Презентація «Побудова умовиводів за двома засновками»

Про матеріал
Даний матеріал розраховано на урок логіки для учнів 4 класу за підручником О.Митника. Можна використати на заняттях математичного гуртка.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Побудова умовиводів з двома засновками

Номер слайду 2

Логічна розминка1. Замість зірочок встав букви так, щоб вони були закінченням першого слова і початком другого. Кількість зірочок відповідає кількості шуканих букв.а)ног(*)пельсин в) моло(**)рова г)моло(***)арб)дис(*)ава г)дере(**)да д)крі(***)вник2. Проаналізуй зв’язок між першою парою слів. За знайденим тобою зв’язком добери пропущене слово у другу пару:а) математика – числа; дерево -__________;б)пожежа – вода, хвороба - ________;в)школа – учень; театр - ______;г)потяг – шпали; пароплав - ________.акковотокслолистялікиглядачівода

Номер слайду 3

Задачі для кмітливих1) На столі стояло три склянки з полуницями. Сашко з’їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилося? 2) Горіло 7 свічок. Дві з них погасло. Скільки свічок залишилося? 3) Який рік триває один день? 4) Що важче — 100 кг заліза чи один центнер сіна? 5) На одній вербі росло 23 груші, на другій — 27. Скільки всього груш зірвали діти з обох дерев? 6) Одна сторона квадрата 6 см, друга — на 2 см довша. Знайдіть другу сторону.

Номер слайду 4

Умовивід

Номер слайду 5

Прочитай поняття: яблука, груші, сливи, фрукти. Використовуючи дані поняття, склади судження-засновок, а потім – судження-висновок, виконавши перетворення і обернення.(Зразок) Всі яблука – фрукти. (П.) Жодне яблуко не є не фруктом.(Об.) Деякі фрукти – яблука. Всі груші - фрукти.(П.) Жодна груша не є не фруктом.(Об.) Деякі фрукти – груші. Всі сливи - фрукти.(П.) Жодна слива не є не фруктом.(Об.) Деякі фрукти – сливи.

Номер слайду 6

ПРИГАДАЙ!Протиставлення — логічна операція над судженням, яка полягає в зміні його якості і одночасній перестановці місцями його суб'єкта і предиката. Щоб утворене судження зберігало значення істинності вихідного, необхідно в процесі протиставлення дотримуватися певних правил. Всі s є р. Отже, жодне не р не є s; Жодне s не є р. Отже, деякі не р є s;Деякі s не є р. Отже, деякі не р є s. 

Номер слайду 7

Деякі s не є р. Отже, деякі не р є s. Деякі ножі не є кухонними предметами. Отже, деякі не кухонні предмети є ножами. Деякі човни не є моторними. Отже,деякі предмети без моторів є човнами. Деякий папір не є картоном. Отже,деякий не картон є папером.

Номер слайду 8

Розглянемо умовиводи, до складу яких входять два засновки, тобто два первісних простих судження, з яких за допомогою певних правил отримуємо нове просте судження – висновок. Наприклад: Всі прямокутники – чотирикутники. Всі квадрати – прямокутники. Всі квадрати – чотирикутники. На цьому прикладі ми бачимо, що два засновки відокремлені від висновку лінією. Ця лінія замінює слово «отже». Якщо уважно прочитаєш приклад, то видно, що деякі поняття повторюються. Поняття, які повторюються, називаються термінами (спільний прямокутники).

Номер слайду 9

Із простих суджень утвори нове просте судження-висновок:а) Усі тварини – живі істоти. Усі ведмеді – тварини. Усі ведмеді – живі істоти.б)Усі живі організми – жива природа. Камінь не є живою природою. Камінь не є живим організмом.в)Усі круглі числа закінчуються нулем.19 не закінчується нулем.19 не є круглим числом.

Номер слайду 10

Знайди відмінності

Номер слайду 11

Знайди відмінності

Номер слайду 12

Малювати Стівен Гарднер почав ще в 1980 році. Відтоді його загадкові творіння публікуються у найвідоміших журналах по всьому світі. Знайди 7 вовків.

Номер слайду 13

Знайди 13 орлів

Номер слайду 14

Використані джерела: О. Я. Митник- «Логіка». 4клас. Навчальний посібник-Київ, Видавництво "Початкова школа«,2009 А.І. Гуска- «Логіка» Робочий зошит. 4клас–Т. Вид. «Підручники і посібники», 2015 Нестеренко О. В. «Цікава логіка». 2 клас. Робочий зошит.-Х. Вид. група «Основа», 2014. https://www.facebook.com/photo/?fbid=1104900273242159&set=pcb.1104900326575487&__cft__[0]=AZW3 Wf. Ok. T5 QEY3 Diet. P9wgz. STALoyb9 Is. MYTU-2_CWo. DYn. I_Pa061 LMhh. CUn. JJ3l. VKru. Pnaav. EJRb7 ZVRe. FXKf. ZMVLp2ow. Xrb3f3xn. N7_b. Q0 Ni30 Jvn. OJi. Xc. Kzn. I_2 Bolz. A&__tn__=*b. H-Rhttps://scontent-iev1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/97263314_1104900239908829_614435835227406336_n.jpg?stp=dst-jpg_s960x960&_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=C5xi5fxi. QBAAX8u. Cswi&_nc_ht=scontent-iev1-1.xx&oh=00_Af. D6 Ao4 Xd43atc0 L5 NJG6c. P5j. PMx. ACybkxr. RDZqh. Zt. Bop. Q&oe=66155 A98https://dityvmisti.ua/blog/7045-intelektualni-rozvagy-dlia-ditei-golovolomky-z-tvarynamy-vid-stivena-gardnera/

pptx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
11 березня
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку