Презентація "Олександр Грін "Пурпурові вітрила"

Про матеріал

Дана презентація може бути використана під час роботи із повістю-феєрією О.Гріна "Пурпурові вітрила" як безпосередньо під час уроків у школі, так і під час дистанційного навчання

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Олександр Грін«Пурпурові вітрила»Підготувала вчителька зарубіжної літератури. Ріпкинського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Ріпкинської селищної ради Тетяна Коваленко

Номер слайду 2

Жанр. Повість-феєрія. Тема. Тяжкий шлях Ассоль до своєї мрії. Ідея. Письменник утверджує думку про те, що треба завжди сподіватись на краще, не втрачати мужності та надії. “Чудеса треба робити своїми руками…” Конфлікт. Мрії Ассоль і дійсність; піднесена натура та реальне життя; Каперна – мрія. Проблематика. Зіткнення мрії з брутальною дійсністю, кохання, доброта, батьківська відданість, заздрість і лицемірство, праця, почуття обов’язку; протест проти “законів натовпу; особистість і колектив; добро і зло. Місце дії. Вигадане селище Каперна на мальовничому морському узбережжі, де мешкають герої з дивними іменами. Т. В. Коваленко

Номер слайду 3

Головні герої – Ассоль (з іспанської «al sol» – «до сонця») і Грей. Другорядні персонажі: Лонгрен і Мері – батьки Ассоль, батьки Грея (Ліонель і Ліліан) та жителі Каперни (узагальнений образ: чоловіки, жінки, діти), Меннерс – власник крамниці, Хін Меннерс його син. Епізодичні персонажі: добросерда сусідка, вугляр, збирач фольклору Егль, слуга Польдішок, кухарка Бетсі, конюх Джон, капітан «Ансельма» Гоп, матрос Летіка, скрипаль Циммер та інші музики, помічник капітана Грея – Пантен, молодий злидар. Т. В. Коваленко

Номер слайду 4

Композиція повісті-феєрії “Пурпурові вітрила”Експозиція. Розповідь про дитинство Ассоль та Грея Зав’язка. Пророкування, мрія, яку подарував Ассоль Егль Кульмінація. Грей готує пурпурові вітрила для корабля “Секрет” Розв’язка. Корабель з пурпуровими вітрилами у бухті Каперни. Т. В. Коваленко

Номер слайду 5

Як ти знаєш твір (тести)1. Хто винен у смерті Мері: А- Меннерс. Б- Лонгрен. В- Ассоль2. Хто був свідком потопання Меннерса: А-МеріБ- Лонгрен. В – Ассоль3. Кого Ассоль зустріла в дитинстві в лісі: А- Егля. Б-Меннерса. В-Грея4. Яку річ дівчинки «чарівник» знайшов в струмочку: А-черевики. Б-хустину. В-яхту5. Що у майбутньому чекає Ассоль за словами Егля: А-велике багатство. Б-корабель з пурпуровими вітрилами. В-добру вдачу6. Кому Лонгрен відмовився давати тютюну: А- Меннерсу. Б- Ассоль. В- жебраку7. Які риси характеру притаманні Грею: А- добрий, щедрий, приязний, цілеспрямований. Б-жадібний, лицемірний, скритний, цілеспрямований. В- важка вдача, лагідний, тихий, цілеспрямований8. У якій родині зростав Грей: А- у бідній. Б-у заможній. В-немає родини9. Хто заперечив слова Хіна Меннерса щодо божевілля Ассоль: А- Летіка. Б-Грей. В- вугляр10. Де вперше Грей побачив Ассоль: А-на відкритому місці на схилі пагорба. Б-на гарній галявиніВ-у темному лісіТ. В. Коваленко

