Складносурядне речення,розділові знаки в ньому. Синтаксичний розбір ССР. Завдання уроку: закріпити знання про складносурядні речення, розділові знаки між частинами речень ; закріпити вміння робити синтаксичний розбір ССР конструювати ССР,використовуючи різні сполучники відповідно до змістових відношень між частинами;підготуватися до контрольної роботи.
Тільки[ ] і [ ] [ ], зате [ ] [ ] ,і [ ]4 [ ] ,а [ ]А Особистість – це людина і поєднує вона в собі духовне багатство і високу моральність. Б Тільки сильна особистість може долати перешкоди в житті і їй вдається стати переможцем. В Наука гірка зате плоди солодкі. Г Хай навколо вирує життя! Д Усе минеться а одна праця залишиться. Встановити відповідність
«Завдяки Шевченкові скарби української душі повною річкою влилися в загальний потік людської культури» (Луначарський); «Тарас Шевченко не має собі рівних у світовій літературі» (Курелла, Німеччина); «Його геній розрісся, як дерево, простягнувши крону над віками» (Камілар, Румунія); «Поки б'ються серця людей, звучатиме і голос Шевченка» (Хікмет, Туреччина); «Він був найбільш народним поетом з усіх великих поетів світу. Поезія Шевченка була явищем єдиним і неповторним. Немає для неї відповідника в світовій літературі» (Якубець, Польща).,
Синтаксичний розбір речення(Вправа ” Коректор ” )Шевченко був народним поетом, а його поезія - явище єдине і неповторне, і немає для неї відповідника у світовій літературі.(Розповідне, неокличне,складне, СС, [ ],а [ ],і [ ] );1 – просте,односкладне, непоширене,повне.2 – просте, двоскладне, поширене, повне.3 – просте,двоскладне, непоширене, повне.