Презентація "Складні випадки правопису слів із ненаголошеними голосними"

Про матеріал
Знати: відомості про голосні і приголосні звуки; правопис ненаголошених голосних; складні випадки правопису ненаголошених голосних; орфоепічні норми; способи перевірки правопису ненаголошених голосних. Вміти: визначати орфограму «ненаголошений голосний»; знаходити складні випадки правопису ненаголошених голосних в авторських текстах; помічати недоліки усного і писемного мовлення та виправляти їх; формулювати цілі й завдання уроку; працювати колективно, у групах; робити висновки й узагальнення щодо спільної роботи з теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Як парость виноградної лози,плекайте мову…» М. Рильський

Номер слайду 2

Мова. Треба доглядати наш сад. Вольтер Як парость виноградної лози,Плекайте мову. Пильно й ненастанно. Політь бур'ян. Чистіша від сльози. Вона хай буде. Вірно і слухняно. Нехай вона щоразу служить вам,Хоч і живе своїм живим життям. Прислухайтесь, як океан співає ─Народ говорить. І любов, і гнів. У тому гомоні морськім. НемаєМудріших, ніж народ, учителів;У нього кожне слово ─ це перлина,Це праця, це натхнення, це людина. Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля;Збирайте, як розумний садівник,Достиглий овоч у Грінченка й Даля,Не майте гніву до моїх порадІ не лінуйтесь доглядать свій сад.

Номер слайду 3

Складні випадки правопису слів із ненаголошеними голосними. Тема уроку

Номер слайду 4

Цілі уроку. Знати:відомості про голосні і приголосні звуки;правопис ненаголошених голосних;складні випадки правопису ненаголошених голосних;орфоепічні норми;способи перевірки правопису ненаголошених голосних. Вміти:визначати орфограму «ненаголошений голосний»;знаходити складні випадки правопису ненаголошених голосних в авторських текстах;помічати недоліки усного і писемного мовлення та виправляти їх;формулювати цілі й завдання уроку;працювати колективно, у групах;робити висновки й узагальнення щодо спільної роботи з теми.

Номер слайду 5

Незакінчені речення(«Мікрофон») На уроці хочу дізнатися про…Мені цікаво було б з’ясувати…Хочу навчитися правильно визначати…Хочу поглибити знання з…Не сподіваюсь відкрити для себе нічого нового, оскільки…Маю намір поліпшити знання, досягнути успіху…

Номер слайду 6

Запишіть слова фонетичною транскрипцією1 група – пшениця, тихенько2 група – кожух, височенний3 група – широчінь, вербичка. Прочитайте слова в уповільненому темпі, а потім у пришвидшеному. Чи змінився ступінь наближення [e] до [и] та [и] до [е]?Мовний експеримент

Номер слайду 7

Зауважте !Вимова голосних звуків Для української літературної вимови характерне чітке й виразне звучання голосних звуків у наголошеній позиції. Так само чітко й виразно вимовляються голосні а, у, і в ненаголошених складах: наука, книга, ринок, віра. Ненаголошений голосний о, як і наголошений, теж вимовляється виразно й повнозвучно, ніколи не наближаючись до голосного а, як у російській мові: горобина, доброта. Проте перед складом із наголошеним у ненаголошений о у вимові наближається до у: зо(у)зуля, го(у)лубка, по(у)груд- дя. Ненаголошений е наближається до и, так само ненаголошений и у вимові більшою чи меншою мірою наближається до е: ве(и)селка, зи(е)ма.

Номер слайду 8

Способи перевірки ненаголошених голосних

Номер слайду 9

Робота в групах

Номер слайду 10

Мова ─ одне з чудес, за допомогою якого люди передають найтонші відтінки думок і почуттів. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. Збагнути таємницю мови, прочитати історію слів, а звідси ─ предметів та явищ може тільки той, хто знає мову. Глибокі знання рідної мови, досконале володіння нею ─ одна з важливих ознак високої культури й освіченості людини. Міні-диктант

Номер слайду 11

Рідна мова. Рідна мово - диво барвінкове,Що плекав Тарас на чужині, Скільки в ній наснаги і любові,Як зростила ти таких синів!Багатьом дороги перетято,Євшан-зілля груди зігріва,Українську заспіваймо, браття,Рідна мово, ти жива, жива. Озовіться материнським словом,Волелюбні внуки Кобзаря,Хай квітує диво барвінковеІ ніколи в душах не згора. О. Дяченко. Бринить-співає наша мова, Чарує, тішить і п'янить. Олександр Олесь

Номер слайду 12

1. Мовна культура ─ це живодайний корінь культури розумової, високої, справжньої інтелектуальності (В. Сухомлинський). 2. Плекання високої культури мови ─ це свідчення нашої любові і прив'язаності до рідного слова, поваги до свого народу (З довідн.). 3. Яке то щастя ─ мати мову, якою створено «Кобзар»! Оту святу, многовікову ─ наш найдорожчий Божий дар! (В. Квітневий). Пояснювальний диктант

Номер слайду 13

Вправа 48 Робота з підручником

Номер слайду 14

Вправа з ключем. Запишіть слова у дві колонки: 1) з ненаголошеним е; 2) з ненаголошеним и. Ет...кетка, д...сятий, еф...ктивний, нож...ці, кат...горія, ап...льсин, т...жневий, доб...реться. Ключ. Підкресліть першу букву у кожному слові - прочитаєте назву одного з віршів І. Франка.

Номер слайду 15

Міні - тест

Номер слайду 16

За підручником: опрацювати правила ( с.45) виконати вправу 49 Домашнє завдання

pptx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
19 лютого
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку