Презентація "Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос "

Про матеріал
Презентація до уроку №3 "Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос "
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос

Номер слайду 2

поглибити знання про будову речення, його граматичну основу та другорядні члени; сформувати поняття порядку слів у реченні; навчитися ставити логічний наголос у реченні. Мета уроку

Номер слайду 3

1. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів

Номер слайду 4

Проблемне питання. Прочитайте подане речення, наголошуючи щоразу інший його член та з іншою інтонацією. Який ви можете зробити висновок?  Ви добре знаєте цю місцевість (. ? !)

Номер слайду 5

Проблемне питання. Спробуйте змінити порядок слів у реченні. Чи змінився його зміст?  Ви добре знаєте цю місцевість.

Номер слайду 6

2. Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 7

Теорія. Прямим вважається такий порядок слів у реченні, при якому присудок стоїть після підмета: Слова поета вийшли далеко за межі країни. Прямий порядок другорядних членів речення пов'язаний з порядком слів у словосполученні: узгоджене означення стоїть перед означуваним словом; додаток - після керуючого слова; обставина може бути перед і після головного слова (у реченні ним виступає присудок).

Номер слайду 8

Теорія. Порушення прямого порядку слів з метою виділення якогось із них називається інверсією (зворотним порядком слів).

Номер слайду 9

Теорія. Виділення у реченні за допомогою посилення голосу одного із слів називається логічним наголосом. Від місця логічного наголосу залежить зміст речення. Порівняйте: Учень нарешті усвідомив свою помилку. Учень нарешті усвідомив свою помилку. Учень нарешті усвідомив свою помилку.

Номер слайду 10

Завдання. Прочитайте речення, визначте порядок слів, назвіть слова, на які падає логічний наголос. Праця єдина з неволі нас вирве: нумо до праці, брати! В тих теплих степах виробилась кров моя і душа моя. Посеред неба гнеться на південь Чумацький Шлях, і між його доспілими зорями тремтить і осипається на край землі срібний пилок. Проходять хмари, гаптують небо химерною грою. Пролісків перших блакитні отари… Земле! Як тепло нам із тобою!

Номер слайду 11

Завдання{E929 F9 F4-4 A8 F-4326-A1 B4-22849713 DDAB}Знайдіть назви всіх членів речення. Назвіть, на які питання відповідають головні та другорядні члени речення. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=ptafv3mxn20), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 12

Теорія. Речення, які складаються лише з головних членів речення, називаються непоширеними: Ляда. Чоколяда. Коляда. Речення, у яких, крім головних членів, є інші члени речення,називаються поширеними: Нашорошилось небо буряно і погрозами загуло. 

Номер слайду 13

Теорія. ДОДАТОКОЗНАЧЕННЯОБСТАВИНАозначає об’єкт діївказує на ознаку предметавказує на ознаку діїпитання непрямих відмінківякий? чий? котрий?як? де? куди? коли? чому?підкреслюють пунктиромпідкреслюють хвилястою лінієюпідкреслюють рискою-крапкою

Номер слайду 14

Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Укажіть, яким є речення за наявністю другорядних членів речення: поширеним чи непоширеним. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=psucsma8n20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 15

Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Визначте головні та другорядні члени. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pdeut1jfc20), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 16

3. Узагальнення знань

Номер слайду 17

Тести{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Дайте відповіді на тестові запитання. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pqpzfesi320 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Складіть речення за схемами, вказавши, де прямий порядок слів, а де – зворотний. Підкресліть слова, на які падає логічний наголос.

Номер слайду 19

Дякую за співпрацю!До наступної зустрічі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Могила Алла Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дерачиць Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. мова Українська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
11877
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку