Словничок. Реклама (від лат. «виголошую») – елемент культури, спосіб впливу на споживача, щоб з метою донести інформацію про предмет рекламування, сформувати відповідні потреби. Білборд ( англ. Billboard – афіша, реклама на дошці)- рекламний щит на підставці, встановлений зазвичай на узбіччях автотранс поблизу місця продажу рекламованого товару, один з найпопулярніших видів зовнішньої реклами.
Реклама-це інформація, поширювана в будь-якій формі за допомогою будь-яких правомірних або неправомірних засобів про фірму, бренд, товар, послугу і т.д. Реклама – діалог між продавцем і споживачем, де продавець виражає свої наміри через рекламні засоби, а споживач – зацікавленістю в даному товарі. Якщо покупець не виявив інтерес, то мета рекламодавця не досягнута.
Види слоганів: Пов'язані - включають назви продукту. Такий слоган не роздільний від назви. «Ваша кицька купила б "Віскас"»Прив'язані - співвідносяться з назвою ритмічно і фонетично. Тобто даний слоган можна використовувати без назви товару, але тоді він не буде зрозумілий. «" Жилетт ". Краще для чоловіка немає»;Вільні - вони самодостатні і незалежні. «Аромат, який зближує». Але варто зауважити, що вільні слогани далеко не завжди асоціюються з назвою товару, тому як правило, використовують перші два типи слоганів.
Сучасні види реклами. Комерційна (спонсорство, просування відомих брендів, та інша сучасна реклама, яка зачіпає просування товарів фірм замовників реклами).соціальна (зачіпає благодійність, і інші види некомерційної діяльності)політична (яка зачіпає інтереси політиків у зміцненні свого становища в суспільстві)приватні оголошення (не пов'язані з підприємницькою діяльністю)
Економічна - реклама стимулює збут товару і сприяє зростанню прибутку, прискоренню процесу купівлі-продажу; Освітня (інформаційна) функція - реклама виступає як засіб навчання: споживач не тільки дізнається про товари і послуги, але і відкриває для себе способи вдосконалення життя;Комунікативна - за допомогою опитувань і анкет, аналізу ринкових процесів і внутрішньофірмових досліджень підтримується зворотний зв'язок фірми (підприємства) з ринком і споживачем; Контролююча - контролює процеси формування переваг груп споживачів щодо різних товарів; Стимулююча функція - нагадування, спонукання до покупки, встановлення контактів. Функції реклами
Управління попитом (маркетингова) - використовуючи можливості спрямованого впливу на споживача, реклама не тільки формує попит, а й керує ним за допомогою зменшення або збільшення обсягу рекламної інформації та складання графіків її подачі; Громадська (соціальна) - за допомогою реклами передається повідомлення, адресоване безлічі осіб, які пропагує яке-небудь позитивне явище, подія, заклик, нагадує про ювілейну дату в житті суспільства, попереджає про негативні наслідки певних подій і т.д. Психологічна функція - вплив на емоційні і розумові процеси, на формування та розвиток потреб, на почуття самооцінки, престижу, погляди й уподобання споживачів, їх устремління.
Негативний вплив Позитивний вплив Підриває здоровий спосіб життя, наполегливо привчає до споживання шкідливих товарів Впливає на стосунки в сім’їПропонує прості методи розв’язання проблеми, які негативно відбиваються на інтелекті Негативно впливає на особистість дитини Мигаючі картинки реклами негативно впливають на зоровий апарат дитини в цілому, а часта зміна зображення послаблює увагу Допомагає бути в курсі новинок. Використовує образи відомих успішних людей, яких діти прагнуть наслідувати. Допомагає дізнатися і багато нового Новинки реклами можуть стать у пригоді під час підготовки до уроків, вони дають інформацію для роздумів, отримання нових знань
Не вся реклама ефективна У людини існує система установок, стереотипів, через які можна і потрібно формувати образ, причому, в сукупності з зображально-виражальними засобами мови. Реклама досягне мети лише в тому випадку, якщо при її створенні будуть враховуватися особливості людської психіки. Загальноприйнятою моделлю сприйняття реклами прийнято вважати AIDMA model **, що припускає наступний ланцюжок «Увага-Інтерес-Бажання-Мотив-Дія».
Цитати про рекламу: Основа будь-якої реклами – необхідність змусити клієнта відволіктися від своїх справ і подумати про щось інше. Сет Годін Без реклами станеться найжахливіше – не відбудеться нічого. Том Біскарді Реклама - найбільше мистецтво XX століття. Маршалл Маклухан Про ідеали нації можна судити по її рекламі. Норман Дуглас Творчість без стратегії називається мистецтвом. Творчість із стратегією називається рекламою. Джефф Річардс
Вірш Лесі Вознюк «Сергійко і реклама»Дивились чіпси на Сергійка із рекламипідсмажені, з рум’яними боками. Хотілось бігти і одразу купувати,та навіть дозволу у мами не спитати. В рекламі дружно чипсами хрумтіли,хвалили, насолоджуючись їли.Із шинкою та сиром, із грибамипросили: «З’їж їх, не запитуй в мами!»Але Сергійко впевнено тримавсяі на спокуси чипсів не піддався. Засвоїв, що навчають не реклами,а в школі та поради тата й мами.