Презентація призначена для дистанційного навчання школярів - тих, хто хоче знати більше, і тих, хто з певних причин не відвідує школу. Робота містить навчальний матеріал, вправи для самостійного виконання ,ключі до вправ, тести.
Колеги зможуть використовувати презентацію у своїй роботі, адаптувавши її до потреб та інтересів своїх учнів.
РОЗДІЛИ НАУКИ ПРО МОВУ{912 C8 C85-51 F0-491 E-9774-3900 AFEF0 FD7}НАЗВА РОЗДІЛУЩО ВИВЧАЄФОНЕТИКАЗВУКИ МОВИ І МОВЛЕННЯОРФОГРАФІЯПРАВИЛА НАПИСАННЯ СЛІВЛЕКСИКОЛОГІЯСЛОВА, ЇХНЄ ЗНАЧЕННЯ, ПОХОДЖЕННЯ Й УЖИВАННЯФРАЗЕОЛОГІЯСТІЙКІ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ,ЇХНІ ЗНАЧЕННЯБУДОВА СЛОВАЗНАЧУЩІ ЧАСТИНИ СЛОВАСЛОВОТВІРСПОСОБИ ТВОРЕННЯ СЛІВМОРФОЛОГІЯЧАСТИНИ МОВИСИНТАКСИССЛОВОСПОЛУЧЕННЯ, РЕЧЕННЯПРИГАДАЙЗВЕРНИ УВАГУ(грецька syntaxis - побудова, поєдання, порядок)
ТВОРЧЕ МОДЕЛЮВАННЯУтвори з поданих слів словосполучення, познач головні й залежні слова Перевір себе!(Червоний) нитка, вишивати (золото), орнамент на (хустка), квіти (жоржина), зображення (птахи). Червона нитка, вишивати золотом, орнамент на хустці, квіти жоржини, зображення птахів. ХЯка?ХЧим?ХНа чому?ХЯкі?ХКого?Запам’ятай! Граматичний зв’язок мiж словами у словосполученнi здiйснюється за допомогою закiнчень або закiнчень i прийменникiв. Порушення такого зв’язку призводить до появи граматичних помилок, якi вчитель позначає на берегах зошитiв лiтерою Г.
Широкий степ, говорити наперекiр, зошит i пенал, чарiвна музика, птахи вiдлiтають, бiля ялин, пташиний спiв, голосно й дзвiнко, збирати ягоди. Пiдкресли останнi лiтери у прикiнцевому словi кожного рядка. Перевір себе!ВПРАВА З КЛЮЧЕМ Розподіли слова у 2 колонки: 1) словосполучення; 2) сполуки слів. Має утворитися слово, яке є оцiнкою твоєї роботи. Широкий степ 1говорити наперекiрчарiвна музикапташиний спiвзбирати ягоди. КЛЮЧ: п р а в и л ь н озошит i пенал 2птахи вiдлiтаютьбiля ялинголосно й дзвiнко
Знайди словосполучення. Натисни на коло, аби пересвідчитись у правильності прийшла весна, близько до школи, змушений відмовити, забіліли сніги, швидка і стрімка, дуже голосно, голову сушити, глибини океану, більш докладно, будемо слухати, ішов пішки, поблизу школи, зустрів товариша, край лісу, сильним вітром, один з нас. Пригадай! Не є словосполученнями: сполучення підмета і присудка;фразеологізми; форми ступенів порівняння прикметників і прислівників; форми майбутнього часу і наказового способу дієслів; сполучення повнозначних слів із службовими.+-style.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on
Типи словосполучень за будовою. СКЛАДНІСлово + складена словоформа. Більш густий ліс. ПРОСТІфразеологічний зворот. Зовсім втратити голову. Слово + лексичне словосполученняставити знак питання. Слово + слово(повнозначні)читати книгу. Утворюються з трьох або більше повнозначних слівписати лист бабусі
З поданих поетичних рядків випиши словосполучення, які відповідали б таким схемам: До чого?Від чого?яка?чия?З чим?Які? Яка? Як?Дніпрова хвиля грає з вітерцем,В тумані мріють сивії Карпати,Біліють гори над моїм Дінцем, -Це рідний край, це рідна моя хата Ю. Стояновський. Від Дінця до Черемоша віють вітри. Буйно квітнуть сади солов'їні І на Сході й на Заході всі ми – брати,І душа в нас, і мова єдині. Ю. Стояновський. Перевір себе
ЗА СПОСОБОМ ВИРАЖЕННЯ ГОЛОВНОГО СЛОВА Іменник. Учень з книгою. Прикметник. Дуже відомий. Займенник. Дещо з речей. Числівник. Двоє з насІ М Е Н Н І:головне слово ДІЄСЛІВНІголовне слово. ХХХХДієслово. Переміг усіх. Дієприкметник. Бажаючий грати. Дієприслівник Чекаючи зустрічіХХХПРИСЛІВНИКОВІголовне слово. Прислівник. Дуже добре. Досить пізно. Зовсім недавно. Близько додому. Високо в небіХХХХХпотр. Користуючись таблицею, визнач вид словосполучення за способом вираження головного слова: рідний дім, добре знати,пам’ять серця, історія народу, пошепки молитися, вірити в народ Перевір себе
Уособлює красутакніВиконаєш правильно завдання - отримаєш зображення(Визнач вид словосполучення) Святий оберігіменне. Дієслівне. Прислівникове Особливо цікавотактакнінінінінііменне. Дієслівне. Прислівникове такніні Найчарівніша рослинаіменне. Дієслівне. Прислівниковетакніні Лікує від хворобтакнінііменне. Дієслівне. Прислівниковеіменне. Дієслівне. Прислівниковеіменне. Дієслівне. Прислівникове. Вище неба
Запам΄ятай! Це важливо!пробачте мені (а не мене);дотримати слова (а не слово);опанувати науку ( а не наукою);учитися ремесла ( а не ремеслу);зазнати невдачі ( а не невдачу);називати на ім΄я ( а не по імені);сміятися з себе ( а не над собою);дякувати братові (а не брата);розмовляти мовою(а не на мові).
Я вже втретє приїжджаю Україна, тому краще розмовляю на українськiй мова. Менi дуже сподобалась ваша країна, особливо красивi Карпати й широке Днiпро. Дякую вас за гостиннiсть. ЗЛОВИ ПОМИЛКУСпробуй себе в ролi вчителя. Запиши без граматичних помилок текст, автором якого є iноземець, що тiльки починає засвоювати закони української мови
Синтаксичний розбір словосполучення. У реченні підкресли граматичну основу. Вичленуй із речення словосполучення. Визнач головне і залежне слова. Постав питання від головного до залежного. Визнач, якою частиною мови виражене головне слово Назви вид словосполучення за головним словом. Визнач вид словосполучення за будовою ( просте чи складне). Вкажи, як залежне слово зв’язане з головним / граматично/- за допомогою закінчення чи закінчення і прикметника. Накресли схему1. Набралася калинонька соком.2. Набралася соком3. Набралася сокомдієслово. Чим?Дієслівне, просте