Тема: Змінювання прикметників за родами .

Про матеріал
Мета:навчити визначати рід прикметників за іменниками,будувати словосполучення прикметника з іменником; розширити знання учнів про зв'язок прикметників з іменниками;розвивати уміння розпізнавати рід прикметників ; формувати орфографічні та каліграфічні навички; збагачувати словниковий запас; викликати інтерес до уроків української мови через знайомство з визначними місцями України;
Перегляд файлу

Урок №63

Українська мова     Тема:     Змінювання  прикметників    за родами .

                                   

Тип уроку: Уроки – подорож (урок формування компетентностей)

 

Форма навчальної діяльності: робота в парах, робота в  групах,індивідуальна  робота.

Загальнопізнавальні цілі:

  •       вчити учнів змінювати прикметники за родами ;
  •       спостерігати за родовими   закінченнями  прикметників;
  •       розвивати зв’язне мовлення;
  •       вчити робити висновки та узагальнення;
  •       виховувати почуття патріотизму,любов до рідної землі

МЕТА:

Формування предметних компетентностей:

навчити визначати рід  прикметників за  іменниками,будувати словосполучення прикметника з іменником; розширити  знання  учнів про зв'язок  прикметників  з  іменниками;розвивати уміння розпізнавати рід   прикметників  ; формувати  орфографічні  та  каліграфічні навички;  збагачувати словниковий запас; викликати інтерес до уроків української мови через знайомство з визначними місцями  України;

 

Формування ключових компетентностей:

  • Спілкування державною мовою ( уміння усно та письмово висловлювати власну думку)
  • Уміння навчатися впродовж життя( уміння сприймати й аналізувати інформацію.визначати головне).оцінювати результати своєї роботи та однокласників;
  • Соціальні та громадянські( здатність працювати в групі.досягати компромісів,контролювати та регулювати свою поведінку на уроці,оптимістично ставитись до труднощів);
  • Загальнокультурна грамотність ( бережливе ставлення до шкільних речей,охайність при письмі)

 

 

І. Емоційне налаштування

  1. 1«Прогноз погоди»

 

Учитель пропонує дітям вибрати ту картинку, яка найбільш відповідає настрою в даний час. Після того, як учні вибрали, вчитель робить прогноз на урок.

 

Описание: C:\Users\Света\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Новый рисунок (3).png

                      ОПАДИ

Якщо зараз у Вас на душі опади, то згадайте, що після зливи виходить сонечко і часто буває райдуга. Тому я впевнена, що в кінці уроку опади зміняться на ясну погоду, адже в житті все змінюється на краще.

Описание: C:\Users\Света\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Новый рисунок (9).bmp

                          БЛИСКАВКА

Зараз ви чомусь роздратовані, готові метати блискавки. Але заспокойтесь, адже Ваша блискавка може в когось влучити. І я впевнена на 100%, що на уроці все буде добре.

Описание: Картинки по запросу "сніжинки"

                         СНІЖНО

Зараз на душі у Вас прохолодно та сніжно. Але на уроці ми зможемо розтопити крижинки. І Ви обов’язково досягнете бажаного результату.

Описание: Картинки по запросу "сонечко"

                         СОНЯЧНО

Сьогодні у Вас на душі сонячно, отже, зумієте своїм теплом зігріти своїх друзів. І, звичайно, результат на уроці буде відмінний.

ІІ.Мотивація навчання

-Сьогодні на уроці я пропоную Вам здійснити подорож визначними місцями нашої столиці ,міста Києва,поки онлайн,але після перемоги,я думаю,хто ще був в Києві,обов’язково туди поїде і вже знатиме,що найбільше привертає увагу туристів,поповнити багаж своїх знань з української мови ,скласти пазл і відгадати найзаповітнішу мрію усіх українців.Але будь-яка подорож починається зі збору речей. На партах у Вас лежать різнокольорові валізи. Оберіть собі ту валізу, яку б Ви взяли в подорож.

