Мета уроку: Узагальнення знань учнів про модуль дійсного числа
Номер слайду 3
Модулем додатнього числа називається саме це число, модулем від'ємного називається число, протилежне даному, модуль нуля дорівнює нулю
Номер слайду 4
Усне виконання вправ
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Геометричний зміст модуля числа є відстань від початку координат до точки, що зображає дане число на координатній прямій.
Номер слайду 7
Теорема: Модуль різниці двох чисел дорівнює відстані між точками, які с зображеннями чисел на координатній прямій. Доведення: Візьмемо числа а і в. Позначимо на координатній прямій числа а, в, а-в через А, В, С
Номер слайду 8
При паралельному перенесенні вздовж осі х на в, точка О перейде в точку В, а точка C - B точку А, тобто OC = AB Оскільки за означенням модуля OC = |a - b| то AB = |a - b| що і треба було довести. Прості рівняння і нерівності зручно розв'язувати використовуючи геометричний зміст модуля.
Номер слайду 9
Розглянемо приклади:1. Розв'язати рівняння |x| = 5x ]=5 означає геометрично, що відстань х до початку координатдорівнює 5, x = 5 або x = - 5 Відповідь: x = +/- 52. Розв'язати рівняння |x + 3| = 2 . Запишемо |x - (- 3)| = 2 , це геометрично означає, що відстань від точки -3 до точки x = 2 Відклавши від точки -3 на координатній прямій відрізок довжиною 2 (праворуч і ліворуч) одержимо x = - 1 або x = - 5 . Відповідь: -1; -5.
Номер слайду 10
3. Розв'язати нерівність |x - 3| <= 2 . Це геометрично означає: знайти точки х відстань від яких до точки 3 не перевищує 2. На відстані 2 від точки 3 знаходяться точки 1 і 5.
Номер слайду 11
4. Розв'язати нерівність |2x + 1| >= 3 . Нехай |2x + 1| = |2x - (- 1)| , тоді |2x - (- 1)| >= 3 геометрично означає, щовідстань від точки 2х до точки -1 не менша 3. На відстані 3 від точки -1 знаходяться точки 2 і -4. Таким чином, 2x >= 2 або 2x <=-4 Rightarrow x>=1 або x <= - 2
Номер слайду 12
Самостійна робота (по варіантах)І в. 1. Розв'язати рівнянняa) |x - 1| = 2 б) |2x + 1| = 3 Відповідь: a )-1;3 б)1; -2.2. Розв'язати нерівностіб) 2x -3|<5a) |x + 2| >2| Відповідь: а) x < - 4 або x > 0 б) - 1 < x < 4 . П в.1. Розв'язати рівнянняa) |x + 3| = 1 б)2x -3|=9 Відповідь: а) -2;-4 б)-3; 6.2. Розв'язати нерівностіa) |2 - x| > 3 б) |1 + 2x| < 1 Відповідь: а) x < - 1 або x > 5 б) - 1 < x < 0