Номер слайду 6

Як ти знаєш твір (тести)11. З якої тканини пошили пурпурові вітрила: А- шовк. Б-драп. В-хлопок12. Як звали дівчину, яка гарячою юшкою обпекла руку: А-БетсіБ-МеріВ-Ассоль13. Кого шукав Грей, коли вперше побачив Ассоль: А-матір. Б-Ассоль. В-Летік14. Як називався корабель, який придбав Грей: А- «Секрет»Б-«Таємниця»В- «Загадка»15. Яку посаду на кораблі обіймав батько Ассоль: А-капітан. Б-матрос. В-юнга16. На якому кораблі служив Лонгрен: А- «Секрет»Б- «Оріон»В- «Казка»17. Якою справою Лонгрен заробляв собі на життя: А-різьблення з дерева. Б-ліпка з пластилину. В-чеканка по металу18. Скільки років було Хіну Меннерсу, коли з його батьком стався «нещасний випадок» : А-21 Б-15 В-1219. Де проживали Ассоль і Лонгрен: А-у КаперніБ-у КиєвіВ-в Криму20. На діжці з яким напоєм було написано: «Мене вип’є Грей, коли буде в раю»: А-пиво. Б-віскіВ-вино. Т. В. Коваленко

Номер слайду 7

Реальне і фантастичне “Пурпурові вітрила”Реальне: життя бідних рибалок, їхній побут, становище дітей- напівсиріт, негативне ставлення оточуючих до тих, хто на них не схожий, особливо серед дітей. Фантастичне: чарівник Егль, здійснення чуда, фантаст пейзажі, щасливий кінець Риси чарівної казки. Вигаданість подій і ситуацій, герої мають незвичні імена, перемога добра й кохання у фіналі твору, піднесений стиль тощо)Т. В. Коваленко

Номер слайду 8

Символічні образи. Пурпурові вітрила — символ мрії, надії на краще, величі кохання, що є рукотворним дивом. Назва яхти Грея «Секрет» — символ пошуку смислу людського буття, таємниці життя. Каперна — символ людського зла, жорстокості, ницості. Слово «рай» (у написі на старих бочках) — символ духовної єдності душ, піднесеного життя. Зоря — символ здійснення мрій, пробудження душі, кохання. Ассоль – символ світла, добра; Грей –символ втілення мрії в життя; Пурпуровий колір – колір радості і краси, якої не вистачало у Каперні; Море – символ бурхливої долі й водночас символ свободи, волі, природної гармонії; Сонячне світло – символ просвітлення душі, ідеалу, кохання. Т. В. Коваленко

Номер слайду 9

Т. В. Коваленко

Номер слайду 10

Т. В. Коваленко

Номер слайду 11

Артур Грей. Родина. Багаті і знатні батьки, які мало приділяли уваги хлопчикові. «Народився з живою душею, зовсім не схильною продовжувати родинну лінію» Матеріальний стан. Багатий, знатного роду, але приховував це, плаваючи на кораблі матросом Дитинство. Самотність у родині. Відчуженість від холодних й егоїстичних батьків-аристократів. Спілкувався з простими людьми більше, ніж із батьками. Рід занять, освіта. Моряк, капітан корабля Ставлення оточуючих. Людям було важко зрозуміти його, він жив у власному світі фантазій. Найкраще юного Грея розумів Польдішок. Та ставши капітаном «Секрета», Грей намагається якнайкраще ставитися до своєї команди й до всіх людей, з якими його зводить доля. Сприйняття навколишнього світу. Відчував красу природи, яка була живою істотою, поетичне сприйняття навколишнього світу. Риси характеру: романтик, співчутливий, добрий, розумний, цілеспрямований, допитливий, витривалий, щирий, наполегливий, сміливий, із глибоко розвиненими естетичними почуттями; мав «летючу, живу душу». Складові щастя: творити дива власними руками. Т. В. Коваленко

Номер слайду 12

Цитатна характеристика Грея«Він уродився капітаном, хотів бути ним і став ним» «Величезний дім, у якому народився Грей, був похмурий усередині й величний знадвору» «Греєві батько й мати були пихатими невільниками свого становища, багатства і законів того суспільства, стосовно якого могли казати “ми”» «Артур Грей народився з живою душею» «Та є не менші дива: усмішка, веселощі, прощення і… вчасно сказане, потрібне слово. Володіти цим – значить володіти всім. Що ж до мене, то наш початок – мій і Ассоль – залишиться нам назавжди в ясно-червоному відблиску вітрил, створених глибиною серця, котре знає, що таке любов». «зрозумів одну немудру істину. Вона в тому, щоб робити так звані дива своїми руками. Коли для людини головне – отримати дорогесенький п’ятак, то легко дати цей п’ятак, але коли душа таїть зернину полум’яної рослини – дива, зроби їй це диво, якщо ти у змозі. Нова душа буде в нього й нова в тебе. Коли начальник в’язниці сам випустить в’язня, коли мільйонер подарує письмаку віллу, опереткову співачку і сейф, а жокей бодай раз притримає коняку заради іншого коня, якому не щастить, – тоді всі зрозуміють, як це приємно, як це невимовно чудесно». Т. В. Коваленко

