Презентація уроку з історії для 6 класу за темою "Релігія і культура Давньої Індії".

Про матеріал

Презентація уроку, метою якого є знайомство з самобутньою релігією і культурою Давньої Індії. Матеріал передбачає роботу учнів в групах з текстовими та відео джерелами.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Релігія і культура Давньої ІндіїПідготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна. Урок історії. 6 клас.

Номер слайду 2

Очікувані результатирозуміти сутність буддизму та індуїзму – головних релігій Давньої Індії;називати головних богів, досягнення матеріальної та духовної культури, яким людство користується дотепер;пояснювати зміст понять: буддизм, індуїзм, аватар, нірвана, ступа;працювати в команді та використовувати різні джерела знань для здобуття інформації; висловлювати власну думку або враження;зацікавитися історією стародавніх цивілізацій. Після цього уроку ви зможете:

Номер слайду 3

ПЛАН: Релігія Давньої Індії. Пам’ятки культури.

Номер слайду 4

Індія — країна, в якій існує і мирно співіснує багато релігій і безліч Богів. У Давній Індії зародилося віровчення, якому судилося стати однією із сучасних світових релігій, - буддизм. В Індії чимало прихильників вірування, що ввібрало в себе розмаїття традиційних попередніх індійських релігій, - індуїзму.

Номер слайду 5

1 група. Виникнення буддизму пов’язують з ім’ям Сідхартхи Гаутами, який жив у 6-5 ст. до н. е. За переказами, принц Сідхартха випадково довідався, що на кожного чекають старість, хвороби та смерть. Приголомшений таким відкриттям, у 29-річному віці він зрікся свого високого становища, полишив дружину і сина й став пустельником. Духовне прозріння зійшло на Сідхартху, коли він сидів у глибокій задумі під деревом бодхі поблизу міста Буддх-Гая. Відтоді Сідхартху називали Буддою - Просвітленим. Як і коли виник буддизм? Хто такий Будда?Досліджуємо джерела Учні в групах працюють з уривками джерел та відповідають на запитання.

Номер слайду 6

2 група.«Особливого поширення буддизм досяг в Індії за царя Ашоки. Водночас в одному з наскельних указів царя читаємо: «Цар Ашока, улюбленець богів, складає шану послідовникам усіх віровчень... Щоб не було вихваляння свого віровчення й осуду чужої віри... той, хто чинить у такий спосіб, і своє віровчення звеличує, і чужому віровченню сприяє. Той, хто чинить інакше, і своє віровчення занапащає, і чужому шкодить». Яку позицію обстоював цар у справі релігійних вірувань?

Номер слайду 7

3 група.«Основні положення буддизму викладені в «Чотирьох шляхетних істинах»: - життя неминуче пов'язане зі стражданнями;- причиною страждання є жага буття і чуттєвих насолод;- щоб уникнути страждань, слід звільнитися від цієї жаги буття і досягти душевного спокою — нірвани;- існує шлях до припинення жаги буття, а отже, страждань – самовдосконалення. Основним моральним обов’язком кожного вважають щедрість і доброчесність, а найбільшою чеснотою - безмежне милосердя до всього живого, терпимість і всепрощення». Які основні положення буддизму?Назвіть головні обов’язки та чеснони, яких мають прагнути прихільники буддизму?

Номер слайду 8

4 група.«Індуїзм — це монотеїстична релігія, послідовники якої вірять у те, що Бог проявляє Себе в різних іпостасях. Людина може поклоняться тій з іпостасей Бога, яка найближча йому, при цьому ставлячись шанобливо до інших форм поклоніння. Згідно зі школою адвайта-веданти, метою життя є усвідомлення своєї єдності, як атмана (душі) із Брахманом. У деяких Упанішадах (Священних писаннях) стверджується, що той хто повністю усвідомлює атман усередині себе і його єдність із Брахманом, досягає мокші (звільнення)». Що таке індуїзм?Яким постає поняття Бога в індуїзмі?

Номер слайду 9

Пояснення учителяІндуїзм - («вічна релігія», «вічний шлях») — стародавня національна релігія, корені якої ведуть до Ведійської цивілізації, індійське язичництво.

Номер слайду 10

Головні боги індуїзму: Брахма – багатоликий бог творець, який уособлює тріаду головних богів. Вішну - захисник, бог - охоронець. Шива - руйнівник, бог танцю.

Номер слайду 11

Індра – бог грому, блискавок, і війни. Лакшмі - богиня краси і кохання. Калі - богиня жаху та символ невгамовності

Номер слайду 12

Варуна – бог неба. Сур’я - бог сонця. Яма – цар над мертвими

Номер слайду 13

Агні - бог вогню. Хануман - мавпячий бог. Ганеша - бог мудрості й багатства

Номер слайду 14

Аватар - в індійській міфології реальне втілення божества в земну істоту заради «спасіння світу». Крішна, Будда, царевич Рама (з поеми «Рамаями») в індуїзмі вважаються аватарами бога Вішну. Крішна - земне втілення бога Вішну в людській подобі.

Номер слайду 15

Особливо розвинутим в Індії був культ священних тварин (мавп, корів, слонів, змій). Вагому роль відігравало положення про заборону завдавати шкоди живим істотам, на честь яких будували храми

Номер слайду 16

Чим індуїзм подібний до релігійних уявлень інших давніх народів, про які ви довідалися? Чим відрізняється від них?Поміркуйте!

Номер слайду 17

Досліджуємо в групах. Переглянути відео та з’ясувати: https://www.youtube.com/watch?v=0f. SFWl. Sl. REE&t=4s1 група. Наукові відкриття в Давній Індії.2 група. Здобутки мистецтва.3 група. Досягнення матеріальної культури (господарства).4 група. Назвати винаходи індійців, якими ми користуємося в наш час.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Очікувані результати:1 група: - Індія – батьківщина геометрії та алгебри, - відкрито десятичну систему числення та число «Пі», - досягнення хімії (сплави, барвники, скло, отрути), - знали анатомію людини, ставили діагнози, хірургічні інструменти (видаляли камені з нирок), - астрономія, лінгвістика.2 група: - школи, де вчили ліпити скульптури, - вироби з бронзи, - скульптури релігійного змісту, - найдавніше місто Варанасі на березі Гангу (5 тис. р. тому) з досконалою системою каналізації.3 група: - виготовляли сахар з тростини та мед, - приручили слона, - виробляли тканини з бавовни, - почали вирощувати рис 9 тис. р. тому.4 група: - винайшли шахи, - Індія – батьківщина кальяну, - індійські цифри, - релігія стала здобутком багатьох народів.

Номер слайду 20

Індійські цифри (десяткова система, V ст.до н.е.), було відкрито поняття нуля (шунья). Шахи -«Чотири роди військ» Учитель уточнює і доповнює отриману інформацію

Номер слайду 21

Велика ступа в Санчі4-2 ст. до н. е. - доба розквіту давньоіндійської архітектури. За переказом, індійський цар Ашока звів 84 000 ступ – буддійських храмів.

Номер слайду 22

У 2-1 ст. до н. е. індійці почали вирубувати храми та монастирі в скелях. Найвідомішим зразком храмової скельної архітектури є високогірний величний печерний монастир у Карлі (1 ст. до н. е. - 1 ст. н. е.), ширина якого 15,5 м, висота 15 м., з двома рядами могутніх колон із зображеннями лотоса та слонів, на яких сидять вершники.

Номер слайду 23

Скульптура та різблення Статуя Будди з Гандхари. Левова капітель в м. Сарнатх на місці першої проповіді Будди – символ сучасної Індії. Храм Кандар’я-Махадева. Комплекс Кхаджурахо.

Номер слайду 24

Пдведення підсумку та рефлексія. Прийом «Уявний мікрофон» Мені було цікаво… Особливо вразило…. До цього уроку я не знав (ла)… Я сьогодні навчився (лася)….

Номер слайду 25

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Опрацювати відповідний матеріал підручника. Поділитися отриманими на уроці цікавинками з друзями і близькими.

pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
12 червня 2023
Переглядів
4727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку