План: Прогнозування як наукове обгрунтування і вирішення альтернативних шляхів перспективної діяльності підприємства Суть нормативного і пошукового прогнозування, застосування довгострокових та короткострокових прогнозів у діяльності підприємства Принципи, методи планування та система планів підприємства
Суть та основні етапи стратегічного планування на підприємстві Зміст і методика бізнес-планування у ринкових умовах господарювання Суть і система тактичного і оперативного планування діяльності виробничих підрозділів і підприємств Поняття і необхідність державного регулювання і підтримки сільськогосподарського виробництва
Типи прогнозування Нормативне або нормативно-цільове прогнозування Спочатку визначають загальні цілі, орієнтири на майбутнє, а вже потім оцінюється розвиток підприємства, виходячи із встановлених цілей Пошукове прогнозування Це спосіб наукового прогнозування від даного моменту до майбутнього Новаторське, альтернативне Традиційне
Базові стратегії згідно з циклом розвитку Стратегія зростання, що відбиває намір підприємства збільшити обсяги продажу, прибутку, капіталовкладень тощо. Стратегія стабілізації – у разі діяльності підприємства за відчутної нестабільності обсягів продажу та прибутку Стратегія виживання – суто оборонну стратегію, що застосовується за глибокої ризики підприємства
Функціональні стратегії: Стратегія науково-дослідних та експериментально впроваджених робіт Виробнича стратегія Маркетингова стратегія Група стратегій ресурсного забезпечення: Стратегія кадрів та соціального розвитку Стратегія технічного розвитку Стратегія матеріально-технічного забезпечення Фінансова стратегія Організаційна стратегія Інвестиційна стратегія
Функції бізнес-плану Інструмент процесу приватизації державних підприємств Налагодження ділових стосунків між підприємцем і майбутніми постачальниками, продавцями та найманими працівниками Дозволяє перевірити підприємницьку ідею нва раціональність та реалістичність ще до її практичної реалізації Своєчасне передбачення можливих перешкод і проблем на шляху до успіху організації власного діла Формування та розвиток управлінських якостей підприємця
Розробка бізнес-плану передбачає послідовне здійснення наступних дій Вибір продукції для ринку Дослідження ринкового середовища для майбутнього бізнесу Вибір та обгрунтування місця для розміщення фірми, яка вперше розпочинає свою діяльність Прогнозування можливих обсягів продажу продукції
Визначення виробничих параметрів майбутнього бізнесу Розробка цінової та збутової політики Обгрунтування виробу організаційних параметрів фірми Опис потенційних ризиків і дій для їхньої мінімізації Оцінка фінансових параметрів бізнесу Узагальнення висновків з основних положень бізнес-плану
Етапи розробки тактичних планів Аналіз результатів підприємницької діяльності Розробка заходів щодо підвищення підприємницького успіху Вивчення ринку і формування портфеля замовника, укладання угод Обгрунтування окремих розділів плану Розгляд проекту плану радою трудового колективу Доведення техніко-економічних показників до внутрішньофірмових підрозділів