Урок "Неозначено-особові речення"

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 8 класі "Односкладні речення. Неозначено-особові речення".
Перегляд файлу

Тема. Неозначено-особові  речення.

Мета: поглибити знання учнів про односкладні речення, сформувати поняття про неозначено-особове речення, способи вираження головного члена; розвивати вміння аналізувати ці речення у висловлюваннях, розрізняти їх, розвивати логічне мислення та увагу; підвищувати мовленнєвий етикет за допомогою дидактичного матеріалу.

Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів; правильно використовує їх у власному мовленні; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; оцінює виражальні можливості й роль односкладних  і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.

Обладнання: мультимедійний комплект.

Вид діяльності

(слайд)

Перебіг уроку

Примітки

Тема уроку

Неозначено-особові  речення.

 

Завдання уроку

Це потрібно…

знати:

які речення називаються неозначено-особовими;

яку роль виконують односкладні речення в мовленні;

вміти:

виділяти односкладні речення з-поміж інших видів речень;

визначати їх види ;

конструювати односкладні речення;

використовувати їх в усному та писемному мовленні.

 

Актуалізація опорних знань

З поданих слів складіть і запишіть речення, визначте вид односкладного речення.

  • Дивитися, на, вночі, люблю, небеса.
  • Люблю дивитися вночі на небеса.
  •  (Односкладне, означено-особове).

 

Робота з підручником

§21, с. 150.

 

 

Робота в групах

Перша група. За матеріалом підручника побудувати опорну схему «Неозначено-особові речення» ( ст. 150).

Друга група. З речень виписати дієслова, визначити спосіб морфологічного вираження (спосіб, час, особу, число).

Незнайому людину в селі зустрічали щирим і світлим «Добрий день!»

До близьких знайомих, вітаючись, звертаються на ім’я чи  ім’я по батькові, приязно усміхаючись.

Пошанним «Ви» користуватимуться на початку знайомства.

 

Завдання-пошук

Перепишіть речення, підкресліть граматичну основу в кожному реченні, визначте особу, число та час дієслів-присудків у неозначено-особових реченнях.

  •      У Київській Русі існували ради городян. Їх називали «віча». На таких радах обговорювали й розподіляли посади в державі, визначали організацію війська, укладали угоди, оцінювали діяльність князя (З підручника історії).
  • Називали – ІІІ особа множини, минулий час.

 

Вправа-трансформа-ція

Перебудуйте двоскладні речення на односкладні неозначено-особові.

ЗРАЗОК. Повага здобувається по краплях. – Повагу здобувають по краплях.

  • Комп’ютерні засоби зв’язку використовуються з кінця ХХ ст.
  • Комп’ютерна мережа Інтернет була створена в 70-их рр. ХХ ст.
  • Так названо всесвітню асоціацію комп’ютерних мереж, об’єднаних в єдину систему.

 

Онлайн-вправа

 

Рефлексія

3-2-1

  • Назвіть 3 факти, які були новими на уроці.
  • Назвіть 2 факти, які були вже відомі.
  • Назвіть 1 факт, який хотілося б вивчити детальніше.

 

Домашнє завдання

Підручник, §21, с. 150,

вправа 253 – переписати речення, уставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи, указати неозначено-особові речення.

 

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку