Презентація "Психологічний супровід створення безпечного освітнього середовища"

Про матеріал
Створення безпечного освітнього середовища забезпечує комфортну міжособистісну взаємодію, емоційне благополуччя учнів, педагогів та батьків, відсутність будь-яких проявів насильства, наявність достатніх ресурсів для їх запобігання, дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічний супровід створення безпечного освітнього середовища. Психолог“КЗ “Солоницівський ліцей №3”Гарбуз І. А.

Номер слайду 2

Безпечне освітнє середовище. Відповідно до пункту 1 частини 1 Закону України “Про повну загальну середню освіту” безпечне освітнє середовище – сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасниками освітнього процесу фізичної, майново- та / або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та /або будівельних норм і прав законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпеки харчових продуктів та /або надання неякісних послуг з харчування, шляхом фізичного та психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якої ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (булінг, поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та /або агітації, в тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин

Номер слайду 3

Завдання психологічної служби щодо створення безпечного освітнього середовища- формування в учнів компетентностей, важливих для успішної соціалізації особистості;– запобігання та протидія таким негативним явищам серед дітей та учнівської молоді як насильство, кібертретирування, булінг тощо,– формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги,– запобігання та протидія торгівлі людьми, формування у школярів таких життєвих навичок, як спілкування, прийняття рішень, критичне мислення, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, формування цінностей та набуття відповідних компетентностей;– профілактика девіантної поведінки, правопорушень та злочинності серед неповнолітніх;– профілактика залежностей та шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я як найвищої соціальної цінності;

Номер слайду 4

Конвенція ООН про права дитини вказує на те, що кожна дитина в усьому світі має право жити, рости і бути захищеною від усіх форм насилля. Насильство над дітьми - це глобальне проблема, яке стала очевидною лише протягом останніх двадцяти років. Насильство над дітьми ставить під загрозу глобальний розвиток людства. Принцип запобігання та реагування на насилля, жорстоке поводження та експлуатацію дітей має бути ключовим у організації освітнього процесу закладів освіти.

Номер слайду 5

Часто жертвами насильства стають певні категорії дітей, зокрема ті, які: мають фізичні недоліки, особливості зовнішності та (або) поведінки страждають від хвороб мають низький рівень інтелекту та труднощі в навчанні відчувають страх перед школою мають погані соціальні навички або не мають досвіду життя в колективі («домашні діти»). Щоб унеможливити насильство та створити безпечне освітнє середовище, кожен учасник освітнього процесу повинен мати уявлення не тільки про те, що вважають насильством, але як мінімізувати ризики та небезпеки і створити умови для внутрішньої безпеки та безпеки референтного довкілля. Це можливо лише завдяки спільній цілеспрямованій діяльності педагогів, учнів і батьків.

Номер слайду 6

1. Протидія булінгу. Акція “16 днів проти насилля” - тренінгові заняття “Ні насильсту”, “Я вчуся керувати собою”- Ми (наш клас) – дружні! Антибулінгове заняття.- Конкурс стіннівок «Стоп агресія»- Семінар «Насильство та його види»- Заняття «Конфлікти у спілкуванні» - розвиток навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів- Оформлення інформаційного стенду з проблеми насилля (як уникнути насилля, номери “гарячих ліній” з проблеми булінгу)- Анкетування учнів «Моє ставлення до насильства»- Розміщення інформації для батьків «Як з повагою та любов'ю визначити дитині кордони»Робота з протидії торгівлі людьми (Перегляд відеофільму «Станція призначення – життя», анкетування учнів щодо обізнаності з проблеми торгівлі людьми)- Консультування вчителів, батьків

Номер слайду 7

2. Запобігання дискримінації за будь-якою ознакою (стать, національність, колір шкіри, віросповідання, станом здоров'я тощо)Лекції для учнів старших класів “Гендерні ролі”, “Культура гендерних відносин”Тренінги з формування толерантності – терпимого ставлення до інших3 грудня - Міжнародний День людей з обмеженими фізичними можливостями1 грудня – Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Розміщення інформаційних матеріалів на стенді

Номер слайду 8

3. Робота по зниженню ризику суїцидальної поведінки серед підлітків. Профілактична тематична бесіда «Життя безцінний скарб»Виявлення дітей, які мають труднощі в навчанні, проблеми в поведінці й ознаки емоційних розладів та проведення корекційної роботи з ними. Профілактична робота з дітьми «групи ризику», психологічна допомога у кризових ситуаціяхІндивідуальні консультування дітейІндивідуальні консультування батьків. Рекомендації щодо поліпшення сімейних стосунків, стилю виховання

Номер слайду 9

4. Психологічний клімат класних колективів. Дослідження психологічного клімату класних колективів (настрій)Соціометричні дослідження (виявлення неформальних лідерів, аутсайдерів)Надання рекомендацій класним керівникам щодо згуртуванню класного колективу, підвищення соціального статусу учнів)

Номер слайду 10

5. Однією з цілей діяльності психологічної служби ліцею є охорона психологічного здоров'я здобувачів освіти, формування здоров'язберігаючої компетентності- Профілактика залежностей (алкоголізм, наркоманія, тютюнопаління)Лекція «Вплив алкоголю на розвиток особистості»Тренінгове заняття «Вміння казати «Ні». Лекції для учнів «Здоровим бути модно», “Здоров'я – цінність життя”Заняття “Стреси в нашому житті”Виставка малюнків “Я щасливий”Профілактична робота з дітьми девіантної поведінки. Профілактика дезадаптації учнів різних вікових груп (1 класи, 5 класи) – психологічний супровід процесу адаптації.

Номер слайду 11

6. Безпечний ІнтернетІнтернет відіграє важливу роль в житті сучасної дитини. Глобальна мережа Інтернет – це необмежений ресурс, який може бути використаний як для навчання, так і для відпочинку та спілкування з друзями. Але Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик, особливо для дітей.

Номер слайду 12

З цією метою психолог проводить: Заняття “Компютерні ігри. Їх позитивні та негативні якості” (2-4 класи)Заняття “Протидія булінгу. Кібербулінг» 5-7 класи)Заняття “Безпечний інтернет” (8-9 класи)Лекція «Залежність дитини від інтернету, мобільного зв’язку» (для батьків, вчителів)Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та  кібербулінгу для своєї дитини.

Номер слайду 13

Таким чином, безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримано прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника навчально-виховного процесу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярмолицька Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1659
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку