Презентація "Пейзаж. Історія виникнення жанру"

Про матеріал
Матеріал розроблено за модельною навчальною програмою "Мистецтво. 5-6 класи" автори Масол Л.М, Просіна О.В Презентація допоможе ознайомити учнів з історією розвитку пейзажу, як жанру образотворчого мистецтва.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пейзаж Історія виникнення жанру 6клас

Номер слайду 2

Пейзаж у перекладі з французької означає місцевість, природа. Виокремлення пейзажу в самостійний жанр відбувалося поетапно. Ще первісні художники намагалися відтворити окремі елементи навколишнього середовища, схематично виконані дерева, каміння, воду — натяк на місце події.

Номер слайду 3

Наскельний живопис плато Тассилін-Аджер

Номер слайду 4

Розпис гробниці Нахта У мистецтві Давнього Єгипту та Греції широко розповсюджені мотиви пейзажу, але їм не приділялося належної уваги.

Номер слайду 5

Розпис палацу в Ахетатоні Розфарбований рельєф Кноського палацу Пейзаж на цих роботах виконував другорядну роль.

Номер слайду 6

У Чжень. Дві сосни Саме у Китаї, ще у VIст., пейзаж відокремився і став самостійним як жанр. Малюнки виконувались чорною тушшю. Куточки природи в роботах китайських майстрів дуже натхненні та поетичні. Але зображення мають панорамний вигляд.

Номер слайду 7

Дунь Юань. Річковий пейзаж У Чжень. Риболовля

Номер слайду 8

Ікони. Трійця БАШТА ОЗНАЧАЛА МІСТО, ЗЕЛЕНИЙ КОЛІР — ОТОЧУЮЧУ ПРИРО­ДУ, ДЕКІЛЬКА ДЕРЕВ — ЛІС, ГОРА — СКЕЛЯСТУ МІСЦЕВІСТЬ ТОЩО. Згідно з канонами природу на середньовічних іконах зображали схематично:

Номер слайду 9

Л. да Вінчі. Свята Анна з Мадонною та немовлям Христом Пейзаж на полотнах цих митців дуже реалістичний, але виконує роль фону.

Номер слайду 10

Я. ван Ейк. Мадонна канцлера Ролена Пейзаж на картині написаній Яном ван Ейком (бл. 1390—1441) приблизно 1435 р. вважається од­ним із перших реалістичних пейзажів в історії живопису.

Номер слайду 11

Й. Патинір. Переправа в Пекло

Номер слайду 12

ЦЬОГО ХУДОЖНИКА ВИЗНАЮТЬ ПЕРШИМ СПРАВЖНІМ ПЕЙЗАЖИСТОМ, ПРИПИСУЮЧИ ЙОМУ ОДНУ З НАЙВАЖЛИВІШИХ ЖАНРОВИХ ІННОВАЦІЙ — ПАНОРАМНИЙ ВИД. В ЙОГО КАРТИНАХ ПЕЙЗАЖ ПОЧАСТИ ВИГЛЯДАЄ ТАК, НІБИ ХУДОЖНИК ПИСАВ ЙОГО З ВИСОТИ ПТАШИНОГО ПОЛЬОТУ. КРІМ ТОГО, САМЕ ПАТИНІР УПЕРШЕ РОЗДІЛИВ ПРОСТІР НА ТРИ ОКРЕМИХ КОЛОРИСТИЧНИХ ПЛАНИ: ПЕРШИЙ ПЛАН ВИКОНАНИЙ В ТЕПЛИХ КОРИЧНЕВИХ ТОНАХ, ДРУГИЙ — У СВІТЛО-ЗЕЛЕНИХ І, НАРЕШТІ, НА ДАЛЬНЬОМУ (ОСТАННЬОМУ) ПЛАНІ ДОМІНУЮТЬ ХОЛОДНІ БЛАКИТНІ ТОНИ. ЦЕ ТА САМА «ПЕЙЗАЖНА ТРИКОЛІРНІСТЬ», ЯКА ПІЗНІШЕ СКЛАДЕ ОСНОВУ ПРИНЦИПУ ПОВІТРЯНОЇ ПЕРСПЕКТИВИ. Патинір порушує усталену віками іко­нографічну традицію, роблячи пейзаж головною темою карти­ни

Номер слайду 13

Я. ван Рейсдал. Зимовий пейзаж Е. ван де Велде. Зимові забавки на обвідному міському рову Ці художники виробили стиль, новизна якого полягала у «відкритті» простору за рахунок зниження лінії горизонту і звуженні колірної гами.

Номер слайду 14

Я. Порселліс. Море похмурого дня А. Гриммер. Зимовий пейзаж І нарешті, голландські художники ХVІІ ст. у зобра­женні пейзажу відмовились від ідеальної форми, а звер­нулись до окремого, пооди­нокого мотиву реальної при­роди

Номер слайду 15

С. Васильківський. Українська церква С. Васильківський. Весняний день в Україні Розквіт теми пейзажу в Україні також припадає на ХІХ ст.

Номер слайду 16

Практичне завдання Намалювати настроєвий пейзаж (морський, літній, зимовий…)за уявою.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ppt
Додав(-ла)
Шульга Наталія
Додано
13 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку