Презентація "Мольєр – найталановитіший комедіограф французького та всесвітнього класицизму. Комедія «Міщанин-шляхтич»

Про матеріал

Ознайомити учнів з життям і творчістю Мольєра, історією написання комедії «Міщанин-шляхтич», поглибити знання учнів з теорії літератури; визначити творчі принципи письменника; виховувати почуття гумору і здорового глузду.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять третє березня. Класна робота. Мольєр – найталановитіший комедіограф французького та всесвітнього класицизму. Комедія «Міщанин-шляхтич»

Номер слайду 2

Французи мають повне право гордитися комедіями, або, краще сказати, театром Мольєра, бо Мольєр дав  їм цілий театр. В Бєлінський

Номер слайду 3

Експрес-опитування. Що означає слово «класичний»?Які ідеали утверджувало мистецтво класицизму?Чому воно так називалося?Художні принципи класицизму. Які вони?Які жанрові форми використовували письменники-класицисти?Кого з французьких класицистів ви знаєте?

Номер слайду 4

Асоціативний кущкомедіографсправжнє ім’я – Жан-Батіст Покленнавчався в Клермонському коледжізахопився театральними видовищами, мріяв про сценуорганізував «Блискучий театр»У 1664 році написав комедію «Тартюф»У 1673 році він написав «Удавано хворого»«Для його слави нічого не потрібно, але для нашої потрібен – ВІН».

Номер слайду 5

 введення в комедії елементів драматичної дії; поєднання комічних характерів з комічними обставинами; в основі комізму лежить невідповідність реальних подій тому, як вони сприймаються персонажем; головна риса будь-якого головного персонажа – комічна пристрасть, манія; творчий метод – гармонія серця та здорового глузду. ОЛС № 1. “Творчі принципи Мольєра”

Номер слайду 6

ОЛС № 2. “Тематика комедій» висміювання дворянства; висміювання бюргерського середовища; висміювання лікарів; висміювання представників католицької церкви.

Номер слайду 7

Теоретична скарбничка Комедія (грецьк. – весела процесія, ода-пісня) – драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності чи в людині.

Номер слайду 8

ОЛС № 3. “Комедія”зародилася в Стародавній ГреціїКомедіянайвидатніший драматург - Аристофанвершина комедійних здобутків - епоха Відродженнятвори Шекспіра XVIІ ст.. комедії Лопе де Вега та Кальдерона де ла Баркав добу класицизму комедії Мольєраукраїнська комедія(XVIІ – XVIІІ ст)«Москаль-чарівник» І. Котляревський«Сватання на Гончарівці» Г. Квітка-Основ’яненко 

Номер слайду 9

Паспорт твору “Міщанин-шляхтич”Автор. Мольєр (Жан-Батіст Поклен) (1622 – 1673) – французький комедіограф. Твір. «Міщанин-шляхтич». Дата написання.  1670.

Номер слайду 10

Творча історія. У 1669 році король Людовік XIV приймав у своїй резиденції у Версалі турецьких послів на чолі з Солиманом-Агою. Турків змусили чекати, а потім прийняли їх у галереї Нового Палацу, що була прибрана надзвичайно розкішно. Король сидів на троні, а на вбранні короля було діамантів не менш як на 14 млн. ліврів. Однак Солиман-Ага ніяк не виказав свого захоплення. У нього був такий вираз обличчя, начебто в Туреччині всі носять костюми з діамантами. Поведінка турецької делегації не сподобалася королю. І він наказав придворному композитору і драматургу написати п’єсу, що висміювала б турків. Так був створений «Міщанин-шляхтич». Прем’єра вистави відбулася 14 жовтня 1670 р. в Шамборі.

