Презентація "Пароніми"

Про матеріал
Мета: розкрити значення паронімів; акцентувати увагу на ролі цих слів у нашому мовленні; виробити навички вживання паронімів у повсякденному житті; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усну та писемну мову учнів; виховувати любов до рідної мови. Очікувані результати здобувачів освіти:  вирізняють лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть;  виокремлюють та розрізняють значення синонімів, антонімів, омонімів;  розрізняють відому і частково нову для себе інформацію;  вживають слова відповідно до їхнього лексичного значення;  збагачують власне мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

12345 Вправа «Мій настрій»

Номер слайду 2

Василь Вірастюк – український спортсмен, який є володарем титулів "Найсильніша людина України" і "Найсильніша людина світу. Білл Гейтс – бізнесмен, засновник корпорації компʼютерних технологій Microsoft. Богатир. Багатир.

Номер слайду 3

Пароніми

Номер слайду 4

ЦІЛЕПОКЛАДАННЯНакресліть у зошиті таблицю. Заповніть перші дві колонки, розподіливши твердження.{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Знаю / вмію. Хочу дізнатися / хочу навчитися. Дізнався (дізналася) / навчився (навчилася)   Що таке пароніми;вирізняти пароніми у текстах;уникати лексичних помилок при вживанні паронімів.

Номер слайду 5

Завдання 1 Установіть відповідність між термінами та їхніми значеннями. 1. Синоніми.2. Антоніми.3. Омоніми. А Слова протилежні за значенням. Б Слова близькі за значенням. В Слова, які однаково звучать, але мають різне значення. БАВ

Номер слайду 6

Робота з підручником. ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ! Пароніми — слова, близькі за звучанням, але різні за значенням, вимовою, написанням. Різниця може бутимимохіть (мимоволі, ненароком) і мимохідь (по дорозі, між іншим)допускати (дозволяти робити що-небудь, брати участь у чомусь) і припускати (вважати за можливе, імовірне що-небудь);сердечний (усе що стосується серця – сердечний біль) і сердешний (який викликає співчуття; бідолашний).в одній букві у префіксі у суфіксі

Номер слайду 7

Завдання 1 Перегляньте відео. Складіть речення зі словами. О. Авраменко «Удача та вдача»https://youtu.be/t4z. CUIOgmj8?si=v-n. Co. Hc. LCJTf_B4 P О. Авраменко «Приводити чи призводити»https://youtu.be/LOFUcr3 YTp. A?si=hy. Rl_Cn7 D5kgbtsq Удача, вдача. Приводити, призводити.

Номер слайду 8

Завдання 2 Прочитайте вірш. Доберіть заголовок. Випишіть пароніми. Підготуйтеся до усного пояснення їхнього значення. А сонце сьогодні чомусь не світило. Втомилось, чи що, наше вічне світило?В вікно зазирнув лише крихітний промінь, А десь там, за хмарами, справжній є пломінь!З Землею у Сонця сьогодні – незгоди, Що викликали непогоду, знегоди. Такий восени у нас, бачте, талан. Вона, осінь, має примхливий талант.

Номер слайду 9

Завдання 3 (робота в парах) Доберіть синоніми до виділених слів. Запишіть словосполучення у зошити. За потреби скористайтеся словником. Дружний колектив, дружній погляд;збитковий магазин, збитошний хлопець;втамувати сміх, вгамувати розбишаку;тверда вдача, порадів удачі;людяне ставлення, людна вулиця.http://sum.in.ua Словник

Номер слайду 10

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКАhttps://youtu.be/Ajlu4 Wqa. Cis?si=A8 OYf. AE6pk. W6 IX0s

Номер слайду 11

Поміркуйте! Яринка та Дмитрик намалювали дідусеві й бабусі листівки. Дітям дуже хотілося якнайшвидше подарувати їх рідним. Але бабуся з дідусем живуть у Чернігові, а Яринка з Дмитриком – у Львові. Діти вирішили написати листа. Як же вони здивувалися, коли за кілька днів у своїй поштовій скриньці знайшли листа. Поміркуйте, чому так вийшло. Адресант. Адресат. Янько Петро Федоровичм. Чернігіввул. Княжа, буд. 56 Чернігівська обл. Янько Дмитро Андрійовичм. Київвул. М. Грушевського, буд. 56, кв. 101 Київська обл.1234556789

Номер слайду 12

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ОБЕРИ СЛОВО» Натисніть на слово, яке відповідає змісту речення. За потребу скористайтеся довідкою вгорі. https://learningapps.org/watch?v=pgbyjnidc23

Номер слайду 13

Завдання 4 Запишіть у зошити речення, виправляючи помилки, пов’язані з уживанням паронімів.1. Абонемент не бере слухавку вже дві години.2. Репетували п’єсу довго, але зіграли гарно – кампанія друзів нам голосно аплодувала. 3. Листопад привів перші морози – вода змерзла.

Номер слайду 14

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВивчити правила. Виписати зі словника значення слів: мимохідь // мимохіть, музичний // музикальний, подовжувати // продовжувати. З двома з цих слів (на вибір) скласти речення).

Номер слайду 15

На уроці я працював (працювала) так…

Номер слайду 16

МОЇ ЗДОБУТКИЗаповніть останню колонку таблиці.{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Знаю / вмію. Хочу дізнатися / хочу навчитися. Дізнався (дізналася) / навчився (навчилася)   

pptx
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
2317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку