ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ: 1. Задачі повинні мати реальний практичний зміст, який забезпечує ілюстрацію практичної цінності і значущості набутих математичних знань.2. Задачі повинні відповідати навчальним програмам і підручникам за формулюванням і змістом методів і фактів, які будуть використовувати в процесі їх розв’язування.3. Задачі повинні бути сформульовані доступною і зрозумілою мовою, не містити термінів, з якими учні не зустрічалися і які вимагатимуть додаткових пояснень.4. Числові дані в прикладних задачах повинні бути реальними, відповідати існуючим в практиці.5. У змісті задач по можливості повинен бути відображений особистий досвід учнів, місцевий матеріал, який дозволяє ефективно показати використання математичних знань і викликати в учнів пізнавальний інтерес.6. Прикладні задачі повинні відображати ситуації промислового і сільськогосподарського виробництва, економіки, торгівлі, ілюструвати застосування математичних знань у конкретних професіях людей.7. У прикладних задачах числові дані, як правило, мають бути наближеними, а при їх розв’язуванні необхідно використовувати обчислювальні засоби.
ЗРАЗОК ПРИКЛАДНОЇ ЗАДАЧІ В ПРОФЕСІЇ “КУХАР. КОНДИТЕР.”ЗАДАЧА: Скільки потрібно повидла для прошарування торта, який має форму прямокутного паралелепіпеда розмірами 12х35х20см, якщо на 1см2 витрачається 12г повидла?ЗАДАЧА: Скільки потрібно джему для оздоблення пирога, який має форму трикутної призми висотою 5см, в основі якої лежить правильний трикутник з стороною 20см, якщо на 1см2 витрачається 2,5г джему?
ЗРАЗОК ПРИКЛАДНОЇ ЗАДАЧІ В БУДІВНИЦТВІЗАДАЧА: Дах будинку має форму правильної чотирикутної піраміди, сторона основи якої 10 м, а бічне ребро 13 м. Дах потрібно покрити залізом, розмір аркуша якого 1x1,5 м, а ціна 120 гривень за аркуш. Скільки квадратних метрів покрівельного матеріалу потрібно і яка буде вартість покупки, якщо на з'єднання відпаде 5%?
ЗРАЗОК ПРИКЛАДНОЇ ЗАДАЧІ В ПРОФЕСІЇ “ВОДІЙ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ”ЗАДАЧА: Відомо, що вартість експлуатації мікроавтобуса «Газель», що працює на певному маршруті і рухається зі швидкістю v км/год, складає (144 + 0,04v2) грв/год. З якою швидкістю повинен рухатися мікроавтобус, щоб вартість 1 км шляху була найменшою?
ЗРАЗОК ПРИКЛАДНОЇ ЗАДАЧІ В ПРОФЕСІЇ “ЕЛЕКТРОМОНТЕР З РЕМОНТУТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ЕЛЕКТРОУСТАТКУВАННЯ”Задача: Нехай електрична лампочка переміщується уздовж вертикальної прямої ОВ На якій відстані від горизонтальної площини слід її розмістити, щоб в точці А цієї площини освітленість була найбільшою (ОА = а)?
ВИСНОВОКРеалізація прикладної спрямованості змісту математики допомогає в :опануванні навичок застосування учнями базових математичних понять у контексті повсякденного життя та в процесі трудової діяльності;зростанні інтересу здобувачів освіти до вивчення математики і в цілому до навчання;залученню учнів до самостійного пошуку й «відкриття» нових знань,розв’язання задач практичного і прикладного характеру.