10 червня о 18:00Вебінар: Літній табір під час карантину, або організація позакласної діяльності онлайн

Презентація "Мольєр – найталановитіший комедіограф французького та всесвітнього класицизму. Комедія «Міщанин-шляхтич»

Про матеріал

Ознайомити учнів з життям і творчістю Мольєра, історією написання комедії «Міщанин-шляхтич», поглибити знання учнів з теорії літератури; визначити творчі принципи письменника; виховувати почуття гумору і здорового глузду.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять третє березня. Класна робота. Мольєр – найталановитіший комедіограф французького та всесвітнього класицизму. Комедія «Міщанин-шляхтич»

Номер слайду 2

Французи мають повне право гордитися комедіями, або, краще сказати, театром Мольєра, бо Мольєр дав  їм цілий театр. В Бєлінський

Номер слайду 3

Експрес-опитування. Що означає слово «класичний»?Які ідеали утверджувало мистецтво класицизму?Чому воно так називалося?Художні принципи класицизму. Які вони?Які жанрові форми використовували письменники-класицисти?Кого з французьких класицистів ви знаєте?

Номер слайду 4

Асоціативний кущкомедіографсправжнє ім’я – Жан-Батіст Покленнавчався в Клермонському коледжізахопився театральними видовищами, мріяв про сценуорганізував «Блискучий театр»У 1664 році написав комедію «Тартюф»У 1673 році він написав «Удавано хворого»«Для його слави нічого не потрібно, але для нашої потрібен – ВІН».

Номер слайду 5

 введення в комедії елементів драматичної дії; поєднання комічних характерів з комічними обставинами; в основі комізму лежить невідповідність реальних подій тому, як вони сприймаються персонажем; головна риса будь-якого головного персонажа – комічна пристрасть, манія; творчий метод – гармонія серця та здорового глузду. ОЛС № 1. “Творчі принципи Мольєра”

Номер слайду 6

ОЛС № 2. “Тематика комедій» висміювання дворянства; висміювання бюргерського середовища; висміювання лікарів; висміювання представників католицької церкви.

Номер слайду 7

Теоретична скарбничка Комедія (грецьк. – весела процесія, ода-пісня) – драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності чи в людині.

Номер слайду 8

ОЛС № 3. “Комедія”зародилася в Стародавній ГреціїКомедіянайвидатніший драматург - Аристофанвершина комедійних здобутків - епоха Відродженнятвори Шекспіра XVIІ ст.. комедії Лопе де Вега та Кальдерона де ла Баркав добу класицизму комедії Мольєраукраїнська комедія(XVIІ – XVIІІ ст)«Москаль-чарівник» І. Котляревський«Сватання на Гончарівці» Г. Квітка-Основ’яненко 

Номер слайду 9

Паспорт твору “Міщанин-шляхтич”Автор. Мольєр (Жан-Батіст Поклен) (1622 – 1673) – французький комедіограф. Твір. «Міщанин-шляхтич». Дата написання.  1670.

Номер слайду 10

Творча історія. У 1669 році король Людовік XIV приймав у своїй резиденції у Версалі турецьких послів на чолі з Солиманом-Агою. Турків змусили чекати, а потім прийняли їх у галереї Нового Палацу, що була прибрана надзвичайно розкішно. Король сидів на троні, а на вбранні короля було діамантів не менш як на 14 млн. ліврів. Однак Солиман-Ага ніяк не виказав свого захоплення. У нього був такий вираз обличчя, начебто в Туреччині всі носять костюми з діамантами. Поведінка турецької делегації не сподобалася королю. І він наказав придворному композитору і драматургу написати п’єсу, що висміювала б турків. Так був створений «Міщанин-шляхтич». Прем’єра вистави відбулася 14 жовтня 1670 р. в Шамборі.

Номер слайду 11

Жанр. Комедія-балет. Теорія літератури. Комедія-балет – різновид комедії, в якому поєднуються слово, танець, пантоміма, музика, образотворче мистецтво. Характерна для мистецтва XVII ст. Тематика. 1. Зображення прагнення пана Журдена потрапити у вище товариство, стати шляхетним дворянином. 2. Викриття лицемірної моралі аристократії. Ідея. Насмішка над невіглаством буржуазії і сатира на дворянство.

Номер слайду 12

 Основний конфлікт. Конфлікт між пристрастю і розумом.   Сюжет. Пан Журден – малокультурний міщанин, засліплений бажанням увійти до аристократичного світу. Він познайомився з марнотратним графом Дорантом і готується таємно від дружини прийняти в своєму домі маркізу Дорімену. Вчителі дають йому різні поради. Пан Журден чекає гостю в химерному костюмі. Він не дає згоди на одруження своєї дочки з Клеонтом. Тому юнак вирішив провчить пана. Перевдягнутий на турецького вельможу, він просить у пана Журдена руки його дочки. Маркіза тішиться. Комедія закінчується весіллям трьох закоханих пар: маркізи і графа, Люсіль і Клеонта, їхніх служниці і слуги, Ніколь і Ков’єля.

Номер слайду 13

Композиція. Комедія складається з V актів. Перші два акти є експозицією: знайомимося з характером пана Журдена. Активні події розгортаються з ІІІ акту. Маркіза і граф розігрують пана Журдена на бенкеті (ІІІ, IV акти). Потім його розігрує Клеонт (IV, V акти). В V акті наступає розв’язка. П’єса побудована за типовою мольєрівською схемою.    Простір і час. Всі події відбуваються протягом одного дня в будинку пана Журдена. Образи. Позитивні: пані Журден, Клеонт, Ковєль, Люсіль, Ніколь.    Негативні: пан Журден, граф Дорант, маркіза Дорімена, вчителі.

Номер слайду 14

Висновок. Мольєр у комедії викриває таких спритних людців, які прагнуть якнайкраще влаштуватися в суспільстві, збагатитися за рахунок інших нечесними методами. Мольєр весело сміється одночасно і з тих, хто дає себе піддурити. Але комедіограф вірив у велику шляхетність людини. За його переконанням, здоровий глузд і щирість завжди перемагають. Це твір літератури класицизму.

Номер слайду 15

  Традиції. 1. Єдність місця і часу. 2. Протиставлення негативних і позитивних персонажів. 3. Викриваються соціальні та людські вади. Новаторство.  1. Наявні риси реалізму. 2. Комедія піднесена на нову висоту. 3. Мотиви поведінки обумовлені певним становищем людини у суспільстві. 4. Порушення трьох єдностей. 5. Використання традицій народного театру. 6. Введення балету та співів в структуру комедії. 7. Орієнтація на смаки не вищого класу, а широкої публіки.  Наслідування. Російський драматург О. Грибоєдов частково використав сюжет твору «Мізантроп» для п’єси «Горе з розуму». І. Карпенко-Карий створив на основі п’єси «Міщанин-шляхтич» сюжет «Мартина Борулі». Бичок з комедії М. Кропивницького  «Глитай, або ж Павук» нагадує мольєрового Тартюфа. Л. Українка звернулася до образу Дон Жуана у «Камінному господарі».

Номер слайду 16

“Мікрофон”Чому ми називаємо Мольєра майстром «високої комедії»?В чому проявилася його любов дот театру?Назвіть творчі принципи комедіографа. В чому їх новизна?Який факт лежить в основі написання комедії «Міщанин-шляхтич»?Що таке комедія-балет?Визначте тему та ідею комедії. Перелічіть традиції і новаторство комедії «Міщанин-шляхтич». Хто з драматургів наслідував великого Мольєра?

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Прочитати І-ІІ дію комедії.* Скласти тести за змістом твору.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сивоненко Наталя Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
6965
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку