Презентація Практичне заняття. Повсякдення українців 1917-1921 роках.

Про матеріал
Практичне заняття. Повсякдення українців 1917-1921 рр. Практичні завдання сприяють формуванню умінь визначати особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1917-1921рр.; аналізувати суспільні явища у конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяжість життя суспільства; проаналізувати ставлення різних груп населення до революційних процесів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

10 класІсторія України. Р.3 РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ Маснюк С. О. – учитель історії

Номер слайду 2

Практичне заняття. Повсякдення українців у 1917–1921 роках.

Номер слайду 3

Навчальні цілі та компетентності: Визначити та проаналізувати взаємозалежність в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;З’ясувати причини політичної еміграції українців,її центри,напрями і наслідки трудової еміграції в 1914-1921рр.;Проаналізувати ставлення різних груп населення до революційних процесів;Визначати особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914-1921рр.;Аналізувати суспільні явища у конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяжість життя суспільства.

Номер слайду 4

Проблемне запитання«Якими були причини політичної еміграції українців,її центри,напрями і наслідки трудової еміграції в 1914-1921рр»

Номер слайду 5

Духовне життя в Україні

Номер слайду 6

 Навесні 1917 р. з ініціативи протоієрея Василя Липківського було засновано «Братство воскресіння», яке очолило рух за утворення УАПЦ. Василь Липківський

Номер слайду 7

1 січня 1919 р. Директорія УНР, керуючись принципом, що в незалежній державі повинна бути і незалежна церква, проголосила автокефалію Української православної церкви. Однак політична нестабільність 1919 р. не сприяла реалізації цього рішення.

Номер слайду 8

Радянська влада намагалася реформувати освіту, зробити її систему підконтрольною та спрямованою на зміцнення більшовицького режиму. У 1920 р. зросла кількість шкіл і учнів, певних успіхів було досягнуто в ліквідації неписьменності серед дорослого населення. Члени товариства «Просвіта»,1916р. Українська абетка Г. Нарбута. На вашу думку, чи покращила стан освіти реформа радянської влади

Номер слайду 9

У 1918 р. було засновано Український театр драми та опери, Українську державну капелу під проводом О. Кошиця, Державний симфонічний оркестр. Нові музично-драматичні установи та творчі колективи з’явилися в Україні й у 1919–1920 рр. Радянські журнали 1919 - 1920 рр. Радянський плакат. Поміркуйте, про що свідчать дані і ілюстрації

Номер слайду 10

Раднарком УСРР ухвалив «Закон про відокремлення церкви від держави і школи від церкви».

Номер слайду 11

Відбулися зміни у соціальному складі мешканців міст. Більшість підприємців залишили їх через неможливість продовжувати виробництво, невизначеність ситуації. Дестабілізацію спричиняли також націоналізація більшовиками промисловості, транспорту й фінансів. Заможні верстви населення сповна відчули «класову ненависть» пролетарської держави. За більшовицького режиму життя робітників та міських низів не поліпшилося порівняно з тим, що було за попередньої влади.

Номер слайду 12

Мовою джерела. Зі спогадів російської журналістки Н. А. Теффі про враження від України влітку 1918 р.:«Чим ближче до Києва, тим жвавіше станції. На вокзалах буфети. По платформі ходять люди, що жують, з масляними губами і лиснючими щоками. Вираз облич здивований.»Хто був при владі в Україні в описаний період. Про що говорять спогади очевидиці подій? З’ясуйте

Номер слайду 13

Мовою джерела. Зі спогадів киянки Н. Полонської-Василенко:«... Я була цілком самітня і винаймала три кімнатки... Холод у помешканні був такий, що в кімнаті замерзла вода. ... влітку захворіла на черевний тиф... Слід сказати, що в клініці я була оточена увагою медичного персоналу, але утримання було жахливе: тифозні діставали гороховий суп і чорний глевкий хліб. Коли я повернулася додому, в мене було зреквізовано все, що я мала. Залишили мені по парі білизни. То було «изъятие излишков», яке виконували «робітничі бригади». ... Пригадую, як один літній робітник, який спромігся непомітно від товаришів. дещо сховати для мене, сказав мені: «Забираємо у вас, товариш професор, а в цей час, можливо, забирають у моєї жінки...» Пригадайте, хто був при владі в Україні в описаний період. Про які умови повсякдення розповідає авторка?

Номер слайду 14

Мовою джерела. Зі спогадів російського політичного діяча В. В. Шульгіна:«...взимку 1920 р. був в Одесі. Свічки були у той час предметом розкоші. Розмова продовжувалася у сутінках масляного каганця — інструменту, що був в цю зиму у загальному вживанні в Одесі... Треба стояти у черзі за гасом декілька годин, потім бігти кудись за хлібом. Потім прибирання кімнати, миття посуду, прання, лагодження... У цьому будинку воду можна було отримати тільки у дворі. Я тягав відрами воду. Іноді я пиляв дрова.»Яку соціальну верству представляв автор документа? Чи були характерні для представника даної соціальної групи описані види діяльності? З’ясуйте

Номер слайду 15

Повсякдення мешканців села

Номер слайду 16

У сільському побуті з’явилися нові риси. Ядром національно-культурного відродження на селі стала «Просвіта»Відкриття закладів культури. Урізноманітнилися форми та методи дозвілля селян

Номер слайду 17

Мовою джерела. Телеграма Я. Ціховича від 30 вересня 1917 р.:«Озвірілі солдати, що втратили будь-які людські риси, у своїх розбоях не зупиняються ні перед чим. Вони розбивають не тільки сховища спирту, які коштують величезні гроші, але й знищують хліб, живність, грабують і спалюють будинки в той час, коли армія голодує, а коні дедалі більше втрачають силу від недоїдання. Місцями пограбовані запаси такого дорогоцінного продукту, як цукор, що його... в Росії не можна дістати за жодні гроші.»Про які події повідомив автор телеграми? Висловіть припущення, яка політична сила мала стосунок до даних подій. Чому? З’ясуйте

Номер слайду 18

Мовою джерела. Зі спогадів очевидця:«В місцях, захоплених більшовиками, негайно накладалися контрибуції, проводяться реквізиції. На села, які не хотять дати хліба, висилаються каральні експедиції і найбільше посилаються частини із китайців і латишів... Загальний настрій населення пригнічений. Всюди обурення й боязнь — здається, що це населення захопленого острова. ... робітничі кадри, але далеко не всі, поки йдуть за більшовиками. ...йдуть зовсім безземельні селяни, але ця частина невелика». Коли могли відбуватись описані події. На представників яких соціальних груп опиралися більшовики? З’ясуйте

Номер слайду 19

Мовою джерела. Газета «Нова рада» від 17 жовтня 1917 р.:«Звідусіль йдуть до Генерального секретаріату розпачливі телеграми про те, що настала страшна анархія, грабунки, нищення громадського добра і різанина... погромні ексцеси, коли робляться замахи на добро й життя єврейської людності, як було за старих часів, а погроми приватного добра, окремих осіб і груп людності є звичайним явищем, при чому свідомість безкарності за лихі вчинки надає злодіям небувалої сміливості.»Чи можна описані події віднести до явища антисемітизму? Чому?Поміркуйте, про які старі часи йдеться в газеті.

Номер слайду 20

Що відбулось 1 січня 1919р.?Проголошення автокефалії Української православної церкви. Створення газети «Нова рада»Проголошення І Універсалу УЦРЯкий закон утвердив Раднарком УСРР?Закон про відокремлення школи від держави. Закон про відокремлення церкви від держави Закон про відокремлення церкви від держави і школи від церкви. Що було ядром національно-культурного відродження?Газета «Нова рада»Просвіта. Раднарком УРССrrrrrrrrrrrrrrr

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Проаналізувати програмні документи і порівняти у таблиці життя селян і міщан. Домашнє завдання. Маснюк С. О.{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}Життя селян. Життя міщан

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сизова Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шульга Олена Станіславівна
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  6. Protasova Alyona
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
25382
Оцінка розробки
4.3 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку