Презентація "Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Право¬пис. Виділення вставних слів на письмі комами. Культура мовлення. Правильне інтонування речень "

Про матеріал
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Право¬пис. Виділення вставних слів на письмі комами. Культура мовлення. Правильне інтонування речень зі вставними словами
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

«Наш настрій» Символи кольорів: червоний ― піднесеність; оранжевий ― радість; жовтий ― приємність; зелений ― спокій; синій ― сум; фіолетовий ― тривожність; чорний ― незадоволення; білий ― складно визначитися.

Номер слайду 3

Мово, юначе, рідне слово, мово, українці, Україно, прекрасна наша мово. Вибірковий диктант

Номер слайду 4

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Правопис. Виділення вставних слів на письмі комами

Номер слайду 5

Очікувані результати Навчитися визначати вставні слова і словосполучення в реченні. Навчитися виділяти інтонацією вставні слова в усному мовленні. Правильно ставити розділові знаки при вставних словах на письмі. Збагачувати словниковий запас

Номер слайду 6

У житті кожної людини, безперечно, є багато цілей, яких вона намагається досягти. І одна з них, по-перше, знати рідну мову, бо саме завдяки їй нас сприймає оточення. Хочу, щоб на сьогоднішньому уроці ви працювали так, аби розквітло «дерево мудрості» від ваших знань. Коріння дерева ― це місце нашої рідної мови, тож наситіть його. У моєму мовленні вжито слова, які цікавитимуть нас на уроці. Які саме, гадаю, ви мені скажете.

Номер слайду 7

Проблемне питання А чи була б наша мова різноманітною, багатогранною, милозвучною без вставних слів?

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Прочитайте речення, звертаючи увагу на виділені вставні слова. Спробуйте вилучити ці слова з речень. Що втратять речення? На основі спостереження зробіть висновок про роль вставних слів у мовленні. 1. Крізь ці кущі, здається, ніхто не пробереться (Н. Забіла). 2. Кажуть, після грози навіть хліб краще росте (О. Гончар). 3. Мужність, як правило, скромна (П. Загребельний). 4. Можливо, буде віхола, замети вкриють путь (С. Пушик).

Номер слайду 10

Групи Приклади Виражають упевненість, невпевненість здається, мабуть, можливо, звичайно, безумовно, певна річ, певно, смію запевнити, видно Виражають різні почуття (радість, жаль, тривогу тощо) на щастя, на радість, на жаль, як на біду, як навмисне, на диво Указують на джерело повідомлення кажуть, за словами..., на думку..., як відомо, по-­моєму, по-­твоєму Указують на порядок викладу думок по­-перше, по-­друге, до речі, отже, таким чином, нарешті, наприклад, Слова ввічливості будь ласка, вибачте Завдання 1 (для всіх). Опрацювати таблицю і розказати, що можуть виражати слова і словосполучення слів. Завдання 2 (робота в групах). Кожна група складає речення з одним вставним словом чи сполученням слів згідно груп слів у таблиці. Групи вставних слів і сполучень слів

Номер слайду 11

Речення без вставних слів Речення зі вставними словами Подарували квіти на щастя З берега видно далеко В народі кажуть: «Життя прожити ― не поле перейти» На щастя, дощу сьогодні не було Сьогодні, видно, буде сніг За допомогою книжок, кажуть, ми поповнюємо свої знання. Залежно від змісту речення слова може, правда, кажуть, видно, здається, на щастя та деякі інші можуть бути або не бути вставними словами. Щоб переконатися, що слово є вставним, спробуйте вилучити його з речення. Якщо при цьому речення не втратить первинного змісту, то слово є вставним.

Номер слайду 12

Схеми речень …………, ВС, …………. ВС, ……………………... …………………, ВС (!?)

Номер слайду 13

Україна, до речі, пишається досягненнями наших спортсменів. Безперечно, українці змалечку повинні вивчати рідну мову. Діти, бережіть природу рідного краю, будь ласка!

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка Вітер віє нам в обличчя І качає деревце. Вітер тихше, тихше, тихше. Деревце все вище, вище.

Номер слайду 15

Завжди вставні: Залежно від контексту: Ніколи не бувають вставними: мабуть, по-перше, по-друге (і т.д.), щоправда, крім того, а втім, отже, а також (у середині простого речення), однак, одначе і проте. правда, кажуть, може, звичайно, здається, можливо, видно, навпаки, справді, очевидно, нарешті, на щастя, виходить. адже, все-таки, все ж таки, наче, начебто, неначебто, мов, немов, немовби, ніби, нібито, от, принаймні, особливо, навіть, майже. Слово мовознавця

Номер слайду 16

«Разок намиста» Група 1 – упевненість (наприклад, звичайно…) Група 2 – невпевненість (наприклад, можливо…) Група 3 – почуття (наприклад, на щастя, на жаль…) Група 4 – джерело повідомлення (наприклад, кажуть, як відомо…) Група 5 – порядок викладу думок (наприклад, до речі, по-перше …) Група 6 – увічливість (наприклад, будь ласка…)

Номер слайду 17

Прочитайте речення. Які помилки у вживанні вставних слів ви в них помітили? Запишіть, уникаючи помилок, за потреби скористайтеся табличкою «Культура мовлення». 1. Завтра, кажеться, буде погана погода. 2. Навєрно, я не встигну виконати домашнє завдання. 3. Пожалуйста, сідайте на вільний стілець. 4. Таким образом, результати нашого дослідження були найбільш достовірними. 5. Вибачаюся, мені потрібно вийти. ПРАВИЛЬНО НЕПРАВИЛЬНО мабуть здається будь ласка таким чином вибачте навєрно кажеться пожалуйста таким образом вибачаюся Культура мовлення

Номер слайду 18

«Кола Вена» Звертання Вставне слово

Номер слайду 19

«Кола Вена» Звертання Вставне слово * називає того, *не є *виражає ставлення до кого членами мовця звертаються речення до висловлюваного * має кличну * виділяються * не можна форму комами поставити питання

Номер слайду 20

Проблемне питання А чи була б наша мова різноманітною, багатогранною, милозвучною без вставних слів?

Номер слайду 21

Домашнє завдання Для всіх Опрацювати теоретичний матеріал § 17, виконати вправу 139, с. 66. Для учнів з високим рівнем знань Використовуючи вставні слова, написати невелике висловлювання (5-6 речень) на тему: «Мій улюблений куточок міста».

Номер слайду 22

«Незакінчене речення» Я розумію… Найбільше труднощів я відчув… Я не вмів, а тепер вмію… Наступного уроку мені хотілося б…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Чобаня Тетяна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Купченко Юлія Антонівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чорней Алла Дмитрівна
    Дякую, цікаво і змістовно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
Додано
24 січня 2020
Переглядів
10635
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку