Колійний розвиток залізничних станцій складається з колій різного призначення та різного виду їх з'єднань, які забезпечують перевід рухомого складу з однієї колії на іншу. Для з'єднання колій між собою застосовують стрілочні переводи, які завдяки своїй конструкції створюють безперервність рейкової колії і дозволяють рухомому складу переходити з однієї колії на іншу.
Слайд 1.
Тема презентації «Призначення та різновиди стрілочних переводів. Будова звичайного стрілочного переводу» РОЗРОБНИК: МОРХОВА С.М
Слайд 2.
Стрілочний перевід – це колійний пристрій, який дає змогу рухомому складу переміщатися з однієї колії на іншу без розриву колії незалежно від довжини поїзда чи маневрового состава. У місцях перехрещення колій у межах станції або на під'їзних коліях, якщо не потрібно забезпечувати перехід рухомого складу з однієї колії на іншу, застосовуються колійні пристрої – глухі перехрещення.
У технічній документації, як правило, колії та стрілочні переводи зображуються в осях колій. У точці перехрещення осей колій, зображується вертикальною рискою - центр переводу.
Слайд 3.
За призначенням та схемою з'єднання колій між собою стрілочні переводи подрозділяються на одиночні, подвійні й перехресні.
За схемою примикання колій стрілочні переводи,
якщо це одиночні – поділяються: на звичайні (які бувають лівосторонні і правосторонні), симетричні і несиметричні (які бувають односторонні і різносторонні).
Також показано як виглядадає двохниткове зображення стрілочного переводу і варіант зображення – однониткове.
Сторонність звичайного стрілочного переводу визначається напрямком відхилення від осі основної колії (розглядаючи схему від гостряків до хрестовини), якщо бічна колія відхиляється праворуч – правосторонній, якщо ліворуч – лівосторонній.
Сторонність несиметричного стрілочного переводу визначається простіше, що залежить від кута відхилення колій. Тобто відхилення у різний бік колій, під різним кутом – це будуть несиметричні різносторонні стрілочні переводи. Відхилення колій в один бік, під різним кутом – це будуть несиметричні односторонні стрілочні переводи.
Слайд 4.
Стрілочний перевід складається із трьох основних частин, на схемі показані контуром.
І частина – стрілка, призначена для направлення рухомого складу.
Починається де передній стик рамної рейки і закінчується де задній стик рамної рейки
ІІ частина – з'єднувальна частина; Починається де задній стик рамної рейки і закінчується де передній стик хрестовини.
ІІІ частина – хрестовина з контррейками, що забезпечують проходження коліс рухо¬мого складу в місці перетину рейкових ниток двох колій. Починається де передній стик хрестовини і закінчується де задній стик хрестовини.
Слайд 5.
Головними частинами стрілочного переводу є: стрілка, що складається з двох гостряків, двох рамних рейок і перевідного механізму, хрестовина з контррейками та з'єднувальні колії між ними.
Стрілочний перевідний механізм служить для переміщення вістряків стрілки з одного положення в інше. За способом управління стрілочні переводи бувають: - централізовані, тоді перевідний механізми виглядає як стрілочний електропривід електричної централізації; нецентралізовані або з ручним управлінням, тоді , тоді це буде ручний перевідной механізм.
Слайд 6.
Призначення хрестовини полягає у забезпеченні безпечного проходження рухомим складом місць перетину рейкових ниток. Хрестовина складається з двох основних частин: осердя і вусовиків.
Слайд 7.
Марка хрестовини характеризує крутизну хрестовини стрілочного переводу та визначається відношенням ширини осердя в хвості хрестовини, зміряній по перпендикуляру до однієї з робочих граней, до її довжини тобто тангенсом її куту. У знаменнику дробу число показує, в скільки разів довжина осердя більше його ширини в хвостовій частини. Наприклад, якщо довжина більша ширини в 9 раз, то марка хрестовини 1/9, якщо в 11 раз – 1/11.
Література
1. Залізничні станції та вузли: Навчальний посібник / [М.В. Баздир, І.В., Берестов, М.М. Божко, Н.І.Дробаха, І.О.Забіяка, М.Ю.Куценко, Л.П.Мусій, В.О. Сафонов, Г.В.Шаповал]; під ред. І.В.Берестова. – Харків: УкрДАЗТ, 2011. – 482 с.
2. Загальний курс та технології роботи транспорту (залізничний транспорт): Навчальний посібник / М.І. Данько, Т.В. Бутько, В.М. Кулешов, О.В. Березань, О.І. Гребцов, В.Д. Зонов, О.А. Малахова, Ф.Г. Ткачов, О.В.Лаврухін; За ред. М.І. Данька. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 242 с.