Презентація. Психологічні особливості переходу учнів 5 класу до середньої школи

Про матеріал
Психологічні особливості переходу учнів 5 класу до середньої школи в умовах воєнного часу.
Перегляд файлу

image

image

10-11-13 років Наближення до підліткової кризи – один із самих стресових періодів в житті дитини. Для 

поведінки в цьому віці характерні дратівливість, жах, депресія. Діти можуть поводитись агресивно й  не

приймати правила. Для них страшно втратити життя, близьких, дім, звичний спосіб життя. В цьому віці підлітки розуміють що відбувається, прогнозують

майбутнє, але незначний власний досвід  викликає

тривожність. Дорослим слід відверто говорити про свої переживання, страхи й допомагати дітям відтворювати соціальні зв’язки.

imageОсобливості учнів

5 класу

(10-11 років)

"молодші підлітки"

 

image Початок передпубертатного періоду, простежується швидкий «стрибок» росту, порушення пропорцій (швидко ростуть стопи, кінцівки).

image Початок статевого дозрівання.

image З'являється "почуття дорослості" (порівняння себе з іншими, копіювання поведінки дорослих, або товаришів,...)

image Зміна статусу "дитина -підліток"

image Загалом велика залежність від батьків, учителів, але у зв'язку з переходом до основної школи посилюється автономність.

Проблеми адаптації до   Багато нових предметів та вчителів (різні

                           5 класу                  вимоги)

 

Статус "дорослого" вимагає самостійного виконання завдань і , як наслідок, зниження успішності

image Найголовніша проблема в тому, що діти не вміють ефективно спланувати час, щоб його вистачило не лише на заняття, а й на відпочинок. Це призводить до перевтоми, частих захворювань, зниження оцінок і втрати інтересу до навчання.

 


imageУспішне  засвоєння навчального матеріалу Готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення Адекватне сприймання оцінок учителя Активність, уважність, стриманість на уроках

image Позитивне оцінювання власних дій і результатів  докладених зусиль

imageimage Спілкування з однокласниками та  учнями старших класів

image Вміння робити правильний вибір

image  

imageimage  підвищена втомлюваність image зниження рівня концентрації уваги image часта зміна настрою image уповільнення будь-якої діяльності image поступове зниження успішності image роздратованість image збудженість image психічне напруження image проблеми соціалізації    

imageФактори, що впливають на психоемоційний стан дітей в умовах воєнного стану

-               зміна звичного розпорядку дня та умов життя;

-               розлука з батьками, близькими або їх смерть;

-               розлука з однокласниками, втрата друзів;

-               насилля щодо дітей чи їхніх рідних та близьких;

-               обстріли, повітряні тривоги;

-               масштаб руйнування;

-               переїзд в інше місце чи країну,

-               нестабільність, невідомість, невизначеність.

Рекомендації дорослим щодо надання допомоги дітям в умовах воєнного стану ( 9 простих порад )

1.            Говоріть з дитиною

imageОбговорюйте з дітьми їхні почуття, спостерігайте за поведінкою та реакцією на страшні події. Постійно нагадуйте, що вони під вашим захистом. Якщо є можливість, нехай дитина робить щось руками – ліпить, малює або складає конструктор.

2.            Будьте поруч

Надавайте дітям підтримку, у тому числі у вигляді обіймів. Намагайтеся робити щось разом, приділяйте їм більше часу, ніж раніше.

3.            Будьте прикладом

Емоційний стан дорослих легко передається дитині. Частіше кажіть, що все налагодиться, діліться з ними тим, що вам допомагає триматись.

4.            Контролюйте себе

imageКоли дорослі втрачають самоконтроль, це дуже впливає на дітей. Вони можуть злякатися та замкнутися. Більшість дорослих зараз відчувають страх, біль, злість та втому. Намагайтеся тримати себе в руках. Хоча б, коли діти поруч з вами.

5.            Не забувайте про режим

Намагайтеся, наскільки це можливо, дотримуватися режиму та пам’ятати про сімейні ритуали. Вкладайте дитину спати в той самий час, як вкладалися раніше. Не забувайте про повноцінні прийоми їжі. Навіть, якщо ви знаходитеся у бомбосховищі, читайте дітям казки перед сном, якщо робили це раніше.

6.            Не забувайте про ігри

Найкраща терапія під час складних життєвих обставин – це гра. Давайте дитині можливість гратися, дивитися мультфільми, бігати та стрибати. Дозвольте дітям брати з собою в укриття улюблену іграшку.

7.            Підтримуйте один одного

Постійно підтримуйте дітей. Говоріть, які вони хоробрі, як добре вони справляються з ситуацією, як вправно допомагають дорослим. Вірте у перемогу.

8.            Не забувайте про почуття гумору

Намагайтесь жартувати та посміхатися, не зважаючи на складну ситуацію.

Сприяйте тому, щоб ваші діти та близькі не втрачали радість та віру у майбутнє. Гумор надає терапевтичний ефект, підтримує та зцілює.

9.            Відновлюйте сили

І дорослим, і дитям потрібна енергія. Дбайте про сон, харчування, рухову активність.

image Опановуйте методи психоемоційної саморегуляції – вправи на дихання, візуалізація, словесні настанови, релаксація, медитація, арт-терапевтичні техніки.

 Спілкуйтеся з природою, складайте плани на майбутнє, вірте в життя.

image

Використані ресурси:

"ОМО Домінанта"-Дніпропетровський обласний НМЦ ПП https://www.facebook.com/groups/1054674471254317/ https://www.facebook.com/100013365727106/videos/32951 0716729/

imageКурс підготовки вчителів "Основи здоров'язбережної компетентності"

http://multycourse.com.ua/ua/basic/14

 

pdf
Додано
5 вересня 2022
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку