Актуалізація опорних знань. Гра «Запитай сусіда»(перевірка правил)
Номер слайду 3
Це потрібно…знати:які речення називаються називними;яку роль виконують односкладні називні речення в мовленні.вміти:розрізняти односкладні називні речення та двоскладні неповні;поширювати називні речення другорядними членами;використовувати називні речення в усному та писемному мовленні.
Номер слайду 4
Дослідження-характеристика. Прочитайте текст, знайдіть у ньому односкладні речення з головним членом у формі підмета. Якою частиною мови виражений головний член речення? Ніжин. Усе частіше й частіше постає він переді мною. У спогадах, у снах… Тиха вуличка, поросла споришем. Дві тополі біля брами. Сад. На сусідній гостроверхій клуні – лелека. Там пройшло моє дитинство, промайнула юність (М. Баланіна-Москаленко). Визначте, чи всі називні речення поширені. Якими другорядними членами речення вони поширені?
Номер слайду 5
Робота із підручником «Українська мов໧24, с. 161.
Номер слайду 6
Проблемне завдання. Прочитайте речення. Чи є виділені речення односкладними називними? Чому?1. Сині очі, чорні брови. Над чолом козацький чуб.2. Похмурі стіни замку. Ніч. Перегук вартових на стінах.
Номер слайду 7
Дослідження-зіставленнявизначте вид речень за складом граматичної основи. Поясніть різницю. Безхмарне небо. Могутній Дніпро. Родючий чорнозем. Небо безхмарне. Дніпро могутній. Чорнозем родючий.
Над чим ще потрібно подумати?Мій настрій на кінець уроку? Яке завдання сподобалось найбільше?Яке завдання було складне? Про що нове ви сьогодні дізналися? Рефлексія. Вправа «5 питань»
Номер слайду 10
Пояснення домашнього завдання. Підручник, §24, с. 161,вправа 279 – переписати речення, підкреслити всі члени речення в односкладних називних.