презентація Монополія

Про матеріал
Дана презентація допоможе краще ознайомитися учням з темою уроку,розкриє мету
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Монополія Хто такий монополіст?Виконали: Галета Вікторія. Біліченко Олена

Номер слайду 2

Що таке монополія? Монополія — виключне право (виробництва, торгівлі, промислу і т.п.), що належить одній особі, групі осіб (олігополія) чи державі. Термін “монополія” походить від грецьких слів (“mono” – один, “poleo” – продаю) – наявність одного продавця товару чи послуги на ринку. Це монополія одного підприємства або продавця.

Номер слайду 3

Суть монополії Однією з негативних рис є те, що ринок породжує монополії та монополістичні тенденції в економічній системі. Історія монополії сягає сивої давнини. Згадку про неї знаходимо вже у старогрецького філософа Аристотеля. Він відносить її до “мистецтва наживати майно”, зазначаючи, що “вигідно в розумінні наживання майна, якщо хтось зуміє захопити будь-яку монополію”. Англійський філософ Томас Гобс описує монополії, створені ще феодальною державою для зарубіжної торгівлі. Він їх називає корпораціями, “метою яких є збільшення прибутків шляхом монопольного права купівлі і продажу як вдома, так і за кордоном”. Монополістичні тенденції проявляються на всіх етапах розвитку ринкових процесів, але стають явними лише в ХІХ ст.

Номер слайду 4

Причини виникнення монополії ○ Централізація виробництва – це збільшення масштабів виробництва продукції в результаті об'єднання кількох підприємств в одне і загальним управлінням. (щоб вижити в такій боротьбі, отримати більше прибутків). ○ Централізація капіталу – це збільшення розмірів капіталу, внаслідок об'єднання або злиття раніше самостійних капіталів. Наприклад: утворення акціонерних компаній. ○ Внаслідок дій держави (спеціальних або навмисних її кроків). ○ Поява акціонерної капіталістичної власності, коли індивідуальна приватна власність перетворюється на гальмо продуктивних сил. Це означає, що в кінці ХІХ ст. під впливом наукових винаходів ( нові види двигунів і т. д. ) потрібно було будувати такі заводи, які неспроможний був побудувати жоден капіталіст. Крім того, у цей час починається спорудження залізниць, інших великих об'єктів. Нагромадити необхідні кошти окремий капіталіст міг хіба через десятки років. Виникає необхідність у новій формі власності, яка б змогла швидко розв'язати ці проблеми. Нею стала акціонерна капіталістична власність, що виникла в результаті злиття, об’єднання декількох капіталістів. ○ Кризові явища в економіці.

Номер слайду 5

Основні види монополій. Природна монополія. Закрита монополія. Відкрита монополія. Адміністративна монополія. Економічна монополія

Номер слайду 6

Природна монополія Природна монополія виникає внаслідок об'єктивних причин. Вона існує коли попит на певний товар чи послуги найкраще задовольняється однією або кількома фірмами. Тут конкуренція неможлива.

Номер слайду 7

Закрита монополія Закрита монополія – монополія, захищена від конкуренції за допомогою юридичних обмежень, патентів, інституту авторського права.

Номер слайду 8

Відкрита монополія Відкрита монополія – фірма на певний час стає єдиним постачальником якого-небудь товару, не володіючи спеціальним захистом від конкуренції. В ситуації відкритої монополії часто опиняються фірми, які першими вийшли на ринок з новою продукцією.

Номер слайду 9

Адміністративна монополія Адміністративна монополія виникає внаслідок дії державних органів двома шляхами: Надання окремим фірмам виключного права на заняття певного роду діяльності. Наприклад: на початку XVII ст. голландській та англійській компаніям державою було надано право (виняткове) на торгівлю з Індією. Це об'єднання державних підприємств і підпорядкування їх міністерствам. Вони виступають на ринку як єдиний господарський суб'єкт і між ними відсутня конкуренція. По суті, — це монополізована економіка

Номер слайду 10

Економічна монополія Найпоширенішою є економічна монополія. Вона виникає на основі закономірного господарського розвитку, коли підприємці зуміли завоювати монополістичне становище на ринку, завдяки: успішному розвитку підприємства; базується на добровільному об'єднанні або поглинанні переможцями банкрутів.

Номер слайду 11

Ефективність монополії У цілому важко говорити про якусь суспільну користь, яку б приносила монополія. Монополіст, з ціллю максимізувати свій прибуток, намагається підняти ціни на свою продукцію до максимально можливого рівня, при цьому залишаючи кількість виробленого товару на рівні максимизації прибутку (MR=MC), що призводить до неефективності розподілу ресурсів, коли вироблено значне менше товару, ніж потрібно для встановлення рівноваги на ринку, нехай він і цілком конкурентний.

Номер слайду 12

Інші види економічних суб’єктів з привілейованим положенням на ринку. Монопсонія — єдиний або домінуючий на рынку певного товару покупець. Олигополія — тип ринкової структури недосконалої конкуренції, у якій домінує вкрай мала кількість фірм. Картель — домовленість (у тому числі неформальна) про єдину збутову політику. Синдикат — збут продукції, розподіл замовлень здійснюється централізовано.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пащенко Ольга Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
9318
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку