Презентація "Палеоліт "

Про матеріал
Презентація до уроку в 6 класі НУШ "Палеоліт" предмету "Досліджуємо історію і суспільство" (інтегрований курс). Підручник Васильків І. Д.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 13. Тема. Палеоліт Підготувала вчитель зарубіжної літератури Березівської гімназії Малікова Інесса Григорівна Досліджуємо історію і суспільство 6 клас

Номер слайду 2

Мета: -  ознайомити учнів з основними поняттями «палеоліт», «привласнювальне господарство», місцями розташування основних стоянок первісних людей на території України; поглибити знання учнів з теми «Життя людей за первісних часів» шляхом вивчення особливостей пам’яток первісних людей на території України; розвивати образне мислення,   виховувати самостійність у прийнятті рішень, індивідуальну та колективну відповідальність.  Очікувані результати:   Після цього уроку учні  навчаться: визначати за малюнками знаряддя праці первісних людей; описувати заняття  й спосіб життя первісних людей; порівнювати предків сучасної людини з іншими біологічними видами періоду палеоліту; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між способом життя людини і впливом на неї природних умов.

Номер слайду 3

Згадайте…. — як називають найраніший, перший період кам’яного віку; — хронологічні рамки палеоліту у світовій історії. — слово «палеоліт» походить від грецьких слів «давній» та «камінь»; — науці відомо 5 льодовикових періодів, останній з яких, плейстоцен, розпочався близько 2,6 мільйона років тому, а закінчився 11 700 років тому? Чи знаєте ви, що…

Номер слайду 4

Палеоліт — давній кам’яний вік, що тривав від 2,5 млн років до н. е. до 10 тис. років до н. е. (на теренах Європи) Палеоліт – настільки тривалий підперіод кам’яного віку, що в його структурі виділяють три менші частини. РАННІЙ ПАЛЕОЛІТ (нижній) СЕРЕДНІЙ ПАЛЕОЛІТ ПІЗНІЙ ПАЛЕОЛІТ (верхній) МЕЗОЛІТ НЕОЛІТ КАМ’ЯНИЙ ВІК Кам’яна доба

Номер слайду 5

Від уміння адаптуватися (пристосуватися) до суворих умов палеолітичної доби залежало виживання первісної людини як виду. Первісні люди використовували (привласнювали, «брали» і споживали) ті ресурси, які давала природа, оскільки повністю залежали від неї. Таке господарювання називають привласнювальним, а основними його формами є полювання, збиральництво, рибальство.

Номер слайду 6

Створення перших знарядь принципово й остаточно відрізнило предків сучасної людини від інших біологічних видів, які населяли і населяють нашу планету. Кам’яне рубило первісної людини було доволі ефективним для багатьох занять: від оббілування туші тварини до обробки інших природних матеріалів, як-от кістки. Колективний досвід та вміння, що передавалися з покоління в покоління, зумовили виживання людини.

Номер слайду 7

Поступово увага окремих мисливських колективів зосередилася на 1—2 видах великих стадних тварин, на яких полювали гуртом. На території України одним із відомих місць полювання первісних мисливців є Амвросіївка на Донеччині. Наприкінці пізнього палеоліту в мисливському озброєнні почали застосовувати списометалки, згодом – лук.

Номер слайду 8

Перші житла й укриття почали використовувати ще в ранньому та середньому палеоліті. Ранні поселення – місця, де виявляють кілька «жител», називають стоянками. Вони прив’язані до ресурсів (тварин, води, рослин), які використовувала людина. Саме на таких стоянках людина вперше почала використовувати вогонь.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Пізньопалеолітичні житла відрізнялися від тимчасових хиж та печерних укриттів середнього палеоліту. Не були вони схожими й на сучасні помешкання. Їх облаштовували з великих кісток мамонта, носорога чи рогів оленя, з великого каміння. На території України досліджено пізньопалеолітичні штучні житла, одні з найдавніших у світі. Стоянки Мізин на Чернігівщині, Межиріч на Черкащині, Добраничівка на Київщині багаті на унікальні артефакти.

Номер слайду 13

У час пізнього палеоліту людина навчилася виготовляти майже 100 видів знарядь Окрім кількох порід каменю, обробляли кістки та бивні мамонта, роги. З них виготовляли наконечники до списів, гарпуни, шила, проколки, голки, шпильки.

Номер слайду 14

Параграф 12, відповідати на запитання до розділів 12.1, 12.2 Домашнє завдання:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. N Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
15 січня
Переглядів
1029
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку