Презентація "Російська революція 1905-1907 рр. на території України"

Про матеріал
революція 1905 – 1907 рр. була однією з найважливіших подій суспільно-політичного життя Російської імперії та вплинула на розвиток усіх народів, що перебували в її складі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

9 клас Андріївська ЗОШ І-ІІІ ст. Урок № 27. Російська революція 1905-1907 рр. на території України

Номер слайду 2

Завдання уроку:характеризувати події революції 1905—1907 рр., що відбулися в січні—грудні 1905 р.; визначати особливості селянського руху в Наддніпрянщині в роки революції 1905—1907 рр.;аналізувати діяльність українських політичних партій у цей період;пояснювати, як розгортався в роки революції український культурно-освітній рух;характеризувати діяльність української громади в І та II Державних думах;пояснювати поняття й терміни: ради робітничих депутатів, чорносотенці.

Номер слайду 3

План вивчення: Які події 1905 р. засвідчили розгортання революції в УкраїніУ чому виявилося піднесення національного руху 1905-1907 рр. Якою була діяльність українських парламентських громад у І та II Державних думах

Номер слайду 4

Опорні дати:

Номер слайду 5

Основні поняття, терміни, назви: «кривава неділя», ради робітничих депутатів, чорносотенці, «Маніфест 17 жовтня 1905 р.», «Просвіта», Державна дума.

Номер слайду 6

Персоналії: П. Шмідт, Б. Жаданівський, Б. Грінченко, Є. Чикаленко, І. Шраг.

Номер слайду 7

Актуалізація опорних знань Тестова перевірка домашнього завдання Фронтальне опитування

Номер слайду 8

ПРобота з картою:

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Які події 1905 р. засвідчили розгортання революції в Україні

Номер слайду 10

Висвітлення подій Кривавої неділі на сторінці французької газети Le Petit Parisien («Маленький парижанин»). 1905

Номер слайду 11

Висвітлення подій Кривавої неділі накартинах

Номер слайду 12

Словник: Парламентаризм - система політичної організації держави, за якої чітко розмежовані функції законодавчої та виконавчої влади за привілейованого становища парламенту.

Номер слайду 13

Словник: Антисемітизм - неприязнь, ворожість до євреїв і осіб єврейського походження; переслідування й дискримінація євреїв.

Номер слайду 14

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}12 січня 1905 р. Страйк на двох найбільших заводах Києва - Південноросійському машинобудівному та заводі Гретера і Криванека. Приклад киян наслідували робітники Катеринослава, Одеси, Харкова, Миколаєва. Червень 1905 р. Повстання матросів на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»Жовтень 1905 р. Всеросійський політичний страйк - апогей революційних виступів літа й осеніЛистопад 1905 р. Повстання на крейсері «Очаків» на чолі з лейтенантом П. Шмідтом у СевастополіЛистопад 1905 р. Повстання саперів київського гарнізону на чолі з підпоручиком Б. Жаданівським. Грудень 1905 р. Один із найбільших селянських виступів у с. Великі Сорочинці на Полтавщині

Номер слайду 15

Вивчення нового матеріалу2. У чому виявилося піднесення національного руху 1905-1907 рр.

Номер слайду 16

Газета «Хлібороб». 1905

Номер слайду 17

Редакція газети «Рада». У центрі - Є. Чикаленко

Номер слайду 18

Вивчення нового матеріалу3. Якою була діяльність українських парламентських громад у І та II Державних думах

Номер слайду 19

Ілля Шраг (1847-1919)

Номер слайду 20

Михайло Грушевський (1866-1934)

Номер слайду 21

Закріплення нових знань. Установіть хронологічну послідовність подій: діяльність II Державної думи;об’єднання Української демократичної партії з Українською радикальною партією в Українську радикально-демократичну партію;створення Революційної української партії (РУП).

Номер слайду 22

Закріплення нових знань2. Визначте, які з названих подій відбулися в 1905 р.!!! в Україні. Повстання моряків 12 кораблів Чорноморського флоту на чолі з лейтенантом П. Шмідтом. 2. Збройний виступ саперів на чолі з Б. Жаданівським. 3. Перша велика (10 тис. учасників) політична демонстрація робітників. 4. Повстання на панцернику «Потьомкін», організаторами якого були Г. Вакуленчук та П. Матюшенко. 5. Виступ селян у Великих Сорочинцях на Полтавщині. 6. Утворення Революційної української партії. 7. Збройне повстання робітників у Горлівці, Єнакієвому, Луганську. 8. Відзначення 100-річчя з дня народження Тараса Шевченка. 9. Кривава неділя.

Номер слайду 23

Закріплення нових знань3. Заповніть пропуски й усно відновіть текст. Вибори до І Державної думи відбулися ____. Щоправда, радикальні політичні сили ____. У І Державну думу від 9 українських губерній було обрано ____. 44 депутати об’єдналися в ____. Головою було обрано _____. Друкованим органом став журнал ____. Українські депутати підготували ____. Вибори до складу II Державної думи відбувалися у ____. Цього разу у виборах взяли участь усі радикальні партії, зокрема й українські. Українські депутати знов утворили ____, яка складалася з ____. Вона ввійшла до фракції ____ й назвала себе ____. Вона мала добиватися ____. Проте й ця дума виявилася недовговічною: її розпуск відбувся ____.

Номер слайду 24

Закріплення нових знань4. Наведіть факти, які свідчать про піднесення національної о руху в 1905-1907 рр. в Україні відповідно до плану: Поява масових українських періодичних видань. 2. Діяльність «Просвіт». 3. Активізація діяльності політичних партій.

Номер слайду 25

Закріплення нових знань7. Чи вважаєте ви слушним висновок українського історика? Відповідь обгрунтуйте. «Думське законодавство не дало нічого українському життю» (М. Грушевський).

Номер слайду 26

Закріплення нових знань6. Дайте історичний коментар до подій та явищ, описаних у фрагментах джерел. У чому історичне значення згаданих подій/явищ? «На обов’язок уряду покладаємо Ми виконання непохитної Нашої волі: 1. Дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи на засадах дійсної недоторканності особи, свободи совісті, слова, зборів і спілок. 2. Не зупиняючи призначених виборів у Державну думу, залучити тепер же до участі в Думі, в міру можливості, відповідно до стислості терміну, що залишається до скликання Думи, ті класи населення, які нині зовсім позбавлені виборчих прав, надавши за цим подальший розвиток початку загального виборчого права у знову встановленому законодавчому порядку...» «Газета буде... давати щоденний огляд політичного, громадського, економічного і літературного життя на Україні, в Росії та по чужих землях; поезії та оповідання, наукові фейлетони. “Громадська думка” буде стояти за рівне усім право і справжню волю особи, слова, друку, віри, зборів і спілок; оборонятиме право українського народу на своє національно-політичне життя і через те вимагатиме автономії України...» «Партійне життя наше в Києві зовсім завмерло, бо частина членів Української демократичнорадикальної партії впірнула цілковито в легальну культурно-просвітню працю в “Просвіті”, в організацію народного університету, а друга – у працю в першій українській щоденній газеті “Громадська думка”, в місячнику “Нова Громада” та в журналі “Україна”, у який переіменувалася “Київська старина” після відсвяткування свого 25-річного ювілею» (Є. Чикаленко).

Номер слайду 27

Закріплення нових знань6. Дайте історичний коментар до подій та явищ, описаних у фрагментах джерел. У чому історичне значення згаданих подій/явищ? «На обов’язок уряду покладаємо Ми виконання непохитної Нашої волі: 1. Дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи на засадах дійсної недоторканності особи, свободи совісті, слова, зборів і спілок. 2. Не зупиняючи призначених виборів у Державну думу, залучити тепер же до участі в Думі, в міру можливості, відповідно до стислості терміну, що залишається до скликання Думи, ті класи населення, які нині зовсім позбавлені виборчих прав, надавши за цим подальший розвиток початку загального виборчого права у знову встановленому законодавчому порядку...» «Газета буде... давати щоденний огляд політичного, громадського, економічного і літературного життя на Україні, в Росії та по чужих землях; поезії та оповідання, наукові фейлетони. “Громадська думка” буде стояти за рівне усім право і справжню волю особи, слова, друку, віри, зборів і спілок; оборонятиме право українського народу на своє національно-політичне життя і через те вимагатиме автономії України...» «Партійне життя наше в Києві зовсім завмерло, бо частина членів Української демократичнорадикальної партії впірнула цілковито в легальну культурно-просвітню працю в “Просвіті”, в організацію народного університету, а друга – у працю в першій українській щоденній газеті “Громадська думка”, в місячнику “Нова Громада” та в журналі “Україна”, у який переіменувалася “Київська старина” після відсвяткування свого 25-річного ювілею» (Є. Чикаленко).

Номер слайду 28

Підсумок уроку:революція 1905 – 1907 рр. була однією з найважливіших подій суспільно-політичного життя Російської імперії та вплинула на розвиток усіх народів, що перебували в її складі.в роки революції активізувався український національний рух, відбулася його політизація, позитивні зрушення відбулися в національно-культурному житті українців.участь у діяльності І та II Державних дум дала змогу українцям Наддніпрянщини вперше набути досвіду парламентської діяльності. І хоча жодного закону, корисного для України, прийнято не було, депутати-українці, об’єднавшись у громаду, мали можливість висловити національні потреби українського народу.

Номер слайду 29

Домашнє завдання: Підручник

pptx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
6015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку