, а учням допомагає розвинути правильні навчальні навики; чітко пов’язує завдання з цілями роботи та вимогами предмету; покращує мотивацію учнів; підвищує обізнаність учнів щодо вимог предмету та їх здатність прийняти відповідальність за виконання вимог програми предмету. *

Номер слайду 6

Контроль (франц. controle – перевірка) за навчанням – постійний нагляд, спостереження і перевірка успішності знань учнів з метою отримання об'єктивної інформації про навчальний процес Функції оцінювання : - освітня; - виховна; - розвивальна; - управлінська; - мотиваційно-стимулююча Принципи : - об’єктивність; - систематичність; - гласність; - диференційованість; - індивідуалізація. *

Номер слайду 7

Стандартні прийоми оцінювання: усне та письмове опитування; лабораторні та практичні роботи; само - та взаємооцінювання; тестування; сумування балів. *

Номер слайду 8

Нестандартні прийоми оцінювання: моніторингові дослідження; прийоми оцінювання «Кредит довіри» та «Відстрочена оцінка»; «Самооцінювання»; колективне оцінювання методом «по колу»; прийом «Своя валюта» ; техніка рівневого оцінювання на кожному етапі уроку ; система накопичення балів; принцип відкритих перспектив; «обмін ролями»; попереднє самопрогнозування балів за контрольну роботу, за тематичне оцінювання. формувальне оцінювання. *

Номер слайду 9

Формувальне оцінювання: розуміється як інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу вчителям визначати потреби учнів, адаптуючи до них процес навчання або оцінюванням для поліпшення навчання.  Формувальне - оцінка орієнтована на конкретного учня, покликана виявити прогалини в освоєнні учнем елемента змісту освіти з тим, щоб заповнити їх з максимальною ефективністю, таким чином, оцінювання спрямовано на формування і розвиток особистості учня. *

Номер слайду 10

Формувальному оцінюванню притаманні такі характеристики: 1. Центроване на учневі. Це оцінювання фокусує увагу педагога і учня більшою мірою на відстеженні та поліпшенні навчання, а не викладання. Воно дає можливість  педагогу та учню отримати конкретну інформацію, на підставі якої вони приймають рішення, як поліпшувати і розвивати процес навчання, в якому напрямку рухатися, над якими проблемами працювати. 2. Спрямовується вчителем. Це оцінювання передбачає автономію, свободу у виборі підходів до організації навчання і високий професіоналізм педагога, оскільки саме він вирішує, що оцінювати, яким чином, як реагувати на інформацію, отриману в результаті оцінювання. 3.Результативне. Формувальне оцінювання  вимагає активної участі учнів. Завдяки співучасті в оцінюванні учні глибше занурюються у матеріал і розвивають навички самооцінювання. Крім того, зростає їхня навчальна мотивація, оскільки вони бачать зацікавленість вчителя, який прагне  допомогти їм стати успішними в навчанні. *

Номер слайду 11

Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей; створення ефективного зворотного зв'язку; забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання; ознайомлення учнів із критеріями оцінювання; забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія); корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання. *

Номер слайду 12

Взаємо – та самооцінювання: формування елементарних рефлексивних вмінь та навичок учнів, що дозволяє коригувати освітню траєкторію; виховання таких рис особистості як об’єктивізм, чесність; паралельне з контролем знань початкове здійснення роботи над помилками, ліквідації навчальних прогалин. *

Номер слайду 13

Форми та прийоми словесного оцінювання навчальних досягнень учнів : позитивно вмотивоване судження, зокрема, погодження (згода з діями, що здійснює учень), підбадьорювання (емоційна підтримка успіхів учня), схвалення, вираження словесно й за допомогою міміки, жестів, модуляції голосу, погляду, тощо; розгорнуте словесне оцінювання (аналіз ходу і результату роботи, способу виконання, стимулювання, удосконалення); відзначення фізичної активності на уроці за умовними символами, фішками, геометричними фігурами, картинками, тощо; ігрова оцінка – нагородження різними ігровими атрибутами; динамічна виставка дитячих робіт, організована у класі. *

Номер слайду 14

комп’ютерне тестування; прийом «Диференційована оцінка», який дає змогу враховувати як рівень навчальних досягнень учня, так і його старанність, охайність, наполегливість у виконання завдань; «Графік успішності» - побудова шкали оцінювання, яка дає можливість учням реально побачити і оцінити рівень власних знань в межах певної теми; оцінювання портфоліо учня. * Новітні технології оцінювання навчальних досягнень учнів:

Номер слайду 15

Об’єктивне оцінювання - це: - особливий вид діяльності з установлення цінності (рівня) досягнутого учнем шляхом порівняння початкового рівня з досягнутим і досягнутого рівня з еталоном; - усунення суб'єктивізму у сфері відносин "учитель-учень"; - забезпечення вчителя об'єктивною інформацією про те, в якому ступені опанував учень навчальний матеріал. *

Номер слайду 16

Шляхи мінімізації: - винесення оцінювання за межі відносин "учитель-учень" ; - оцінювати маємо не учня, не поведінку чи стосунки, а навчальну діяльність, навчальні дії, знання та уміння; - особисті досягнення учня не повинно оцінюватись негативно, а лише у порівняння, однак не з еталоном, а з рівнем, який мав даний учень раніше; - формування в учнів уміння самостійно контролювати, оцінювати і коригувати свою навчальну діяльність, виховування в них звички і потреби в самоконтролі і самооцінці; - оцінювання навчальних досягнень учнів повинно бути систематичним, регулярним ; - оцінювання слід супроводжувати обґрунтуванням (коментуванням), яке вимагає аналізу способів діяльності учня,; - здійснення індивідуального підходу під час оцінювання учнів,. *

Номер слайду 17

« Якщо учень хоче знати, але не може, треба допомогти йому зробити хоч би маленький крок уперед, і цей крок стане джерелом емоційного стимулу думки – радості пізнання…». В.Сухомлинський *

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ніколаїця Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лазорко Наталія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савицька Віта Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
18 березня 2018
Переглядів
23634
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку