Презентація «Призначення та різновиди стрілочних переводів. Будова звичайного стрілочного переводу»

Про матеріал

Колійний розвиток залізничних станцій складається з колій різного призначення та різного виду їх з'єднань, які забезпечують перевід рухомого складу з однієї колії на іншу. Для з'єднання колій між собою застосовують стрілочні переводи, які завдяки своїй конструкції створюють безперервність рейкової колії і дозволяють рухомому складу переходити з однієї колії на іншу.

Слайд 1.

Тема презентації «Призначення та різновиди стрілочних переводів. Будова звичайного стрілочного переводу» РОЗРОБНИК: МОРХОВА С.М

Слайд 2.

Стрілочний перевід – це колійний пристрій, який дає змогу рухомому складу переміщатися з однієї колії на іншу без розриву колії незалежно від довжини поїзда чи маневрового состава. У місцях перехрещення колій у межах станції або на під'їзних коліях, якщо не потрібно забезпечувати перехід рухомого складу з однієї колії на іншу, застосовуються колійні пристрої – глухі перехрещення.

У технічній документації, як правило, колії та стрілочні переводи зображуються в осях колій. У точці перехрещення осей колій, зображується вертикальною рискою - центр переводу.

Слайд 3.

За призначенням та схемою з'єднання колій між собою стрілочні переводи подрозділяються на одиночні, подвійні й перехресні.

За схемою примикання колій стрілочні переводи,

якщо це одиночні – поділяються: на звичайні (які бувають лівосторонні і правосторонні), симетричні і несиметричні (які бувають односторонні і різносторонні).

Також показано як виглядадає двохниткове зображення стрілочного переводу і варіант зображення – однониткове.

Сторонність звичайного стрілочного переводу визначається напрямком відхилення від осі основної колії (розглядаючи схему від гостряків до хрестовини), якщо бічна колія відхиляється праворуч – правосторонній, якщо ліворуч – лівосторонній.

Сторонність несиметричного стрілочного переводу визначається простіше, що залежить від кута відхилення колій. Тобто відхилення у різний бік колій, під різним кутом – це будуть несиметричні різносторонні стрілочні переводи. Відхилення колій в один бік, під різним кутом – це будуть несиметричні односторонні стрілочні переводи.

Слайд 4.

Стрілочний перевід складається із трьох основних частин, на схемі показані контуром.

І частина – стрілка, призначена для направлення рухомого складу.

Починається де передній стик рамної рейки і закінчується де задній стик рамної рейки

ІІ частина – з'єднувальна частина; Починається де задній стик рамної рейки і закінчується де передній стик хрестовини.

ІІІ частина – хрестовина з контррейками, що забезпечують проходження коліс рухо¬мого складу в місці перетину рейкових ниток двох колій. Починається де передній стик хрестовини і закінчується де задній стик хрестовини.

Слайд 5.

Головними частинами стрілочного переводу є: стрілка, що складається з двох гостряків, двох рамних рейок і перевідного механізму, хрестовина з контррейками та з'єднувальні колії між ними.

Стрілочний перевідний механізм служить для переміщення вістряків стрілки з одного положення в інше. За способом управління стрілочні переводи бувають: - централізовані, тоді перевідний механізми виглядає як стрілочний електропривід електричної централізації; нецентралізовані або з ручним управлінням, тоді , тоді це буде ручний перевідной механізм.

Слайд 6.

Призначення хрестовини полягає у забезпеченні безпечного проходження рухомим складом місць перетину рейкових ниток. Хрестовина складається з двох основних частин: осердя і вусовиків.

Слайд 7.

Марка хрестовини характеризує крутизну хрестовини стрілочного переводу та визначається відношенням ширини осердя в хвості хрестовини, зміряній по перпендикуляру до однієї з робочих граней, до її довжини тобто тангенсом її куту. У знаменнику дробу число показує, в скільки разів довжина осердя більше його ширини в хвостовій частини. Наприклад, якщо довжина більша ширини в 9 раз, то марка хрестовини 1/9, якщо в 11 раз – 1/11.

Література

1. Залізничні станції та вузли: Навчальний посібник / [М.В. Баздир, І.В., Берестов, М.М. Божко, Н.І.Дробаха, І.О.Забіяка, М.Ю.Куценко, Л.П.Мусій, В.О. Сафонов, Г.В.Шаповал]; під ред. І.В.Берестова. – Харків: УкрДАЗТ, 2011. – 482 с.

2. Загальний курс та технології роботи транспорту (залізничний транспорт): Навчальний посібник / М.І. Данько, Т.В. Бутько, В.М. Кулешов, О.В. Березань, О.І. Гребцов, В.Д. Зонов, О.А. Малахова, Ф.Г. Ткачов, О.В.Лаврухін; За ред. М.І. Данька. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 242 с.

Перегляд файлу

image


image

image

image


image


image


image

pdf
Додано
27 травня 2022
Переглядів
3530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку