* * План заняття: 1. Вивчення принципової схема керування компресорної установки: технологічна схема компресорної установки; робота схеми керування компресорної установки в ручному та автоматичному режимах. 2. Вивчення принципової схеми керування насосної установки: апаратура автоматизації насосних установок; робота схеми керування насосної установки з електродним реле рівня в ручному та автоматичному режимах.
* * Мета: - навчальна ознайомитися з принцами побудови схем керування компресорними і насосними станціями розглянути роботу схеми керування компресорної та насосної станцій - розвиваюча продовжити формувати єдину систему знань в оволодінні кваліфікацією техніка-електрика розвивати професійну компетентність студентів
* * Мотивація навчальної діяльності - як ви вважаєте, наскільки важливою є роль компресорних та насосних установок в сучасному промисловому виробництві? - як ви вважаєте наскільки важливими є знання про улаштування та принцип дії насосних та компресорних установок в безпосередній практичній діяльності техніка-електрика?
* * Склад схеми: А) – силова частина: М1, М2 – електродвигуни приводу компресорів. Б) – схема керування: SA1, SA2 – перемикачі режимів роботи; KPmin1 – контакти електроконтактного манометра середнього тиску; KPmin2 – контакти електроконтактного манометра низького тиску; KPmax – контакти електроконтактного манометра високого тиску; К1 – К4 – проміжні реле; КТ – реле часу; КМ1, КМ2 – силові контактори пуску двигунів компресорів. В) – елементи сигналізації: HL, AU – сигнальна лампа і акустичний (звуковий) апарат низького тиску. Г) – апарати захисту: QF1, QF2, QF3 – автоматичні вимикачі.
* * Схема роботи установки з двома насосами М1, М2 – електродвигуни приводів насосів Н1, Н2. SB1, SB2 – кнопки пуску і зупинки насосу Н1 в ручному режимі; SB3, SB4 - кнопки пуску і зупинки насосу Н2 в ручному режимі; SА1, SА2 – перемикачі режимів роботи; SА3 – перемикач резерву; ДР – електродний датчик рівню; К1 – реле контролю наявності напруги; К2 – аварійне реле; К3, К4 – реле керування Н1, Н2; КМ1, КМ2 –силові контактори М1, М2; HL – лампа контролю напруги в колі керування. QF1 – QF3 – автоматичні вимикачі.