Даний матеріал розраховано на урок логіки для учнів 4 класу за підручником О.Митника (закріплення вивченого). Можна використати на заняттях математичного гуртка.
Визначити поняття за ознаками. Предмет посуду, в якого є одна ручка, кришка, носик Транспорт з педалями, їздить Птах, має лапи-ласти, плаває, стрибає Птах, має сильні ноги, не літає, а швидко бігає Тварина, має зуби, хвіст, охороняє житло Тварина, має роги, вим'я, дає молоко Птах, з різнокольоровим пір'ям, повторює слова Знаки, які ми бачимо, читаємо і пишемо Людина, має товар, продає різні речі
Номер слайду 5
Всі S є P . Отже, жодне S не є не P . Всі яблука – фрукти. Отже, жодне яблуко не є не фруктом. Деякі S є P. Отже, деякі S не є не P . Обернення – це умовивід, в якому висновок утворюється шляхом переставляння суб’єкта на місце предиката, а предиката – на місце суб’єкта. Загальна схема обернення: S є Р. Отже, Р є S. Жодний огірок не є помідором. Отже, жодний помідор не є огірком. Пригадай!
Номер слайду 6
Прочитай умовиводи. Визнач вид кожного умовиводу – перетворення чи обернення. А) Деякі діти займаються спортом. Отже, деякі діти не займаються не спортом.(Перетворення)Б) Всі квадрати – прямокутники. Отже, деякі прямокутники - квадрати.(Обернення)В)Деякі чоловіки є лікарями. Отже, деякі лікарі є чоловіками.(Обернення)Г)Всі ромашки - квіти. Отже, деякі квіти – ромашки.(Обернення)
Номер слайду 7
Прочитай судження – засновок. Усно утвори судження – висновок спочатку шляхом перетворення, а потім –шляхом обернення: Всі птахи мають крила.(П.) Жоден птах ____________________.(Об.) Деякі з тих, хто має крила -__________. Деякі дерева ростуть на півночі.(П.) Деякі дерева не___________________.(Об.) Деякі з тих, що ростуть на півночі - _____________. Деякі многокутники – трикутники.(П.) Деякі ________________________________________.(Об.)Всі трикутники - ____________________________.