Презентація "Словосполучення" для дистанційного навчання.

Про матеріал

Презентація призначена для дистанційного навчання школярів - тих, хто хоче знати більше, і тих, хто з певних причин не відвідує школу. Робота містить навчальний матеріал, вправи для самостійного виконання ,ключі до вправ, тести.

Колеги зможуть використовувати презентацію у своїй роботі, адаптувавши її до потреб та інтересів своїх учнів.



Зміст слайдів
Номер слайду 1

Словосполученняурок української мови у 8 класі

Номер слайду 2

Восьмикласнику!Ти пригадаєш роздiли науки про мову;загальні відомості про словосполучення. Дізнаєшсяпро будову й види словосполучень.. Навчишсяаналізувати словосполучення,робити узагальнення на основi спостережень над мовним матерiалом.

Номер слайду 3

РОЗДІЛИ НАУКИ ПРО МОВУ{912 C8 C85-51 F0-491 E-9774-3900 AFEF0 FD7}НАЗВА РОЗДІЛУЩО ВИВЧАЄФОНЕТИКАЗВУКИ МОВИ І МОВЛЕННЯОРФОГРАФІЯПРАВИЛА НАПИСАННЯ СЛІВЛЕКСИКОЛОГІЯСЛОВА, ЇХНЄ ЗНАЧЕННЯ, ПОХОДЖЕННЯ Й УЖИВАННЯФРАЗЕОЛОГІЯСТІЙКІ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ,ЇХНІ ЗНАЧЕННЯБУДОВА СЛОВАЗНАЧУЩІ ЧАСТИНИ СЛОВАСЛОВОТВІРСПОСОБИ ТВОРЕННЯ СЛІВМОРФОЛОГІЯЧАСТИНИ МОВИСИНТАКСИССЛОВОСПОЛУЧЕННЯ, РЕЧЕННЯПРИГАДАЙЗВЕРНИ УВАГУ(грецька syntaxis - побудова, поєдання, порядок)

Номер слайду 4

ЗАЛЕЖНОГО?СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ утворюється поєднанням двох або більше повнозначних слів. ГОЛОВНОГООсінній ліс. Який ?Який ?Як ?Писати каліграфічно. Як ?

Номер слайду 5

ТВОРЧЕ МОДЕЛЮВАННЯУтвори з поданих слів словосполучення, познач головні й залежні слова Перевір себе!(Червоний) нитка, вишивати (золото), орнамент на (хустка), квіти (жоржина), зображення (птахи). Червона нитка, вишивати золотом, орнамент на хустці, квіти жоржини, зображення птахів. ХЯка?ХЧим?ХНа чому?ХЯкі?ХКого?Запам’ятай! Граматичний зв’язок мiж словами у словосполученнi здiйснюється за допомогою закiнчень або закiнчень i прийменникiв. Порушення такого зв’язку призводить до появи граматичних помилок, якi вчитель позначає на берегах зошитiв лiтерою Г.

Номер слайду 6

Солити борщчас Вечірній Відійти недалеко. Прибігтидо садкадень Ясний Боротисяза волютовариш Вірний Яблуко зеленегаптує Золотом Думки твоїозеро Срібне зачеплена Вітром Потренуйся визначати головне слово (при правильному виконанні з’явиться схема)

Номер слайду 7

Не є СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМ Не в тім’я битий Ахіллесова п’ята ЗАПАМ’ЯТАЙ

Номер слайду 8

Широкий степ, говорити наперекiр, зошит i пенал, чарiвна музика, птахи вiдлiтають, бiля ялин, пташиний спiв, голосно й дзвiнко, збирати ягоди. Пiдкресли останнi лiтери у прикiнцевому словi кожного рядка. Перевір себе!ВПРАВА З КЛЮЧЕМ Розподіли слова у 2 колонки: 1) словосполучення; 2) сполуки слів. Має утворитися слово, яке є оцiнкою твоєї роботи. Широкий степ 1говорити наперекiрчарiвна музикапташиний спiвзбирати ягоди. КЛЮЧ: п р а в и л ь н озошит i пенал 2птахи вiдлiтаютьбiля ялинголосно й дзвiнко

Номер слайду 9

Знайди словосполучення. Натисни на коло, аби пересвідчитись у правильності прийшла весна, близько до школи, змушений відмовити, забіліли сніги, швидка і стрімка, дуже голосно, голову сушити, глибини океану, більш докладно, будемо слухати, ішов пішки,  поблизу школи, зустрів товариша, край лісу, сильним вітром, один з нас. Пригадай! Не є словосполученнями: сполучення підмета і присудка;фразеологізми; форми ступенів порівняння прикметників і прислівників;  форми майбутнього часу і наказового способу дієслів; сполучення повнозначних слів із службовими.+-style.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 10

Типи словосполучень за будовою. СКЛАДНІСлово + складена словоформа. Більш густий ліс. ПРОСТІфразеологічний зворот. Зовсім втратити голову. Слово + лексичне словосполученняставити знак питання. Слово + слово(повнозначні)читати книгу. Утворюються з трьох або більше повнозначних слівписати лист бабусі

Номер слайду 11

З поданих поетичних рядків випиши словосполучення, які відповідали б таким схемам: До чого?Від чого?яка?чия?З чим?Які? Яка? Як?Дніпрова хвиля грає з вітерцем,В тумані мріють сивії Карпати,Біліють гори над моїм Дінцем, -Це рідний край, це рідна моя хата Ю. Стояновський. Від Дінця до Черемоша віють вітри. Буйно квітнуть сади солов'їні І на Сході й на Заході всі ми – брати,І душа в нас, і мова єдині. Ю. Стояновський. Перевір себе

Номер слайду 12

До чого?Від чого?яка?чия?З чим?Які? Яка? Як?Дніпрова хвиля. Буйно квітнуть. Грає з вітерцем Сивії Карпати Рідна моя хата. Від Дінця до Черемоша віють. Складні словосполучення. Уважно перевір

Номер слайду 13

ЗА СПОСОБОМ ВИРАЖЕННЯ ГОЛОВНОГО СЛОВА Іменник. Учень з книгою. Прикметник. Дуже відомий. Займенник. Дещо з речей. Числівник. Двоє з насІ М Е Н Н І:головне слово ДІЄСЛІВНІголовне слово. ХХХХДієслово. Переміг усіх. Дієприкметник. Бажаючий грати. Дієприслівник Чекаючи зустрічіХХХПРИСЛІВНИКОВІголовне слово. Прислівник. Дуже добре. Досить пізно. Зовсім недавно. Близько додому. Високо в небіХХХХХпотр. Користуючись таблицею, визнач вид словосполучення за способом вираження головного слова: рідний дім, добре знати,пам’ять серця, історія народу, пошепки молитися, вірити в народ Перевір себе

Номер слайду 14

ХРідний дім іменникіменникове. ХХХХХдієсловодієслівнеіменник. Пам’ять серцяіменниковеіменникІсторія народуіменникове. Пошепки молитися дієслівнедієслово. Вірити в народ дієсловодієслівне. Добре знати Виконав? Молодець!!!Уважно перевір

Номер слайду 15

Уособлює красутакніВиконаєш правильно завдання - отримаєш зображення(Визнач вид словосполучення) Святий оберігіменне. Дієслівне. Прислівникове Особливо цікавотактакнінінінінііменне. Дієслівне. Прислівникове такніні Найчарівніша рослинаіменне. Дієслівне. Прислівниковетакніні Лікує від хворобтакнінііменне. Дієслівне. Прислівниковеіменне. Дієслівне. Прислівниковеіменне. Дієслівне. Прислівникове. Вище неба

Номер слайду 16

Запам΄ятай! Це важливо!пробачте мені (а не мене);дотримати слова (а не слово);опанувати науку ( а не наукою);учитися ремесла ( а не ремеслу);зазнати невдачі ( а не невдачу);називати на ім΄я ( а не по імені);сміятися з себе ( а не над собою);дякувати братові (а не брата);розмовляти мовою(а не на мові).

Номер слайду 17

Я вже втретє приїжджаю Україна, тому краще розмовляю на українськiй мова. Менi дуже сподобалась ваша країна, особливо красивi Карпати й широке Днiпро. Дякую вас за гостиннiсть. ЗЛОВИ ПОМИЛКУСпробуй себе в ролi вчителя. Запиши без граматичних помилок текст, автором якого є iноземець, що тiльки починає засвоювати закони української мови

Номер слайду 18

Синтаксичний розбір словосполучення. У реченні підкресли граматичну основу. Вичленуй із речення словосполучення. Визнач головне і залежне слова. Постав питання від головного до залежного. Визнач, якою частиною мови виражене головне слово Назви вид словосполучення за головним словом. Визнач вид словосполучення за будовою ( просте чи складне). Вкажи, як залежне слово зв’язане з головним / граматично/- за допомогою закінчення чи закінчення і прикметника. Накресли схему1. Набралася калинонька соком.2. Набралася соком3. Набралася сокомдієслово. Чим?Дієслівне, просте

Номер слайду 19

Узагальнюємо вивчене. Довідкасинтаксиссловосполученняпростіскладніголовного?

Номер слайду 20

ВИКОНАЙ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯБАЖАЮ УСПІХУ

Номер слайду 21

Познач словосполучення, в якому правильно визначене головне слово1 боронити ворога. Вірно Перевірка2 у згуртованому колективіПоміркуй3 співати над колискою. Поміркуй4другий поверх. Поміркуй

Номер слайду 22

Лише словосполучення наведено в рядку2вимогливий керівник, минають дніВірно Перевірка1 шукай друга, оригінальний за формою. Поміркуй3 покласти на стіл, крізь дверіПоміркуй4шалений успіх, пасти задніх. Поміркуй

Номер слайду 23

Простим за будовою є словосполучення 3 агент у справах продажу. Вірно Перевірка1 мандрувати містами Європи. Поміркуй2 найбільш продуктивна праця. Поміркуй4усе добре обмірковувати. Поміркуй

Номер слайду 24

Складним за будовою є словосполучення4 спробувати перейти рубікон. Вірно Перевірка1 зупинитися на мить. Поміркуй3посаджений біля школи. Поміркуй2 засвоїти новий матеріал. Поміркуй

Номер слайду 25

Дієслівними є всі словосполучення рядка1любити друзів, ходити до школи. Вірно Перевірка2 вивчена мова, набагато розумніший. Поміркуй3 кожен із учнів, запропонувати присісти. Поміркуй4 безмежно щасливий, дарувати квіти. Поміркуй

Номер слайду 26

Потребує редагування словосполучення2 пробачте меніВірно Перевірка1 дякувати брата. Поміркуй3брати участь. Поміркуй4дотримати слова. Поміркуй

Номер слайду 27

Лише іменникові словосполучення наведені в рядку3 автор роману, сміється дзвінко. Вірно Перевірка1зустріти друга, під високою березою. Поміркуй2 рання весна, гарний настрій. Поміркуй4 моє місто, відпочивати влітку. Поміркуй

Номер слайду 28

Лише прислівникові словосполучення наведено в рядку4 щирий серцем, двічі на тиждень. Вірно Перевірка1 йти на зустріч, густе волосся. Поміркуй3 пшеничний колос, мого народу. Поміркуй2 значно важливіше, трохи менше. Поміркуй

Номер слайду 29

Лише числівникові словосполучення наведено в рядку1 Двоє з нас, тридцять гектарів. Вірно Перевірка2 заслужена двійка, повторити двічіПоміркуй3 колосок пшениці, п'ять поверхів;Поміркуй4троє з присутніх; виходити по одному. Поміркуй

Номер слайду 30

Познач словосполучення, яке відповідає заданій схемі 2титанічна постать. Вірно Перевірка1 засміявся весело. Поміркуй3мокрий від роси. Поміркуй4 розмовляти з другом. Поміркуй. Як?дієслово

Номер слайду 31

Познач словосполучення, яке відповідає заданій схемі 3 березовий гай. Вірно Перевірка1посадити калину. Поміркуй2 червона калина. Поміркуй4 наша країна. Поміркуй. Яка?іменник

Номер слайду 32

Лише словосполучення наведено в рядку4навколо причалу, мрія про літо Вірно Перевірка1 до п'ятої ранку, дотримати слова Поміркуй3для тебе, шукати вихід. Поміркуй2 знайдена книжка, промінь сонця Поміркуй

Номер слайду 33

Перевір себе. Т и п р и г а д а в. Т и д і з н а в с я. М О Л О Д Е Ц ЬТ и н а в ч ив с я

Номер слайду 34

Автор презентаціїНіколенко Валентина Василівнаучитель школи I-III ступенів №226 Оболонського району м. Києва Успіхів у навчанні

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 36
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савченко Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мазурик Лариса Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Мартиненко Наталія Петрівна
    Дякую! Чудова, якісна робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Хадієва Олена Олександрівна
    Щиро дякую за таку чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Богуславська Лариса
    Щира подяка за таку чудову роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Нось Любов
    Щиро дякую за таку змістовну презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Лементар Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Устенко Наталія Володимирівна
    Дякую за змістовну розробку
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Лабунська Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Климко Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Васильєва Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Літвін Юлія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Лебідь Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Антипова Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Алексєєва Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Віталіївна Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Горох Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Машталір Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Пилипчук Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Яковенко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  23. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. загоруйко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Старко Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Азарова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Мочалова Ніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Синепольська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Марценко Галина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Andronova Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Черевченко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Юзефович Марина Григорівна
    Дякую за таку чудову роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Бужинська Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Бондаренко Ангеліна
    Чудова презентація
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Беспалько Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Ярошук Олена Валентинівна
    Дякую, гарна презентація!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 33 відгука
pptx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
47518
Оцінка розробки
5.0 (36 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку