Урок "Додаток як другорядний члени речення "

Про матеріал
Урок № 5 у 8 класі з інтерактивними видами роботи "Додаток як другорядний члени речення "
Перегляд файлу

Урок 5

Тема: Додаток як другорядний члени речення

 

Мета: поглибити знання про додаток як другорядний член речення;

 сформувати поняття про прямий і непрямий додаток; розвинути вміння визначати вид додатків у реченнях, розрізняти додаток і неузгоджене означення;               удосконалити навички доречно використовувати додатки у власному мовленні; розвивати логічне мислення учнів; виховувати високі моральні якості людини.

 

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

 

Матеріали: презентація, навчальні сторінки на платформі  https://learningapps.org з інтерактивними вправами.

 

Обладнання: ґаджети для комунікації між учнями та вчителем

під час дистанційного навчання.

 

Хід уроку

Слайд 1, 2

Актуалiзацiя опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів (виконання завдань та опитування учнів)

-  Що таке речення? Які ви знаєте ознаки речення?

-  Який елемент структури речення є найважливішим?

-  Які властивості повинне мати слово, щоб виступати   членом речення?

-  Чим головні члени речення відрізняються від другорядних?

Слайди 3, 4

1.Завдання-спостереження.

Прочитайте речення й скажіть, у якій колонці на підкреслені присудки спрямована дія дієслова-присудка (учитель просить окремих учнів увімкнути мікрофон та відповісти на запитання).

 

Ти даєш поету дужі крила.

 

Він у піснях творить зразки поезії.

 

 

Ти даєш поету дужі крила.

 

Він у піснях творить зразки поезії.

 

Основний зміст роботи (виконання завдань та розповідь учителя)

 

Слайд 6

1. Пояснення вчителя за таблицею.

ДОДАТОК

Означає предмет, на який спрямована дія (процес або стан) або відповідно до якого ця дія (процес чи стан) відбувається

Відповідає на запитання непрямих відмінків

Виражається іменником, займенником або іншими частинами мови, ужитими в ролі іменника

 

Слайди 7, 8

2. Розібрати випадки неправильного слововживання.

Поширеними серед граматичних помилок є такі, які ґрунтуються випадках неправильного керування. Розберімо кілька таких випадків.

  • Властивий мовцям (не для мовців).
  • Опановують мову (а не мовою).
  • Насміхаються зі слабкого (а не над слабкими).
  • Характерний для українців (не українцям).
  • Дякують матері (не матір).
  • Навчаються музики (а не музиці).
  • Зраджувати однодумця (не однодумцеві).
  • Сповнений смислів (не смислами).
  • Ходять по воду (не за водою).

Закріпімо вивчені випадки неправильного керування.

Заповніть пропуски. Із пари слів оберіть нормативні.

 

 

Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті  (https://learningapps.org/watch?v=pneandj4520 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте вчителю.

 

Слайд 9

3. Проблемне питання.

1. Доведіть або спростуйте таке твердження (учитель просить окремих учнів увімкнути мікрофон та відповісти на запитання).

Інфінітив може в реченні виступати присудком або додатком.

 

4. Слово вчителя. Правильність  вирішення проблемного завдання перевірте за реченнями. Проаналізуймо такі речення. Знайдімо головні і другорядні члени речення (учитель просить окремих учнів увімкнути мікрофон та відповісти на запитання).

1. Юнак міг розповідати годинами про своє нове захоплення.

2. Навчила мене читати бабуся.

Висновок. Інколи додаток може бути виражений і інфінітивом (непрямий). Інфінітив виступає додатком тоді, коли позначає дію, що буде виконуватися іншою особою(ами).

 

Слайд 10

5. Пояснення вчителя за таблицею.

Слайд 11

6. Виконати завдання сортування словосполучень з прямими та непрямими додатками.

Розподіліть прямі  та непрямі додатки.

 

 

Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті  (https://learningapps.org/watch?v=pdvsb99rj20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте вчителю.

 

Слайд 12

7. Виконати завдання на визначення означень в реченні.

Виділіть у реченнях додатки.

 

 

Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті  (https://learningapps.org/watch?v=pi7p5zi2t20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте вчителю.

 

Слайди 13, 14

Узагальнення знань (виконання тестової роботи)

Учні виконують завдання.

Час на виконання завдання —5  хв.

Дайте відповіді на тестові запитання.

 

 

Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті  (https://learningapps.org/watch?v=py6zawi6j20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте вчителю.

 

Після виконання тестової роботи учитель підбиває підсумки уроку і оголошує домашнє завдання.

 

Слайд 15

Домашнє завдання. Знайдіть та запишіть 5-6 прислів’їв чи приказок  про книги, підкресліть додатки, дайте їм повну характеристику.


 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
4664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку