Вирішуємо не тільки на уроках, а й у житті ми приймаємо рішення.- Які рішення ви приймали сьогодні?- Як часто ви приймаєте такі рішення? Тобто вибір рішення доводиться робити дуже часто. Люди постійно опиняються в ситуаціях, коли треба приймати рішення. Тому я вам пропоную тему "Дерево рішень".
Методичні вказівки: Оберіть проблему. Запропонуйте учням необхідну для розв'язання проблеми інформацію. Підготуйте на дошці або роздайте кожному учневі зразок «дерева рішень». Сформулюйте проблему для розв'язання, визначте суть проблеми і запишіть на дошці, заповнюючи схему. Шляхи й варіанти розв'язання проблеми можна визначити проведенням мозкового штурму. На цьому етапі жоден з варіантів не може бути неправильним. Обговоріть кожен з варіантів розв'язання. Що позитивного чи негативного для кожної зі сторін він містить?Поділіть учнів на малі групи і запропонуйте кожній заповнити схему. Група повинна шляхом обговорення дійти спільного варіанта розв'язання. Кожна група пропонує свій варіант.
Чи сонячно на вулиці?такніТепло?Йде дощ?такнітакніЙти. Не йти. Йти. Не йти Корінь дерева: "Сонячно на вулиці?"Внутрішній вузол дерева або вузол перевірки: «Тепло?", "Чи йде дощ?"Лист, кінцевий вузол дерева, вузол рішення або вершина: «йти", "Не йти"Гілка дерева (випадки відповіді): "Так", "Ні". Чи піти гуляти?»Приклад 1
Виробництво тільки молочного шоколаду з наповнювачем. Виробництво тільки молочного шоколаду без наповнювача. Високий попит на нього (0,8) Низький попит на нього (0,2)Високий попит на нього (0,7)Низький попит на нього (0,3)Очікуваний прибуток 1,5 млн грн. Очікуваний прибуток5 млн грн. Очікуваний прибуток2 млн грн. Очікуваний прибуток3 млн грн. Збільшити виробничі потужностіВідмова від нарощування виробничих потужностей. Очікуваний прибуток 2 млн грн. Очікуваний прибуток 1 млн грн. Дерево рішень «який шоколад виробляти»Приклад 2
В якій програмі зробити розрахунок: MS Excel. MS Word. Використання майстер функцій. Використання копіювання формул. Автоматичне визначення адреси комірки. Використання обмеженої кількості арифметичних дій. Самостійне визначення адреси комірки. Відсутність можливості копіювання формул. Не зручно. Зручно. Приклад 4
Переваги дерев рішень. Ця методика дозволяє учням краще зрозуміти: Механізм прийняття складних рішень, Проаналізувати суперечливі дані. Концепція очікуваного значення. Зрозуміти і пояснити, чому конкретний об'єкт відноситься до того чи іншого класу. Створювати класифікаційні моделі в тих областях, де аналітику досить складно формалізувати знання. Швидкий процес навчання.