Номер слайду 11

Жанр. Комедія-балет. Теорія літератури. Комедія-балет – різновид комедії, в якому поєднуються слово, танець, пантоміма, музика, образотворче мистецтво. Характерна для мистецтва XVII ст. Тематика. 1. Зображення прагнення пана Журдена потрапити у вище товариство, стати шляхетним дворянином. 2. Викриття лицемірної моралі аристократії. Ідея. Насмішка над невіглаством буржуазії і сатира на дворянство.

Номер слайду 12

 Основний конфлікт. Конфлікт між пристрастю і розумом.   Сюжет. Пан Журден – малокультурний міщанин, засліплений бажанням увійти до аристократичного світу. Він познайомився з марнотратним графом Дорантом і готується таємно від дружини прийняти в своєму домі маркізу Дорімену. Вчителі дають йому різні поради. Пан Журден чекає гостю в химерному костюмі. Він не дає згоди на одруження своєї дочки з Клеонтом. Тому юнак вирішив провчить пана. Перевдягнутий на турецького вельможу, він просить у пана Журдена руки його дочки. Маркіза тішиться. Комедія закінчується весіллям трьох закоханих пар: маркізи і графа, Люсіль і Клеонта, їхніх служниці і слуги, Ніколь і Ков’єля.

Номер слайду 13

Композиція. Комедія складається з V актів. Перші два акти є експозицією: знайомимося з характером пана Журдена. Активні події розгортаються з ІІІ акту. Маркіза і граф розігрують пана Журдена на бенкеті (ІІІ, IV акти). Потім його розігрує Клеонт (IV, V акти). В V акті наступає розв’язка. П’єса побудована за типовою мольєрівською схемою.    Простір і час. Всі події відбуваються протягом одного дня в будинку пана Журдена. Образи. Позитивні: пані Журден, Клеонт, Ковєль, Люсіль, Ніколь.    Негативні: пан Журден, граф Дорант, маркіза Дорімена, вчителі.

Номер слайду 14

Висновок. Мольєр у комедії викриває таких спритних людців, які прагнуть якнайкраще влаштуватися в суспільстві, збагатитися за рахунок інших нечесними методами. Мольєр весело сміється одночасно і з тих, хто дає себе піддурити. Але комедіограф вірив у велику шляхетність людини. За його переконанням, здоровий глузд і щирість завжди перемагають. Це твір літератури класицизму.

Номер слайду 15

  Традиції. 1. Єдність місця і часу. 2. Протиставлення негативних і позитивних персонажів. 3. Викриваються соціальні та людські вади. Новаторство.  1. Наявні риси реалізму. 2. Комедія піднесена на нову висоту. 3. Мотиви поведінки обумовлені певним становищем людини у суспільстві. 4. Порушення трьох єдностей. 5. Використання традицій народного театру. 6. Введення балету та співів в структуру комедії. 7. Орієнтація на смаки не вищого класу, а широкої публіки.  Наслідування. Російський драматург О. Грибоєдов частково використав сюжет твору «Мізантроп» для п’єси «Горе з розуму». І. Карпенко-Карий створив на основі п’єси «Міщанин-шляхтич» сюжет «Мартина Борулі». Бичок з комедії М. Кропивницького  «Глитай, або ж Павук» нагадує мольєрового Тартюфа. Л. Українка звернулася до образу Дон Жуана у «Камінному господарі».

Номер слайду 16

“Мікрофон”Чому ми називаємо Мольєра майстром «високої комедії»?В чому проявилася його любов дот театру?Назвіть творчі принципи комедіографа. В чому їх новизна?Який факт лежить в основі написання комедії «Міщанин-шляхтич»?Що таке комедія-балет?Визначте тему та ідею комедії. Перелічіть традиції і новаторство комедії «Міщанин-шляхтич». Хто з драматургів наслідував великого Мольєра?

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Прочитати І-ІІ дію комедії.* Скласти тести за змістом твору.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Натха Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Івануна неллі
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Подгайная Марина
    Дякую за якісний матеріал до уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Сивоненко Наталя Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
36361
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку