Презентація створена до уроку розвитку мовлення у 5 класі. Робота містить ілюстративний матеріал, творчі завдання. презентацію можна використовувати при підготовці та проведенні уроку.
«Любіть травинку і тваринку, І сонце завтрашнього дня». (Л. Костенко)
Номер слайду 3
Типи мовлення. Опис Розповідь. Роздум
Номер слайду 4
Що називається описом?Який буває опис? Художній. Науковий
Номер слайду 5
Номер слайду 6
А що буває у тварин? Тулуб. Шерсть. Лапи. Хвіст. Вуха. Морда. Очі Що ще ти можеш описати?
Номер слайду 7
Підбери слова для характеристики Тулуб. Шерсть. Лапи. Хвіст. Вуха. Морда. Очі маленькийдовгадовгікуцийнастовбурченізагостреназеленівитягнутийгустам’якарівнікривікороткийвисячівеселітупавидовжена
Номер слайду 8
Відгадай, яка тваринка. Це невеличке звірятко, яке живе у лісах та парках. В неї руденька пухнаста шубка, яка навесні стає майже сірою, бо білка линяє. На вушках, що постійно стирчать угору, кисточки. Пухнастий хвостик, що допомагає у стрибанні, піднятий догори. Оченята кориченеві та блискучі. Це дике звірятко добре стрибає з гілки на гілку та між деревами, керуючи хвостиком, мов кермом. Перемістивши опис, знайдеш відгадку. Якими частинами мови є виділені слова?
Номер слайду 9
Відгадай, яка тваринка. Перемістивши опис, знайдеш відгадку. Знайди у тексті іменники та прикметники, які допомагають описати тварину. Це невелика дика тваринка. В неї довгі рухливі вуха на видовженній мордочці. Він їсть траву та кору дерев, для цього в нього великі передні зуби. У нього коротенький хвостик. Влітку, восени та навесні у нього сіре хутро, щоб не побачили хижаки серед гілок та землі, а взимку воно біле, як сніг. Але коли хутро не може сховати, тоді захищають довгі, значно довші, ніж передні, його сильні задні ноги.
Номер слайду 10
У нас у будинку з’явилося кошеня. Ми назвали його Бонік. Він дуже любить …………. та курячі котлетки. Він …….. кольору, шерсть …….., блискуча. Грудка, підборіддя та вуса в нього …….. Передні лапки у ……. рукавичках, а задні – у ……... Наш котик дуже ……... Він любить грати з …….., яку купила мама. А ще Бонік часто …….. Нещодавно він розбив ……. Але ми його все одно любимо. Спробуй підібрати слова, щоб дати характеристику тварини
Номер слайду 11
У моєї бабусі є собака. Це в…лика вівчарка, яка має кличку Рекс. До нас він потрапив, коли був зовсім мален…ким. Тоді Рекс був схожий на кумедне в….дмежа, і ми всі любили з ним гратися. Зараз у нього довга густа шерсть білого кольору, на спині зл….гка завихр…на. Голова в…лика, мордочка видовж…на, звуж…на до носа. Очі у Рекса темні і розумні. Дивит…ся він на всіх пильним, уважним поглядом. Стрункі довгі ноги заросли гладенькою шерст…ю. Хвіст коротенький, а з нього хвильками спадає шерсть. Рекс в…ликий і сильний, та характер має добрий і спокійний. І хоча він уже дорослий, любить гратися з м…ячиком, бігати зі мною нав…ипередки. Мені подобається Рекс, і я залюбки з ним граюся. Вставити пропущені орфограми
Номер слайду 12
План1. Історія появи тварини у вашому домі.2. Опис тварини:а) розмір;б) масть;в) шерсть (хутро, шкіра);г) форма тулуба;д) писок, очі, ніс, вуха тощо;е) особливості вдачі.3. Моє ставлення до тварини. Спробуй за планом розповісти про домашнього улюбленця
Номер слайду 13
Любов до тварин, спілкування з ними – природна потреба будь-якої людини. Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожного. Виховуючи в собі любов до тварин, ми цим виховуємо в собі любов до ближнього.