До КШМ тронкових двигунів входять: 1 – поршень;2 – шатун; 3 – колінчастий вал. Кривошипно-шатунний механізм призначений для перетворення зворотно-поступального руху поршня на обертальний рух колінчастого вала. До КШМ крейцкопфних двигунів входять:1 – колінчастий вал;2 – поршень;3 – шток;4 – крейцкопф;5 – шатун.
Номер слайду 3
Поршень є одним з найбільш відповідальних і напружених елементів двигуна. Він виконує наступні функції
Номер слайду 4
Поршень сприймає силу від тиску газів та передає її через шатун на колінчастий вал. У тронкових двигунах він виконує роль повзуна. Для тихохідних ДВЗ виготовляють з чавуну. Для швидкохідних ДВЗ виготовляють з алюмінієвих сплавів. Поршень охолоджують мастилом. Має порожнини у головці: через шатун, палець, башмак. Днище поршня є камерою згоряння. Головка поршня. Канавки для кілець компресійних та мастилознімних. Юбка (тронк) – напрямна поршня. ЇЇ діаметр більший за голову. Бобишки мають отвір для пальців, Що з'єднують шатун із поршнем
Конструкція поршня1 – бобишки;а – кармани-холодильники;б – заглиблення для клапанів;в – дренажні отвори для скидання мастила у картер.
Номер слайду 7
Поршневі кільця. Поршневі кільця забезпечують нормальну роботу поршневої групи. Компресійні (ущільнювальні) кільця забезпечують ущільнення поршня у циліндріМастилознімні знімають залишки мастила. Під час руху поршня відбувається змащування поршня та втулки. Забезпечують добре всмоктування і стиснення повітря. Запобігають проникненню газів у картер двигуна. Мастилознімне кільце не допускає надходження мастила у камеру згоряння, відводить тепло від втулки і поршня, змащує втулку циліндрів. Кільця виготовляють з чавуну з підвищеним складом фосфору та присадками хрому, нікелю або молібдену
Номер слайду 8
Поршневі кільця1 – компресійне (ущільнююче) кільце з косим замком;2 - компресійне (ущільнююче) кільце з прямим замком;3 – мастилознімне кільце;б-1 – рух поршня вниз: під кільце надходить мастило;в-2 – рух поршня вгору: мастило витискається до кільця. Увага!!! При монтажі кілець на поршні для зменшення пропуску газів замки розподіляють так, щоб вони не знаходились на одній лінії!
Номер слайду 9
Поршневі пальці
Номер слайду 10
Характеристика шатунів
Номер слайду 11
а б в г д. Типи шатунів а, г, д – з рознімною нижньою головкою б,в – з рознімно-змінною нижньою головкою
Характеристика колінчатого валу. Колінчатий вал служить для перетворення зворотно-поступального руху поршнів в обертовий колінчатого валу та передачі крутного моменту споживачеві потужності. Колінчаті вали СОД та ВОД виконують суцільними, а у МОД - складеними по довжині вала з кількох частин, з'єднаних фланцями. Основними елементами є кривошипи (мотилі), за кількістю циліндрів. Для підвищення стійкості проти спрацювання шийки вала загартовують струмами високої частоти
Номер слайду 16
Конструкція колінчатого валу. Корінні шийки з'єднують кривошипи в єдину конструкцію. УВАГА!!! Кривошипи заклинають під кутом α =720/і для чотиритактних двигунів і α =360/і - для двотактних, де і - кількість циліндрів. Це забезпечує найбільш рівномірний крутний момент, кращу зрівноваженість двигуна.