Описание: Картинки по запросу жовта валіза

                         ЖОВТА ВАЛІЗА

Якщо Ви вибрали жовту валізу, то отримати гарні знання на сьогоднішньому уроці для вас -  головне!

Описание: Картинки по запросу синя валіза

                         СИНЯ ВАЛІЗА

Якщо Ви обрали синю валізу, то мрії обов’язково здійсняться і гарний результат на уроці буде обов’язково!

Описание: Картинки по запросу червона валіза

                        ЧЕРВОНА ВАЛІЗА

Якщо Ви обрали червону валізу, то позитивні емоції сьогодні на уроці Вам гарантовані!

То ж вперед за знаннями!

 

Пальчикова гімнастика «Дві стоніжки»

 

 

2. Каліграфічна хвилинка

Ми приїхали з вами до Києва

Напишемо каліграфічно Ки  иї  їв   Київ

А далі треба докласти трішки творчості,щоб нам дали пропуск на продовження подорожі, тому пропоную вам описати місто Київ за картинкою?

Відкриваємо 1частину  пазлу

  1. Наступна зупинка  «Андріївський узвіз» За легендою, Андріївський узвіз отримав свою назву завдяки Святому Андрію Первозванному. Легенда свідчить, що колись на місці Дніпра було море, але коли Святий Андрій поставив на вершині пагорба хрест, вода відійшла. Тепер на цьому місці стоїть Андріївська церква – головна окраса вулиці

Робота в групах

Знання наші міцніють з кожним днем все краще та краще. Отже, повторимо.

- Які частини мови ми вивчаємо останнім часом? (Іменник та прикметник)

 Кола Вена .Порівняльна характеристика іменників та прикметників

Давайте за допомогою кругів Ейлера спробуємо порівняти, що спільного і що відмінного між ними. (на дошці прикріплені твердження, ми їх відправляємо у відповідну частину діаграми)

Частина мови

Називає предмет

Називає ознаку предмета

Хто?Що?

Який?Яка?Якіе? Які?

Однина

Множина

 

 Звертаємо увагу, що основна відмінність «змінювання прикметників за родами»

(Відкриваємо 2 частину пазлу )

А ми можемо сказати,як  прикметники визначити рід прикметників?Чи вчили ми це? То ж,як ви думаєте, яка тема нашого уроку?

ІІІ. Повідомлення теми та мети

 А як ви думаєте,що ми сьогодні дізнаємося?Про що будемо говорити?Що б хотіли дізнатися? А як пройде наш урок?Сьогодні на уроці ми працюватимемо над розпізнаванням роду  прикметників у сполученні з іменниками, визначимо родові закінчення прикметників., виконуючи різні цікаві завдання.

 На партах у вас лежить шкала успіху,обведіть цифру,яка відповідає вашим знанням про рід прикметника на даний момент

 

 Наступна зупинка «Батьківщина – мати» Пам’ятник вражає своєю грандіозністю. Фігуру жінки зі щитом і мечем у руках установлено на конусному п’єдесталі 40-метрової висоти (загальна висота – 102 м, вага близько 500 т), висота скульптури – 62 м

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

Проведемо ж дослідження,як можна визначити рід прикметника

1. Робота з підручником .(Вправа 202  та 203 на с.72)

Діти, а чи можна визначити рід за закінченнями прикметників?

2.Опрацювання правила.

(Відкриваємо 3 частину  пазлу)

 

  Гра з цеглинками

На екрані слова в кольорових табличках, діти піднімають цеглинку того кольору, де записаний прикметник відповідного роду (називає вчитель)

Смачний

жовтий

веселий

щасливий

мирний

Зимова

холодна

солодка

сумна

сніжна

Дитяче

солоне

мілке

брудне

зелене

 

 (Відкриваємо 3 частину пазлу)

 

Фізкультхвилинка про Україну

 

V. Закріплення та осмислення знань

Наступна зупинка«Музей Пирогово»

Розташований недалеко від Києва, музей народної архітектури та побуту Пирогово дозволяє здійснити мандрівку в часі та своїми очима побачити, як виглядали різні куточки України кілька століть тому. Всього за один день можна пройтися стежками всіх регіонів та ознайомитися з побутом наших предків. Особливістю, що відрізняє музей у Пирогові від інших, є тематичні гуляння в честь традиційних українських свят, які тут регулярно проводяться.

 

1. Гра «Зайве слово» (на картках).Робота в парах

Хто частини мови знає, зайве слово відшукає.

Червона

Синій

Дорогий

Круглий

Чисті

торт

Кондитер

Веселі

Велика

Пухнасте

випік

морозне

Скласти з зайвих слів речення, доповнити його прикметниками.

 

Відкриваємо 4 частину пазлу

 

Наступна зупинка «Миколаївський костел»

 

Костел побудований у стилізованих готичних формах з високими стрілоподібними шпилями. Шпилі костелу сягають у висоту 62 метрів

Сьогодні костел Святого Миколая ділять між собою католики та Національний будинок органної та камерної музики України. Тут звучать не лише молитви, але й музика великого концертного органу.

2. Самостійна робота

На картках вписати відповідне закінчення прикметників, визначити число і рід прикметників.

Ягідн… кисіль, кабачков… ікра, варен… яйце, куряч… котлети.

 

Наступна зупинка « Маріїнський палац»

Саме Маріїнський палац, який ще називають Президентським палацом, представляє Україну на міжнародному рівні як державна резиденція. Зазвичай саме тут проходять урочисті зустрічі з іноземними гостями, урочисті прийоми. Маріїнський палац – яскравий приклад стилю бароко: виразні об’єми, багата пластика фасадів

 

  1. Гра «Знайди своє» Діти поділені на три групи ч.р., ж.р., с.р.

Оберіть прикметники які відповідають назві вашої групи

Пухнасте, смачна, давнє, круглий, білі, чудовий, синя, чарівне, сміливі, щаслива, порожні, вечірній.(слова на друковані)

Відкриваємо 5 частину пазлу

4. Деформоване прислів’я(самостійно)

 

Велике, праця, краща, маленька, за,  безділля.

Скласти записати, визначити число і рід прикметників. Взаємоперевірка.

 

V. Підсумок уроку 

Наступна зупинка «Золоті ворота»

Золоті ворота, символ Києва і всієї держави, отримали свою назву за аналогією із константинопольськими. Зведені у період з 1018 по 1024 роки, вони виконували не тільки оборонну функцію, а й уособлювали незалежність і могутність країни. «Володіти ними означало взяти Київ» – говорили вороги.

Здобули славу неприступної фортеці, адже не зафіксовано жодної згадки про вторгнення чи захоплення міста через них.

Ось і закінчується наш урок. Нам залишилось підвести підсумки. Давайте перевіримо, чого ви навчились на уроці.

Ромашка Блума

1. Поясни  (Що таке прикметники)

2. Назви  (Назви приклади прикметників)

3. Проаналізуй  (Як визначити рід прикметника)

4. Застосуй  ( За допомогою якої частини мови ти віднесеш прикметники до певного роду)

5. Запропонуй ( Запропонуй учням класу змінити за родами  будь – який прикметник)

6. Оціни (Оціни складність цієї теми для тебе)

Відкриваємо 6 частину пазлу

 

           VІ. Домашнє завдання.

Вправа 205 с.73

Самооцінювання

Повернемося до лінійки успіху

VII.Рефлексія

 

                                                12. «Райдуга»

 

0

  • Райдуга – це семикольорова дугоподібна смуга на небі. У давніх літописах веселку називали «райською дугою». Поява веселки вважалась добрим знаком. Райдуга – це символ миру та злагоди. Оберіть той колір радуги, який Вам найбільше подобається.
  •         Картинки по запросу райдуга
  • Згідно розповсюдженому тлумаченню, червоний колір – бажання, оранжевий – радість, жовтий – щедрість, зелений – надію, блакитний – щастя, синій – спокій, фіолетовий – велич.
  • Нехай у вашому житті веселка засяє всіма барвами й принесе кожному з нас успіх.

                     

docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку