Презентація до уроку мистецтва в 6 класі "Пори року. Колорит і настрій. Концерт" за підручником Масол Л. М. спрямована на допомогу вчителю при поясненні теми "Пасторальні настрої". Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків мистецтва в 6 класі.
Придумала мати дочкам імена,Ось Літо і Осінь, Зима і Весна. Приходить Весна - зеленіють ліси,І пташині всюди дзвенять голоси. А Літо прийшло - все під сонцем квітне,І стиглі ягоди просяться в рот. Нам щедра Осінь приносить плоди,Дають врожаї поля і сади. Зима засинає снігами поля. Взимку відпочиває і дрімає земля.(А. Кузнєцова)
Я люблю природу, бо це ж — вічність. Тому її відтворюю. Може, якусь мить вічності і впіймо, в но полотні... Море й земля, сод і поле, квітко йтрово — дивні витвори природи... Микола Глущенко. Микола Петрович Глущенко. Український художник-імпресіоніст (автор портретів і краєвидів). Він понад усе любив природу, яка була його кумиром. Сам Микола Петрович любив казати: «Ніколи не пишіть того, що бачите, тільки те, що відчуваєте». Мабуть, саме тому в його пейзажі був закоханий Максим Рильський. Його називали поетом живопису. А сам Глущенко до пейзажу ставився з великою повагою. У Миколи Глущенка була щаслива творча доля. Народний художник СРСР, лауреат Державної премії імені Т. Г. Шевченка — він отримав широке визнання ще за життя.
На чарівній галявині Живопису живе поважний майстер – пан Колорит. Він допомагає художникам добирати гармонійні поєднання кольорів на картинах, радить учитися кольорової гармонії у природи. Наприклад, кожна пора року має свій колорит. Взимку переважають сині, блакитні, фіолетові кольори та їхні відтінки, а також білий і сірі. Весною кольори ніжні, з’являються зелені, жовті, рожеві та інші. КОЛОРИТ
Завдяки створенню різного колориту можна передати стани природи в різні пори року, часи доби, зображуючи погодні явища— дощ, туман, сніг тощо. Для передачі відповідного емоційного стану в пейзажі слід обирати такі кольори та їхні відтінки, щоб вони гармонійно поєднувалися в майбутньому творі. КОЛОРИТ
В інструментальній музиці для відображення картин природи, характерних для певної пори року, композитори використовують тембри різних, іноді специфічних інструментів, що наслідують звуки природи або імітують інтонації, подібні співам птахів, голосам звірів і комах, шуму дощу, подиху вітру тощо. В історії музики є багато інтерпретацій теми пір року в різних музичних жанрах. Наприклад, назву «Пори року» має цикл концертів Антоніо Вівальді, ораторія Йозефа Гайдна, кантата Лесі Дичко, цикл фортепіанних п’єс Петра Чайковського, балет Олександра Глазунова.
Надзвичайної популярності набув у наш час цикл скрипкових концертів Антоніо Вівальді «Пори року». Цикл складається із чотирьох концертів «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима». Це — програмний твір, адже кожному з концертів передують поетичні рядки — літературна програма, що конкретизує його музичні образи. Крім того, композитор ще і в нотному тексті в певних місцях уточнює його зміст прозовими рядками. Ось фрагмент словесного опису того, що композитор хотів передати в музиці:«Прийшла весна, і веселі птахи вітають її своїм співом. Дзюрчать струмки. Небо вкривається темними хмарами. Блискавка та грім також оголошують про прихід весни. І знову птахи повертаються до своїх пісень. На квітучій галявині виграє пастушок. Під звуки його волинки танцюють німфи...».
Музика «Пір року» А. Вівальді яскраво втілює образи бурхливої енергії весни, спокою спекотного літа, святковості урожайної осені та буремності і мрійливої розміреності зими. Композитор активно використовує моменти зображальності, наприклад, слухач може «почути» гавкіт собак, кування зозулі, дзижчання комах, рев пораненого звіра тощо. Антоніо Вівальді. Концерт «Весна» із циклу «Пори року» (фрагмент).