Він щирий і добродушний, мудрий і кмітливий, добрий господар і мужній вояк - уособлював ідеали волі й незалежності, життєлюбності й оптимізму. Цей образ був знаним і улюбленим у всіх верствах українського народу: козак, що сидить по-турецькому під дубом. Поруч завжди вірний кінь, недалеко лежать чи висять шабля, пістоль, рушниця (миролюбність, але готовність дати відсіч), люлька, бандура і келих з карафкою, а ще - лукава усмішка на устах
ХХ століття дало ціле ґроно талановитих майстрів народного живопису, що у своїй творчості розвивають барвисті й фантастичні образи, породжені власною уявою і реалізовані за законами стилістики народного малярства XVIІІ - ХІХ століть і українського декоративного розпису. Це Ганна Собачко-Шостак, Параска Власенко, Наталя Вовк, Параска Хома, Марія Приймаченко, Никифор Дровняк з Криниці, Катерина Білокур, Іван Сколоздря та ін.
Висновки Український живопис по праву займає помітне місце в кращих досягненнях загальнолюдської художньої культури, відбиваючи творчу обдарованість українського народу. Якою б не була відправна позиція митця в тих чи інших пошуках стилістичної виразності своїх творів, основоположною завжди була безмежна захопленість красою життя, красою людини і природи, що є чи не визначальною ознакою українського живопису на всіх етапах його розвитку.
Використана література Український живопис: Сто вибр. творів: Альбом/ Авт.- У 45 упоряд. Ю.В. Беличко. – К. : Мистецтво, 1989. – 191с. Українське народне малярство XIII-XX століть: Світ очима нар. Митців: Альбом/ Авт.- упоряд.: В.І. Свєнціцька, В.П. Откович. – К.: Мистецтво, 1991. – 304с. http://uk.wikipedia.org