Тема. Неозначено-особові речення.
Мета: поглибити знання учнів про односкладні речення, сформувати поняття про неозначено-особове речення, способи вираження головного члена; розвивати вміння аналізувати ці речення у висловлюваннях, розрізняти їх, розвивати логічне мислення та увагу; підвищувати мовленнєвий етикет за допомогою дидактичного матеріалу.
Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів; правильно використовує їх у власному мовленні; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; оцінює виражальні можливості й роль односкладних і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.
Обладнання: мультимедійний комплект.
Вид діяльності (слайд) |
Перебіг уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Неозначено-особові речення. |
|
Завдання уроку |
Це потрібно… знати: які речення називаються неозначено-особовими; яку роль виконують односкладні речення в мовленні; вміти: виділяти односкладні речення з-поміж інших видів речень; визначати їх види ; конструювати односкладні речення; використовувати їх в усному та писемному мовленні. |
|
Актуалізація опорних знань |
З поданих слів складіть і запишіть речення, визначте вид односкладного речення.
|
|
Робота з підручником |
§21, с. 150.
|
|
Робота в групах |
Перша група. За матеріалом підручника побудувати опорну схему «Неозначено-особові речення» ( ст. 150). Друга група. З речень виписати дієслова, визначити спосіб морфологічного вираження (спосіб, час, особу, число). Незнайому людину в селі зустрічали щирим і світлим «Добрий день!» До близьких знайомих, вітаючись, звертаються на ім’я чи ім’я по батькові, приязно усміхаючись. Пошанним «Ви» користуватимуться на початку знайомства. |
|
Завдання-пошук |
Перепишіть речення, підкресліть граматичну основу в кожному реченні, визначте особу, число та час дієслів-присудків у неозначено-особових реченнях.
|
|
Вправа-трансформа-ція |
Перебудуйте двоскладні речення на односкладні неозначено-особові. ЗРАЗОК. Повага здобувається по краплях. – Повагу здобувають по краплях.
|
|
Онлайн-вправа |
|
|
Рефлексія |
3-2-1
|
|
Домашнє завдання |
Підручник, §21, с. 150, вправа 253 – переписати речення, уставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи, указати неозначено-особові речення. |
|