Презентація (Навчальний проєкт- Окупаційний режим в Україні в роки Другої світової війни

Про матеріал
Презентація створена на основі матеріалів теми "Окупаційний режим в Україні в роки Другої світової війни". Підручник " Історія України " 10 клас.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Навчальний проєкт на тему:" Нацистський окупацiйнийрежим в Українi". Iллєнко Н. Ю. Скрипчинська фiлiя. Козелецького лiцею №3

Номер слайду 2

Тип проєкту - груповий. Етапи реалiзацiї проєкту:1. Початковий . Вступне слово вчителя. Визначення теми, мети та актуальностi роботи над проєктом. Створення робочих груп. Визначення завдань. Визначити методи отримання iнформацii.2. Творчий етап ( дослiдження теми проєкту).3. Пiдсумковий етап. Звіт про роботу. Обговорення результативності проєкту. Презентація проєкту. Оцінювання методом спостереження. Учасники проєкту: учнi 10 класу.

Номер слайду 3

Мета проєкту. Визначити суть окупацiйного режиму в Украiнi; Охарактеризувати життя населення в умовах окупацii; Описати повсякденне життя людей та визначити змiни, пов'язанi з вiйною; На основi рiзних джерел iнформацiї порiвняти ставлення до вiйни рiзних верств населення та полiтичних сил в українських землях. Розвивати умiння аналiзувати i систематизувати матерiали, удосконалювати навички роботи з рiзноманiтними iсторичними джерелами.

Номер слайду 4

Друга свiтова вiйна тривала 6 рокiв. Приблизна кiлькiсть жертв 65 - 67 мiльйон осiб. 90 мiльйонiв осiб залишилось iнвалiдами. Найбiльше втрат зазнала СРСР (28 млн. осiб ). Наслiдки вiйни для Украiни: Людськi жертви: на фронтах загинуло 3 млн.українцiв, 4,5 млн. осiб - вбито пiд час окупацiї; 2,2 млн. осiб вивезено до Нiмеччини на примусовi роботи. Iз них повернулося лише 800 тисяч осiб. Зруйнована iнфраструктура: зруйновано 714 мiст та мiстечок, 28 тисяч сiл; 10 млн. осiб залишилось без даху над головою. Майже всi промисловi пiдприємства були зруйнованi. Україна стала однiєю iз засновниць ООН. Сьогоднi ця органiзацiя об‘єднує всi країни свiту.

Номер слайду 5

Тематичні питання1 група. Що варто знати про українців та Україну в роки Другої свiтової вiйни. 2 група. Генеральний план «Ост»3 група. Нацистський «новий порядок» в Українi.

Номер слайду 6

Завдання 3 групi. Переглянути презентацiю "Україна в умовах нацистської окупацiї" та вiдповiсти на запитання. 1. На якi територiї була подiлена Україна? 2. Які каральнi заходи проводили нiмцi щодо мирних жителiв України? 3. Наведiть факти економiчного гноблення українського населення. 4. Що таке громадськi збори? 5. Опишiть iсторiю Корюкiвської трагедii. 6. Наведiть факти гуманiтарноi катастрофи в умовах нацистського режиму. 7. Хто такi колаборанти? Що спонукало українцiв поповнювати iх ряди? 8. Яке мiсце в Україні є символом Голокосту? 9. Скiльки євреїв було знищено на територiї України? 10. Хто такi "Праведники народiв свiту" ? Скiльки українцiв було удостоєно цього звання? Зробити висновок: в чому ж суть окупацiйного режиму?Завдання для 1 групи. Опрацювати статтю Свiтлани Подiльської "Що варто знати про українцiв та Україну в роки Другої свiтової вiйни" та дати вiдповiдi на запитання. 1. Як перекликаються подiї Другоi свiтовоi вiйни та вiйни з путiнською Росiєю? 2. Якi факти свiдчать, що Друга свiтова вiйна - найбiльш кривава та жорстока сторiнка iсторiї людства? 3. В чому полягала трагедiя українського народу в роки Другої свiтової вiйни? 4. Який внесок українського народу у перемозi над нацизмом i союзниками Нiмеччини? 5. Якi трагiчнi наслiдки вiйни для України? 6. З допомогою статтi пояснiть слова iспанського фiлософа Хосе Ортега-і-Гассет " Iсторiя нас не вчить, що ми маємо робити, проте вона показує, чого робити не слiд". Завдання для 2 групи. Охарактеризувати генеральний план "Ост" з допомогою iсторичних джерел. Iсторична довiдка. План " Ост" був розроблений з метою реалiзацiї гiтлерiвської iдеї життєвого простору на Сходi: звiльнити потрiбнi нацистам землi вiд «недолюдей» . Було заплановано, що 50 млн.радянських громадян мусили вмерти з голоду, бо нiмцi будуть годуватись з їхнiх земель. Як доказ:в1942 роцi 80%продуктових потреб 3 рейху задовольняли окупованi українськi землi. Простий розрахунок: однi мали вмерти, щоб iншi жили. Знайти iнформацiю про план "Ост"(Вiкiпедiя, квiтень 2023р.) та вiдповiсти на запитання. 1. Чому план мав назву " Ост"? 2. На скiльки рокiв був розрахований? 3. Яка мета плану? 4. Яким чином мав реалiзуватись? 5. Коли i де був знайдений текст документу? 6 В якому роцi був опублiкований оригiнал тексту цього плану? З допомогою iсторичного джерела (Косик В. Украiна i Нiмеччина у другiй свiтовiй вiйнi c.513-515)визначити як нiмцi планували вiдноситись до українського населення.

Номер слайду 7

Окупаційний режим в Україні

Номер слайду 8

Окупаційний режим. Поділ України.

Номер слайду 9

Сенкан повинен складатися з 5 рядків:- У першому має бути те, про що ми пишемо, має містити слово (іменник), яке позначає тему (наприклад, війна).- У другому - два слова (прикметники), які  описують тему    (наприклад, жорстока, кривава).- У третьому - три слова (дієслова), що відповідають на запитання «Що робить» (наприклад, ранить, вбиває, калічить).- У четвертому  ціле речення; воно  розкриває суть того, що робить предмет,  про який пишуть (наприклад, Знищує весь рід людський).- У п'ятому - синонім до першого слова (може бути епітет, синонім, це має бути своєрідний підсумок) (Наприклад,  смерть).{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1). Війна Жорстока, кривава. Ранить, вбиває, калічить. Знищує весь рід людський. Смерть.2). Війна. Кривава, ненависна. Калічить, вбиває, сиротить. Штовхає людство до розрухи. Катастрофа.3). Війна Смертоносна, жахлива. Вбиває, руйнує, поневолюєХолоднокровно калічить людські душі. Страхіття

Номер слайду 10

Окупація – для тих, хто пережив Другу світову війну, це слово вже ніколи не стане нейтральним юридичним терміном. Та чи зможуть їх нащадки зберегти їх історичну пам'ять. Чи вдасться наступним поколінням переможців і переможених вберегти своїх дітей від болю та біди, які несе з собою окупація?! Ми схиляємо голови в пошані перед мільйонами загиблих українців, завдяки подвигу яких ми сьогодні живемо. Тож неперевершеними за силою є рядки Максима Рильського з поеми «Слово про рідну матір»: Ні! Сили на землі нема, і сили на землі не буде, щоб потягти нас до ярма, щоб потоптати наші груди…

Номер слайду 11

Використана література Основна література. Бакалець О. А. Історія України з найдавніших часів до початку ХХІ століття: навчальний посібник / О. А. Бакалець. – 2-ге видання, перероблене і доповнене. – Львів : Магнолія-2006, 2015. – 573 с. + персоналії, таблиці, документи, хронологія, словник, с.405-413. Бойко О. Д. Історія України: підручник / О. Д. Бойко. – 4-те вид., доповн. – К. : Академвидав, 2012. – 704 с. + Електронна версія, с.467-470. Кульчицький С. В. Історія України: довідник [для абітурієнтів та школярів загальноосвітніх навчальних закладів] / С. В. Кульчицький, С. В. Мицик, В. С. Власов. – повний курс підготовки до вищих навчальних закладів. – К. : Літера, 2010. – 528 с., с. 394-398. Додаткова література Айкель М. «Через брак людей...» Німецька політика набору робочої сили та примусової депортації робітників із окупованих областей України 1941-1944 рр. // Український історичний журнал. - 2005. - №6. - С. 139-155 Архіви окупації 1941-1944 / Упоряд. Н. Маковська. - Т.1. - К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2006. - 872 с. Потильчак О. «Новий порядок» в окупованій Україні (1941-1944) // Пам'ять століть. - 1999. - №1. - С. 97-104. Сторожук С. Заручники Другої світової війни: доля українських остарбайтерів // Історія України. – 2002. – № 35. Україна в Другій світовій війні: погляд з ХХІ ст.: Історичні нариси у 2 кн. – К.,2011. – Т. 1 – 326–441; 475–511; Т. ІІ. – С. 231–277; 802–863. Дослідницькі матеріали пошукової групи навчального закладу.

pptx
Додано
25 березня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку