Завдання наукового дослідження : 1)систематизувати й узагальнити теоретико-літературну рецепцію категорії «художній образ»; 2) розглянути класифікації художнього образу у сучасному науковому дискурсі;3) проаналізувати особливості сприйняття творів А. де Сент-Екзюпері й Б. Харчука літературною критикою;4)розкрити систему образів у повісті-казці А. де Сент-Екзюпері й повісті-притчі Б. Харчука;5)визначити місце і символічне значення головних та другорядних образів у творах А. де Сент-Екзюпері й Б. Харчука;6)дослідити ідейну роль й композиційне навантаження основних та другорядних образів у структурній організації творів;7) виявити спорідненість концептуальних позицій авторів крізь призму образної системи творів.
Таблиця «Скрапбук духовності А. де Сент-Екзюпері та Б. Харчука»{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}Повість- казка «Маленький принц»Повість-притча «Планетник»Єдина розкіш – це розкіш людського спілкування. Найвища радість людини – орати і сіяти. Добре бачить тільки серце. Найголовнішого не побачиш очима. Що не бачиш оком, що не чутне вуху…то невпізнано відгукнеться у нас. Люди набиваються у швидкі поїзди, але вони вже не відають чого шукають. А те, що вони шукають, можна знайти в одній-єдиній рожі, у ковтку води.- ... чому я ні разу не здибався з духами лісу, води..?- Ти повсякчас живеш серед них, вони тебе бачать, а ти їх ні, через свою байдужість, глухоту та недбальство. У кожної людини свої зорі. В усіх нас гуде крапелька небес. Діти! Стережіться баобабів. Ненависть і нетерпимість – погані помічники. Від кожного треба вимагати лише те, що він може зробити. Ти повинен знати стільки, скільки може знати людина. Вище голови скачуть нерозумні.… не забувай. Ти завжди береш відповідальність за тих, кого приручив. Б’є грім, молотить град, а ти плекай свій нарцис, не забувай, чий ти син.
Сенкани до образів головних героїв творів «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері і «Планетник» Б. Харчука. Планетник. Дбайливий, люблячий, самотній. Плекає, рятує, прагне польоту. Земля без його праці, як квітка без бджоли. Жертва. Маленький принц. Допитливий, відкритий, самотній. Доглядає, мандрує, вивчає. Став другом для пілота. Золоточубе хлоп'ятко.
Авторська поезія Тільки діти знають, що шукають. Тільки їм відомі таємниці. Тож зірки ніколи не згасають. Над Планетником з Маленьким принцом. Виросли ми, стали забувати. Про свої дитячі теплі мрії…Дивляться герої ці крилато. Крізь віки, крізь простір, крізь завії. Так, життя – пустеля…Вчись втрачати. Пам’ятай, що добре бачить серце!Квітка ніжна ще навчить кохати,Мудрий Лис відкриє дружби сенси… І вони самотні - добрі й чисті діти -В світі дивнім викривлених істин. Злість, байдужість довелося їм зустріти,Гіркоту пізнання рано з’їсти… Той – чередник, інший – принц з планети,Де його троянда лиш чекає…Але знову я дивлюся в небо. Й чую дзвін, який в душі лунає!