Номер слайду 13

Грею властиві такі риси характеру:походження з роду багатої знатісамотність у родинівідчуженість від батьків-аристократівдобротаспівчуттяжалістьнебайдужістьлюдяністьщедрістьлюбов до природивміння бачити красу навколишнього світусміливістьрішучістьцілеспрямованістьнаполегливістьвитривалістьрозумпрофесіоналізмпіднесеністьтонка натуращирістьдопитливістьпринциповістьсамостійністьнезалежністьжага до пригодвірність дитячій мріїромантичністьвміння переходити від слів до справинадійністьдобре розвинене почуття прекрасного. Т. В. Коваленко

Номер слайду 14

Ассоль. Родина. Батько Лонгрен, колишній моряк, мати Мері, померла Соціальний статус, матеріальний стан. Донька моряка, бідна Дитинство. Самотність серед людей. Тільки батько був для неї близькою людиною й створював атмосферу любові й родинного тепла. Заняття, уміння: господарювала вдома, шила, допомагала продавати іграшки, спілкувалася з природою, мріяла Ставлення оточуючих. Більшість людей не розуміли її і не прагнули зрозуміти. Тільки батькове серце билося в унісон із серцем Ассоль. Сприйняття навколишнього світу. Відчувала красу природи, яка була для неї живою істотою, поетично сприймала оточуючий світ, у ній жило дві дівчини: одна донька матроса й ремісника, друга – «живий вірш». Риси характеру Ассоль: Мрійлива, романтична, добра, працьовита, сильна духом, любить природу і розуміє її; турботлива донька Складові щастя: віра в мрію; оптимізм; здатність протистояти труднощам; передчуття дива. Т. В. Коваленко

Номер слайду 15

Цитатна характеристика Ассоль. Опис Ассоль у дитинстві: “...нервове, добре личко, коли, сидячи в нього на колінах, вона трудилася над таємницею застебнутого жилета або ж кумедно наспівувала матроські пісні — дикі ревовірші”. Ставлення людей до Ассоль: “Граючись, діти гнали Ассоль, якщо вона до них наближалася, жбурляли грязюкою і дражнилися, ніби її батько їв людське м’ясо, а тепер робить фальшиві гроші. “ “Одна по одній наївні її спроби до зближення закінчувалися гірким плачем, синцями, подряпинами та іншими виявами громадської думки; вона припинила, урешті, ображатися” “поважні очі” “Але тисячі останніх кумедних страхів охопили Ассоль; до смерти боячись усього — помилки, непорозумінь, таємничої і шкідливої завади, — вона забігла по пояс у тепле коливання хвиль”. “Дівчинка росла без подруг”. “Корабельна Ассоль”. Т. В. Коваленко

Номер слайду 16

романтичністьпіднесеністьбагата уявамрійливістьхазяйновитістьпрацьовитістьдобросердечністьдівоча красавміння ігнорувати глузуванняздатність протистояти труднощамсила духуоптимізмсамотністьвідлюдництводивністьлюбов до батькатурботливістьлюбов до природивміння бачити красу навколишнього світунаївністьінфантильністьфаталізмпередчуття дива. Ассоль властиві такі риси характеру: Т. В. Коваленко

Номер слайду 17

Перевір себе(відповіді на запитання тестів)1. А2. Б3. А4. В5. Б6. В7. А8. Б9. В10. А11. А12. А13. В14. А15. Б16. Б17. А18. В19. А20. ВТ. В. Коваленко

Номер слайду 18

Створи пам’ятку. Шлях до мріїАБОЯким треба бути, щоб втілити свою мрію в життя?Т. В. Коваленко

Номер слайду 19

За бажанням, створи ілюстрацію до твору. Т. В. Коваленко

Номер слайду 20

Продовж думку: Ця історія навчила мене…Я раджу прочитати цей твір, тому що…Т. В. Коваленко

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Halabadjah Inna
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хомякова Людмила Володимирівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
5365
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку