Презентація "Пряма мова"

Про матеріал
Презентацію складено відповідно до програми з української мови . Вона призначена для допомоги вчителю при підготовці до уроку. Спираючись на цей матеріал , учитель має дати поняття про пряму мову та розділові знаки. Вчити правильно вживати пряму мову в усному та писемному мовленні, складати речення з прямою мовою, використовувати речення у текстах, з’ясовувати роль таких речень у мовленні. Використання вправ під час раціонального поєднання різних форм організації роботи (індивідуальної, групової, парної , колективної) створює умови для одночасної роботи з доступним матеріалом для учнів з різним рівнем навченості, сприяє засвоєнню мовних знань. Виконання пропонованих вправ збагатить мовлення учнів, дасть можливість досягти найважливішої мети вивчення курсу рідної мови – формування мовленнєвої особистості молодшого школяра. Тому робота з реченнями з прямою мовою залишається у центрі уваги учителя при вивченні розділу «Синтаксис».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова5 клас. Синтаксис. Фариба Ірина Альтусівна,вчитель української мови і літератури. Монастирищенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5,Монастирищенської райради

Номер слайду 2

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

Номер слайду 3

Якщо побачиш лице без посмішки, посміхнися сам. Біант Пріенский. Отож,посміхаючись даруй людям частинку своєї енергії, посміхайся частіше і люди будуть енергійними... Забезпечення емоційної готовності

Номер слайду 4

Метод «Прес»1. Яке речення називають складним?2. Як відрізнити просте речення від складного?3. Як об’єднуються прості речення в складному?

Номер слайду 5

Гра «Мовчанка»Запишіть слова, які зображені на малюнку і поясніть орфограми

Номер слайду 6

Епіграф. Я всіх питав із щирою душею:“Яку ви любите найбільше мову?”І всі відповідали: “Ту,що нею Співала мати колискову”. Д. Білоус1. Які слова вказують,хто із ким спілкувався?2. Як автор переказує своє запитання до співрозмовника і їхню відповідь – дослівно чи зі змінами?

Номер слайду 7

Які цілі ми ставимо?Дізнатися про …Навчитися ставити …Навчитися складати …

Номер слайду 8

Спостереження над мовним матеріалом. Запишіть речення. Зверніть увагу на розділові знаки. О. Гончар писав: «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

Номер слайду 9

Лексичне дослідження  Поміркуйте, чому пряму мову називають «прямою». Зробіть висновок.

Номер слайду 10

Аналіз речень за схемами{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}“П ,” – а.“Ти – моє щастя”, - шепотіла мати.“П !” – а.“Завдання буде виконано!”- запевнив Павло.“П?” – а.“ Ти бачила виставу?” – запитала Марина подругу. А : “П.”Мама попросила доньку: “Полий,будь ласка, квіти.”А: “П!”Старший вигукнув: “Це справжнє диво!”А: “П?”Я запитала сестру “Ти вивчила вірш?”“П, - а, - п.”“Ходімо у весну, - нам річка сказала, - бо крига вже скресла і плесо заграло.”“П.!? – а – П.”“ Яка ти розкішна, земле. – думала Маланка. – Весело засівати тебе хлібом.”

Номер слайду 11

Серед запропонованих у таблиці схем знайдіть ті, що відповідають наведеним реченням.1. Чи не час нам в дорогу спитав тато. 2. Син сказав Я вже вивчив уроки. 3. Три біди в людини говорить народна мудрість смерть, старість і погані діти.

Номер слайду 12

Творче конструювання“П,” – а. А: “П!”“П.-а.- П.”“П, - а, - п.”“П?” - а“П? – а – П.”

Номер слайду 13

Щось не хочеться сидіти,Мабуть,треба відпочити. Руки вгору потяглись. Руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору,руки в боки –І ступи чотири кроки. Фізкультхвилинка

Номер слайду 14

Я дуже люблю кататися ... Він сказав ... Я почув ...... говорять учні.... розповідає Саша. Закінчте речення. Запишіть,правильно розставляючи розділові знаки. Лінгвістична гра «Конструктор»

Номер слайду 15

Мовознавчий футбол1. Що називається прямою мовою?2. Для чого потрібна пряма мова?3. Які ж існують способи передачі прямої мови?4. Яку структуру мають речення з прямою мовою?5. Які розділові знаки використовуються при прямій мові?

Номер слайду 16

Доберіть до кожного речення відповідну схему.1. "Немає в світі нічого сильнішого за людину", - тихо говорить він Івану Івановичу, гріючись біля вогню (О. Довженко). А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?2. І тільки закінчилося це, як дівчата заспівали про зелену діброву, питаючи в неї: "Хто в тій діброві гуляє?"(В. Шевчук). А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?»Групова робота

Номер слайду 17

Доберіть до кожного речення відповідну схему.3. Я так завзято благаю слово: "Не мовчи! Бо краще вмерти, все сказавши, аніж мовчати, живучи" (Г. Чубач). А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?»4. «Ласкавими словами й гадюк чарують», - каже одна українська приказка, а друга додає: «Слово – не стріла, а глибоко ранить». А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?»

Номер слайду 18

Трансформація простих речень у речення з прямою мовою. Прощай, гаю милий!Людина-ніби дзеркало. Хто свою мову забуде,той серце забуде своє.

Номер слайду 19

Гра «Лото»Складіть схему речення з прямою мовою-:“”ПА,.

Номер слайду 20

Рефлексія. Метод «Незакінчене речення»Я розумію… Найбільші труднощі відчувалися, коли… -Я не вмів(ла), а тепер вмію…

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Скласти невелику розповідь( 6-7 речень ) на тему: “Свято Миколая прийшло в нашу родину”(з використанням прямої мови)

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Cписоквикористаних джерел:література. Методика навчання української мови в середніх навчальних закладах / За ред. М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2005. – 400 с. Пентилюк М. І., Окуневич Т. Г. Методика навчання української мови у таблицях і схемах : навчальний посібник. – К. : Ленвіт, 2006. – 134 с. Пентилюк М. І., Окуневич Т. Г. Сучасний урок української мови – Х. : Вид. група “Основа”, 2007. – 176 с. Остапенко Н. М. Технологія сучасного уроку рідної мови : навч. посібник / Н. М. Остапенко, Т. В. Симоненко, В. М. Руденко. – К. : ВЦ “Академія”, 2012. – 248 с.

Номер слайду 24

Інтернет - ресурсиhttp://pro-status.com.ua/citaty/2/157_2.phphttps://www.google.com.uahttps://www.google.com.ua

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1.  Ludmila
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лапацька Галина Тимофіївна
    Дуже гарна презентація! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Піщана Юлія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шинкарьова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Мельник Ірина Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
17350
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку