Урок на тему " Безробіття. Зайнятість населення ."

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з поняттями "зайнятість", "трудові ресурси", "безробіття"; з'ясувати причини та види безробіття, вчити учнів визначати рівень безробіття; розвивати логічне мислення, просторову уяву, вміння працювати самостійно і в групах, аналізувати статистичні дані, використовувати навчальний матеріал та раніше здобуті знання, робити висновки.

Виховувати пізнавальний інтерес до економічних процесів суспільства держави та світу.

Обладнання:матеріали підручника:схеми, секторна діаграма, "Практикум з економіки", Конституція України, додаткова література -" Моя економіка", малюнки- карикатури з теми, картки- завдання, книга "Основи економічної теорії"- стор.369.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу ( урок- телепередача).

Орієнтовний план і методи проведення уроку.

План.

1.Зайнятість населення, його характеристика.

2.Безробіття, його види і причини.

3. Рівень безробіття.

Методи: робота в малих групах; спільний проєкт; пошук інформації;"асоціативний кущ" "ділова гра", "мікрофон", "незакінчені речення".

Структура уроку.

І. Організація класу.

ІІ.Мотивація навчальнї діяльності учнів.

На попередніх уроках ознайомилися із одним із негативних явищ ринкової економіки - інфляцією. Ще один наслідок порушення макроекономічної рівноваги є безробіття.Тому сьогодні ми розпочинаємо вивчати тему "Безробіття".Сподіваюсь, що розглянувши цю тему ви поповните свій економічний словник новими поняттями,з'ясуєте , що таке "безробіття" які є його види , основні причини та негативна роль у суспільстві; навчитеся визначати рівень безробіття.Також ознайомитеся із зайнятістю населення та правовими засадами економічних процесів суспільства.

Сьогодні пропоную провести "зйомки передачі" "Економічний вісник".В студії відбудеться зустріч "спеціалістів служби зайнятості".Ролі цих спеціалістів будете виконувати ви, об'днавшись у групи. Врешті у вас одержиться спільний проєкт, результати якого будете інформувати "глядачів" передачі.

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

Перш, ніж ми розпочнемо "зйомки телепередачі" пропоную провести економічну розминку: запис на дошці:

вчитель,

космонавт,

маркетолог,

друкарка,

артилерист,

бурлак,

програміст,

гончар,

інженер,

брокер.

Завдання: згрупувати дані професії за принципами:

- таких професій сьогодні не існує;

- потреба зменшилася;

- виникли нещодавно;

- у майбутньому не будуть потрібні;

- професій необхідно більше, ніж є сьогодні.

( короткі висновки учнів)

На дошці розміщені малюнки- карикатури

Завдання: прокоментувати їх та з'ясувати які асоціації вони викликають. Ключові слова -"вакансія", "НТП", "зайнятість", "міграція".

( короткі висновки учнів).

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

(Інтерактивна частина)

Формування груп учнів та їх завдання.

На "зйомках телепередачі"сьогодні присутні такі спеціалісти:

"Демографи"- питання зайнятості населення,пояснення понять " економічна активність", "трудові ресурси", визначення видів зайнятості населення.

" Юристи"- коментарі статті " Основного закону України" та Закону України " Про зайнятість".

" Економісти"- визначення економічних понять " безробітні" , розкриття питання про основні види та причини безробіття та засоби боротьби з ним; підсумки випереджувального завдання "Аналіз статистичних даних по безробіттю в країнах світу і України".

"Працівники статистичного відділу" -визначення рівня безробіття за складом населення.( розв'зування задачі)

Учні отримують картки- завдання своїх "ролей" ( підготовка 5 хв).

( Обговорення завдань груп учнів)

V. Узагальнення і систематизація нових знань.

(Підготовка до можливих "дзвінків-запитань у студію під час прямого ефіру передачі")

Гра "Мікрофон"

Завдання 1. Визначити статус осіб у складі населення країни з точки зору їх зайнятості в національному виробництві ( безробітні, економічно неактивні, зайняті). Доведіть правильність свого твердження.

- Санітарка лікарні, звільнена за власним бажанням тому, що заочно закінчила педуніверситет і тепер шукає роботу за фахом.

- Студент денного відділення університету у Харкові.

- Робітник Львівського заводу "Маяк", який працює чотири дні на тиждень.

- Льотчик військової авіації, який у 35 років вийшов на пенсію і більше не хоче працювати.

- Інженер Сидоров, звільнений з роботи внаслідок ліквідації підприємства і зареєструвався у службі зайнятості.

- Колега Сидорова, звільнений за тією ж причиною, але працює 3 дні на тиждень помічником автослюсаря на СТО.

Завдання 2. Продовжити думку.

- Економічно активне населення разом з безробітними, які шукають роботу становить....( трудові ресурси чи робочу силу).

- Повною є зайнятість при якій .... (людина працює повний робочий день і тиждень).

- Є такі види безробіття ..... ( структурне, технологічне, циклічне, сезонне, фрикційне, приховане).

- Усі аспекти зайнятості населення в нашій державі регламентуються Законом України .... ("Про зайнятість").

Завдання 3. Визначити вид безробіття.

- Робітниця, яка була звільнена з роботи після закриття підприємства під час економічної кризи.

- Лікар медзакладу, який звільнився з роботи у Тернополі у зв'язку з переїздом родини у Черкаси.

- Випускник ВУЗу, який шукає перше робоче місце.

- Висококваліфікований програміст, який шукає робоче місце з більш високою зарплатою.

VI Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів.

Першими роблять висновки учні.

Доповнення вчителя.

Одним з найхарактерніших проявів хворобливого стану економіки є безробіття- результат порушення макроекономічної рівноваги, ,яке завдає економічних збтитків державам, впливає на психологічний тиск на безробітних, збільшує їх захворюваність. В сучасному світі слід серйозно вивчати такі економічні проблеми та їх вплив на суспільство.Тому ми сьогодні ознайомилися з основними поняттями, видами та причинами безробіття. А також з'ясували основні засоби боротьби з цим явищем.

Перегляд файлу

Тема уроку. Безробіття. Зайнятість населення.

Мета: ознайомити учнів  з поняттями "зайнятість", "трудові ресурси", "безробіття"; з'ясувати причини та види безробіття, вчити учнів визначати рівень безробіття.

Розвивати логічне мислення, просторову уяву, вміння працювати самостійно і в групах,  аналізувати статистичні дані, використовувати навчальний матеріал та раніше здобуті знання, робити висновки.

Виховувати пізнавальний інтерес до економічних процесів суспільства держави та світу.

Обладнання: матеріали підручника:схеми, секторна діаграма, "Практикум з економіки", Конституція України, додаткова література -" Моя економіка", малюнки- карикатури з теми, картки- завдання, книга "Основи економічної теорії"- стор.369.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу ( урок- телепередача).

Орієнтовний план і методи проведення уроку.

                                            План.

1.Зайнятість населення, його характеристика.

2.Безробіття, його види і причини.

3. Рівень безробіття.

Методи: робота в малих групах; спільний проєкт; пошук інформації; "асоціативний кущ" "ділова гра", "мікрофон", "незакінчені речення".

                                         Структура уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальнї діяльності учнів.

На попередніх уроках ознайомилися із одним із негативних явищ ринкової економіки - інфляцією. Ще один наслідок порушення макроекономічної рівноваги є безробіття.Тому сьогодні ми розпочинаємо вивчати тему "Безробіття".Сподіваюсь, що  розглянувши цю тему ви поповните свій економічний словник новими поняттями,з'ясуєте , що таке "безробіття" які є його види , основні причини та негативна роль у суспільстві; навчитеся визначати рівень безробіття.Також ознайомитеся із зайнятістю населення та правовими засадами  економічних процесів суспільства.

Сьогодні пропоную провести "зйомки передачі" "Економічний вісник".В студії відбудеться зустріч "спеціалістів служби зайнятості".Ролі цих спеціалістів будете виконувати ви,  об'днавшись у групи. Врешті у вас одержиться спільний проєкт, результати якого будете інформувати  "глядачів" передачі.

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

Перш, ніж  ми розпочнемо "зйомки телепередачі" пропоную провести економічну розминку: запис на дошці:

 вчитель,

 космонавт,

 маркетолог,

 друкарка,

 артилерист,

 бурлак,

 програміст,

 гончар,

 інженер,

 брокер.

Завдання: згрупувати дані професії за принципами:

- таких професій сьогодні не існує;

- потреба зменшилася;

- виникли нещодавно;

- у майбутньому не будуть потрібні;

- професій необхідно більше, ніж є сьогодні.

( короткі висновки учнів)

На дошці розміщені малюнки- карикатури

Завдання: прокоментувати їх та з'ясувати які асоціації вони викликають. Ключові слова -"вакансія", "НТП", "зайнятість", "міграція".

 ( короткі висновки учнів).

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

       (Інтерактивна частина)

Формування груп учнів та їх завдання.

На "зйомках телепередачі"сьогодні присутні такі спеціалісти:

"Демографи"- питання зайнятості населення,пояснення понять " економічна активність", "трудові ресурси", визначення видів зайнятості населення.

" Юристи"- коментарі статті " Основного закону України" та Закону України " Про зайнятість".

" Економісти"- визначення економічних понять " безробітні" ,  розкриття питання про основні види та причини безробіття та засоби боротьби з ним; підсумки опереджувального завдання "Аналіз статистичних даних по безробіттю в країнах світу і України".

 "Працівники статистичного відділу" -визначення рівня безробіття за складом населення.

( розв'зування задачі)

Учні отримують картки- завдання своїх "ролей" ( підготовка 5 хв).

( Обговорення завдань груп учнів)

V. Узагальнення і систематизація нових знань.

(Підготовка до можливих "дзвінків-запитань у студію під час прямого ефіру передачі")

Гра "Мікрофон"

Завдання 1. Визначити статус осіб у складі населення країни з точки зору їх зайнятості в національному виробництві ( безробітні, економічно неактивні, зайняті). Доведіть правильність свого твердження.

- Санітарка лікарні, звільнена за власним бажанням тому, що заочно закінчила педуніверситет і тепер шукає роботу за фахом.

- Студент денного відділення університету у Харкові.

- Робітник Львівського заводу "Маяк", який працює чотири дні на тиждень.

- Льотчик військової авіації, який у 35 років вийшов на пенсію і більше не хоче працювати.

- Інженер Сидоров, звільнений з роботи внаслідок ліквідації підприємства і зареєструвався у службі зайнятості.

- Колега Сидорова, звільнений за тією ж причиною, але працює 3 дні на тиждень помічником автослюсаря на СТО.

Завдання 2. Продовжити думку.

- Економічно активне населення разом з безробітними, які шукають роботу становить....( трудові ресурси чи робочу силу).

- Повною є зайнятість при якій .... (людина працює повний робочий день і тиждень).

- Є такі види безробіття ..... ( структурне, технологічне, циклічне, сезонне, фрикційне, приховане).

- Усі аспекти зайнятості населення в нашій державі регламентуються Законом України .... ("Про зайнятість").

Завдання 3. Визначити вид безробіття.

- Робітниця, яка була звільнена з роботи після закриття  підприємства під час економічної кризи.

- Лікар медзакладу, який звільнився з роботи у Тернополі у зв'язку з переїздом  родини у Черкаси.

- Випускник ВУЗу, який шукає перше робоче місце.

- Висококваліфікований програміст, який шукає робоче місце з більш високою зарплатою.

VI Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів.

  Учні роблять висновки.

  Доповнення вчителя.

Одним з найхарактерніших проявів хворобливого стану економіки є безробіття- результат порушення макроекономічної рівноваги, ,яке завдає економічних збтитків державам, впливає на психологічний тиск на безробітних, збільшує їх захворюваність. В сучасному світі слід серйозно вивчати  такі економічні проблеми та їх вплив на суспільство.Тому ми сьогодні ознайомилися з основними поняттями, видами та причинами безробіття. А також з'ясували основні засоби боротьби  з цим явищем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
3 січня 2021
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку