Презентація містить методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації здобувачів початкової освіти у 2017-2018 н.р., складена на основі чинних нормативних документів МОН України. Може бути використана на засіданні методичного об'єднання вчителів початкових класів, на інструктивно-методичній нараді, тощо.
ДПА у закладах загальної середньої освіти здійснюється
на підставі частини 8 ст. 12 Закону «Про освіту»
«Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.
Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки»
МОН України щодо проведення ДПА у 2018 р.
Наказ МОН України № 1547 від 30.12.2014 р. «Про затвердження Положення про ДПА учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»
Лист МОН України від 31.01.2018 р. № 1/9-66 «Про організоване завершення 2017-2018 н.р. та особливостей проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти»
Лист МОН України від 27.03.2018 р. № 1/9-185 «Щодо проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти в 2017-2018 н.р. »
Із Положення про ДПА
Державна підсумкова атестація учнів (вихованців)- це форма контролю
відповідності освітнього рівня випускників
загальноосвітніх навчальних
закладів
п.2.2 Державна підсумкова атестація у навчальних закладах проводиться у письмовій формі
Завдання для проведення ДПА укладаються навчальними закладами відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, затверджених
МОН України
п.2.4.Результати ДПА оцінюються за 12бальною шкалою
п.2.5.Оцінки за атестацію заносяться до Протоколу державної підсумкової атестації та відповідної шкільної документації
оцінки ДПА виставляються: у табель навчальних досягнень
п.2.6.Результати державної підсумкової атестації не враховуються при виставленні річних оцінок
п.3.1 за два тижні до початку державної підсумкової атестації в навчальних закладах за погодженням з місцевими органами управління освітою мають бути створені державні атестаційні комісії
п.3.1 за освітній рівень початкової загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та вчитель, який
викладає у цьому класі
п.5.2. Учням (вихованцям), звільненим від атестації відповідно до п.1. 5 розділу у табель навчальних досягнень (після закінчення початкової школи) робиться запис:
«звільнений (а)»
п.5.7.Підставою для звільнення від проходження ДПА є рішення педагогічної ради, на основі якого видається наказ директора
ГОЛОВНЕ ПРО
У ПОЧАТКОВІЙ
ШКОЛІ
складено на підставі
Ø Листа МОН України від 31.01.2018 р.№1/9-66
«Про організоване завершення
2017/2018 навчального року та особливості проведення ДПА
у закладах загальної середньої освіти» та
ØЛиста МОН України
від 27.03.2018 р.№1/9-185«Щодо проведення
ДПА у закладах загальної середньої освіти в 2017-2018 навчальному році»
Строки проведення ДПА
• заклади загальної середньої освіти самостійно обирають дати проведення ДПА
• відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім
понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових
здійснюється з метою
внутрішнього моніторингу якості освіти
ДПА учнів 4-х класів проводиться
з двох предметів:
української мови (передбачає оцінювання результатів навчання з української мови і літературного читання)
математики
У ЗЗСО з навчанням або вивченням мов національних меншин
учні можуть додатково проходити державну підсумкову атестацію з третього предмета: мови національної меншини.
Рішення про ДПА з мови національної меншини приймається педагогічною радою на підставі письмових звернень батьків і затверджується наказом керівника закладу освіти.
ДПА з української мови для учнів,
які почали її вивчати в поточному
навчальному році, здійснюється
за бажанням батьків ДПА проводиться
письмово у формі підсумкових контрольних робіт
укладають учителі /методичні об’єднання за єдиними завданнями для усіх класів паралелі відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань.
атестаційні матеріали з української мови і математики у двох варіантах, погоджує педагогічна рада і
затверджує керівник закладу освіти
не враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень проходив ДПА
Оцінки за ДПА виставляються у Класному журналі в колонку «ДПА» без зазначення дати, після колонки «Річна» та у табелі навчальних досягнень учня.
Увага: у разі відсутності учня в день проведення
державної підсумкової атестації
у Класному журналі у колонці під датою її проведення фіксують відсутність учня
Проведення підсумкової контрольної роботи
1 академічна година (один урок):
5 хв – пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв – на її виконання
! тексти підсумкової контрольної роботи вчителю бажано заздалегідь надрукувати на окремих аркушах і
перед уроком роздати кожному учневі
здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329, зареєстрований у Міністерстві юстиції
України 11 травня 2011 р. за № 566/19304, наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013р.
№ 1222»).
!.Додаткові підсумкові контрольні роботи у 4-х
класах не проводять.
формується відповідно
до державних вимог щодо
навчальних досягнень
учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів закладів загальної середньої
освіти
Погоджено Затверджено на засіданні педагогічної ради ________ директор Михайлівської ЗОШ І-ІІІ ст. Протокол №___ від 04.05.2018 Михайлов В.Б.
05.05.2018
ЗАВДАННЯ
ПІДСУМКОВИХ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
ДЛЯ УЧНІВ 4 –х КЛАСІВ
Учителі ПІБ
Розглянуто
на засіданні МО учителів початкових класів Протокол № ___від 03.05.2018
перевірці підлягає навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій школі;
контрольна робота повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
кількість і обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
тестові завдання бажано формулювати в одному стилі: або у запитання, або спонукання;
завдання для проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах
з української мови
формуються основі єдиного художнього або
науково-художнього тексту на перевірку
§ сформованості навички читання,
§ розуміння прочитаного,
§ уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття;
§ перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь,
§ навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь;
§ побудову зв’язного висловлювання
Перевірка орфографічних і пунктуаційних умінь
(списування)
у якій 25% слів містять вивчені орфограми,
і оформлюють її з пропусками цих орфограм.
(списування)
З метою забезпечення умов цілісного сприйняття тексту, який будуть
опрацьовувати учні, рекомендовано
розпочати контрольну роботу з
опрацювання частини для списування, а саме: прочитати її і вставити
пропущені букви (наприклад, олівцем у роздрукованому завданні)
Далі –
перевірка навички читання мовчки:
учитель пропонує дітям взяти в руки олівці;
за вказівкою вчителя діти починають читати текст (мовчки);
через 3 хвилини вчитель зупиняє читання і пропонує поставити олівцем крапку над словом, на якому зупинився читати учень;
учитель пропонує дітям продовжити читання тексту до кінця.
Після повного прочитання тексту
учням пропонується
виконувати завдання у порядку зручному дитині
Зміст підсумкової контрольної роботи з української мови
може бути сконструйовано у двох варіантах
(за вибором учителя)
І варіант контрольної роботи
з української мови містить
§ текст для читання,
§ визначена у ньому частина для списування (з пропущеними орфограмами)
§ трьох завдань до тексту, а саме на перевірку:
-практичного засвоєння літературознавчих понять; – сформованості умінь визначати основну думку, тему твору/встановлювати послідовність подій/встановлювати взаємозв’язки фактів, подій/характеризувати вчинки дійових осіб; – уміння пояснювати зображувальні можливості художнього слова для описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв),
§ трьох завдань за змістом тексту для перевірки навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь, а саме:
-на визначення/групування/класифікацію мовних одиниць, – на доповнення/побудову/трансформування речень/зв’язок слів у реченні;
– на утворення форм слів, що належать до різних частин мови, за заданою умовою),
§ творчого – на побудову зв’язного висловлювання за змістом прочитаного тексту, у якому учень формулює власні оцінні судження.
ІІ варіант контрольної роботи
з української мови містить
§ текст для читання,
§ визначена у ньому частина для списування (з пропущеними орфограмами)
для перевірки розуміння змісту і вміння працювати з текстом та для перевірки навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь тестові завдання закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих),
тестові відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань).
Оцінювання навички читання мовчки і творчого завдання
Оформлення атестаційної роботи
Робота на державну підсумкову атестацію з української мови за курс початкової школи учня (учениці) 4 класу ( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка) 39 |
На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи, до прикладу:
Списування
або
Творче завдання
з української мови
Частину роботи (списування і творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мови.
Тестові завдання виконує на аркуші, виданому вчителем.
з математики
qскладена задача на 3 дії;
qвираз з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками);
qзавдання на порівняння і перетворення величин;
qзнаходження частини від числа;
qзастосування геометричного матеріалу.
письмово на листочках зі штампом школи, дотримуючись
вимог оформлення письмових робіт з математики;
усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись
у зошиті
Особливості конструювання змісту ІІ варіанту
тестові завдання (відкритого і закритого типу), серед яких одна задача на три дії та одне завдання
з геометричним матеріалом
Оформлення ІІ варіанту контрольної роботи з математики
Оформлення атестаційної роботи
Робота на державну підсумкову атестацію з математики за курс початкової школи учня (учениці) 4 класу ( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка) |
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп загальноосвітнього навчального закладу. На ньому зазначається дата, до прикладу:
17.05.2018р.
Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки.
Інструкції
щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів,
затвердженої наказом МОН України від 08 квітня 2015 р. № 412
25. У 4 - х класах бали, одержані учнями за державну підсумкову атестацію у формі підсумкової контрольної роботи, виставляються на правій сторінці журналу у розділі «Тема», де здійснюється запис «Державна підсумкова атестація».
26. У разі коли учень (учениця) звільнений (звільнена) від державної підсумкової атестації за рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу у журналі у цій колонці робиться запис
«зв.».
27. Річний бал виставляється у колонці журналу з позначкою «Рік». Окрема колонка для підсумкового бала не відводиться.
Результати атестації у 4 класі з української мови, математики не враховуються при виставленні річних оцінок
Детальніше про ДПА у 2018 р.