Частини мовиІменник. Поняття про іменник як частину мови. Підручникс.102-103 вправи 1-4 Урок 75 Навчаюся визначати і добирати іменники.
Номер слайду 2
Організація класу Всі сідайте тихо, діти,Домовляймось не шуміти,На уроці не дрімати,А старанно працювати
Номер слайду 3
Стоїть баба снігова – Здоровенна голова. Баба поглядає скоса: “Хто украв у мене носа?” Всі ви знаєте, мабуть,Як того злодюжку звуть. Мовленнєва розминка. Робота над загадкою
Номер слайду 4
30 січня. Класна робота З з за ає єц ць заєць Каліграфічна хвилинка
Номер слайду 5
Дуже давно, коли люди вже вміли говорити, але ще не вміли читати і писати, існувало на світі велетенське невидиме царство – царство слів. І правителькою там була Цариця Граматика. Слова постійно працювали і метушилися: бігли то на промову, то в пісню, то в суперечку, то в поезію, і кожне займало своє місце в реченні. Та якось слова засперечалися, хто з них найважливіший і найпотрібніший людям. Назрівав великий бунт. Але мудра Цариця Граматика не могла допустити ворожнечі у своєму царстві. Отож, вона скликала всіх і наказала спочатку вишикуватися в ряд словам, що надають імена (назви) предметам, вони відповідають на питання хто?, що? Другими повинні постати перед Царицею Граматикою слова, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який?, яка?, яке?, які? Потім – слова, що означають дії предметів, і так далі. Розумна правителька вишикували всі слова у 10 довгих рядів. І досі в українській мові всі слова поділені на 10 частин мови, і такий поділ є справедливим. Казка про Царицю Граматику
Номер слайду 6
Цариця Граматика Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,Будуть в ній нові слова, буде і забава.І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо. Мотивація навчальної діяльності
Номер слайду 7
Повідомлення теми та завдань уроку Вчимося правильно визначати і добирати іменники
Номер слайду 8
Всі на світі добре знають,Що предмет я називаю -Хто чи що, - ви запитайтеі про мене все дізнайтесь. Я істота й неістота: Парта, зайчик, дошка, котик. Маю рід, число, відмінокІ чотири аж відміни. Хто я ? Знайте достеменно: Називаюсь я …. Іменник. Робота над новим матеріалом
Номер слайду 9
Іменник відповідає напитання предмети називає частина мови маєХто? Що ?рід (чоловічий, жіночий,середній)число ( однина, множина)істотнеістотзагальнівласніназви
Номер слайду 10
Іменник Назви предметів. Хто ? Що ?заєць морква
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Робота в зошиті
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Робота в зошитідеревамороз теплозорісніг
Номер слайду 16
Робота в зошиті
Номер слайду 17
Зайчик і горобина. Василь Сухомлинський Засипало снігом землю. Нема чого їсти зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині. Бігає навколо дерева, а ягоди — високо. Просить зайчик: «Дай мені, горобино, одне гроно ягідок». А горобина й каже: «Попроси вітра, він і відірве». Попросив зайчик вітра. Прилетів вітер, гойдає, трусить горобину. Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг. Їсть зайчик ягоди, дякує вітрові.