Пропонуємо Вашій увазі віртуальну виставку, присвячену видатній українській поетесі Лесі Українці. Гордий дзвін її імені в серцях мільйонів людей, породжує не тільки спогад про “Лісову пісню” або “Досвітні вогні”, а й палку любов до великої поетеси і гордість за свій народ, що спородив її.
1. Осляк І.Ф. З вогнем Прометея. – К.: Радянська школа, 1969. – 183 с. Посібник “З вогнем Прометея” висвітлює цікаву сторінку з життя і літературної діяльності Лесі Українки: на численних прикладах автор досліджує багатогранну інтерпретацію образу Прометея в творчості поетеси, вказує на тісний зв'язок її із соціально-політичною боротьбою кінця XIX – початку XX ст. Книжка розрахована на вчителів і учнів середніх шкіл; на викладачів і студентів філологічних факультетів вищих навчальних закладів та широкі кола читачів.
України. 2. Костенко А. Співачка досвітніх вогнів. – К.: Веселка, 1971. – 223 с. Ця книжка розповідає про те, як хвороблива маленька дівчинка виросла у сильну духом народну поетесу, відому далеко за межамиУкраїни. . Українка Леся. Мрії зламане крило: Зб. творів, док. i спогадів: для серед. шк. віку. / Упорядник есе та доповід. матеріалів В.А. Костюченко. – К.: Веселка, 1993. – 222 с.: іл. Книжка дасть юному читачеві цілісне уявлення про становлення великого митця і, головне, - пробудить інтерес до подальшого самостійного вивчення творчості видатної дочки українського народу.
. Рисак О.О. Лесин дивосвіт. – Львів: Світ, 1992. – 184 с. В цій монографії досліджується творчість Лесі Українки – яскравий зразок реалістичної манери письма, збагаченої взаємодією з іншими художніми методами, стилями, а також процесами кореспонденції мистецтв. Автор стверджує, що творчість Лесі Українки, виражаючи духовну атмосферу часу, несла в собі прикметні ознаки особистості митця, одержимого духом боротьби за правду свого ідеалу – національну гордість і соціальну справедливість. Для наукових працівників, викладачів, студентів, літературознавців, учителів шкіл.
Кармазина М. Леся Українка. – К.: Альтернативи, 2003. – 416 с.; іл. На основі документальних матеріалів висвітлюється непростий життєвий і творчий шлях Лесі Українки, суперечливий процес її становлення як української письменниці в умовах імперської діяльності. Ця книжка – це спроба відтворити гаму душевних переживань, духовних та інтелектуальних шукань Лесі Українки, збагнути сутність складних життєвих колізій, в які потрапляли герої її творів. Розрахована на тих, кого цікавить розмаїта проблематика національного минулого, зокрема питання становлення української інтелектуальної еліти.
Українка Леся. Бояриня: Драм. поема; Лісова пісня: Драма-феєрія в 3-х діях. – К.: Укр. письменник, 2000. – 176 с. Книга вміщує два вершинні драматичні твори Лесі Українки, перший з яких протягом десятиліть за радянського часу був заборонений до друку. Національну ідею, дух України геніальна поетеса втілила в цих творах найглибше, а змістом своїм та суттю вони взаємодоповнюються. Видання розраховане на широке коло читачів, зокрема і як посібник для школярів та студентів при вивченні навчальних програм.
Українка Леся. Поезія. Драматичні твори .- К.: Наук. Думка, 2001 – 384 с. У книзі вміщено кращі поетичні та драматичні твори: “Давня казка”, “Лісова пісня”, “Одержима”, “Оргія”, “Бояриня”, які рекомендовані Програмою середньої загальноосвітньої школи з української літератури для текстуального і оглядового вивчення. Розрахована на широкий загал читачів.
Українка Леся. Твори.- К.: Дніпро, 2000 . - 632 с. Українка Леся. Поеми і драми / Вступ. Стаття та примітки О.К.Бабишкіна. – К.: Мистецтво, 1980. – 467 с. Твори геніальної української поетеси і драматурга Лесі Українки перейняті революційним пафосом і гуманістичними ідеями. До збірника увійшли “Лісова пісня”, “В катакомбах”, “У пущі”, “Осіння казка”, “Роберт Брюс”, “Давня казка” та інші твори. Розраховано на учнів старших класів.шли вибрані вірші, поеми та драматичні твори Лесі Українки – геніальної поетеси і драматурга, класика української літератури.
Олійник М. Дочка Прометея. – К.: Веселка, 1977. – 287 с. По-різному складаються письменницькі долі, як і взагалі людські, долі. Лесина ж доля не звична. Щедро обдарована талантом, наділена ніжним, чутливим серцем, сповненим палкої любові до людей, поетеса знала і великого горя: протягом усього життя її переслідувала хронічна, невигойна тоді хвороба... Але ніщо не могло зламати Лесю Українку – людину, жінку, яка відважно зі співом на вустах йшла проти життєвих бур і незгод. Іншої такої письменниці, борця немає у світі.
Їм промовляти душа моя буде: “Лісова пісня” Лесі Українки та її інтерпретації / Упоряд. В.Агєєва. – К.: Факт, 2002. – 224 с. “Лісова пісня” – один із шедеврів Лесі Українки, де прадавня міфопоетика, туга за втраченою гармонією людини зі світом і модерністське прагнення краси витворюють магію тексту, що вже впродовж століття не втрачає принадності для читача. Кілька інтерпретацій драми, що належать дослідникам різних поколінь, уривки з листування, яке незрідка було авторським коментарем, дають змогу глибше та стереоскопічніше прочитати твір, що став класичним, не втративши принадності, ліричного роздуму і глибини філософської рефлексії.
Леся Украинка в воспоминаниях современников. – М.: Художественная литература, 1971. – 511 с. З і сторінок цієї збірки звучать голоси сучасників великої української поетеси (Зерова М., Франко І., Рильського М., Білецького А.), що покликані відтворити риси її високообдарованої творчої натури.
Спогади про Лесю Українку. – К.: Дніпро, 1971. – 483с. У книзі спогадів про геніальну дочку українського народу Лесю Українку вміщено цікаві мемуарні матеріали про її життя і творчість, написані рідними і близькими поетеси (Оленою Пчілкою, Петром Косачем, Клементом Квіткою, Ольгою Косач-Кривинюк, Ольгою Кобилянською, Агатангелом Кримським), а також уривки з листування мемуарного характеру з видатними її сучасними – Іваном Франком і Михайлом Павликом.
Зюков Б.Б. На сцене и экране – Леся Украинка. – К.: Мистецтво, 1987. – 237 с. Книга являє собою історії постановок своєрідних та складних для сценічного втілення творів Лесі Українки в театрі, кіно та на телебаченні. Залучені матеріали досліджень творчості Лесі Українки, рецензії на вистави, висловлювання акторів та режисерів; автор дає оцінку виставам, кінострічкам та телефільмам.
Список додаткової літератури: Белік М. Ні! Я ще жива!: 125-й ювілей Л.Українки / М. Белік // Позакласний час. - 2006. - N1/2(16 січня). - C.5-6. 2. Богдан С. Автопортрет "Жінки з Косачівського роду" за її листами / С. Богдан // Дивослово: Українська мова й література в навчальних закладах. - 2005. - N2. - C.64-68. 3. Богдан С. Етнічні гетеростереотипи в листах Лесі Українки / С. Богдан // Дивослово: Українська мова й література в навчальних закладах. - 2003. - N10. - C.27-31. 4. Гуменюк В. "Лісова пісня" в постановці кримськотатарських митців / В. Гуменюк // Слово і час. - 2005. - №3. - C.79-82. 5. Ковальова О. Леся Українка: вибір модернізму / О. Ковальова // Дивослово: Українська мова й література в навчальних закладах. - 2005. - N10. – C.51-54. 6. Кудрявцев М. Іудина сповідь: драма Лесі Українки "На полі крові" / М. Кудрявцев // Українська література в загальноосвітній школі. - 2005. - N6. - C.5-8. 7. Мірошниченко Л. Загадковий автограф Лесі Українки / Л. Мірошниченко // Слово і час. - 2005. - №8. - C.25-30. 8. Максим'юк Т. Лесіни дороги до моря / Максим'юк Т. // Літературна газета. - 2005. - №28-29. - C.4.
9. Ніковський А. Екзотичність сюжету і драматизм у творах Лесі Українки / А. Ніковський // Українська мова та література. - 2005. - N7(18 лютого). - C.3-8. 10. Плітка В. Образ Килини з погляду екзистенціальних проблем життя ("Лісова пісня" Лесі Українки) / В. Плітка // Слово і час. - 2005. - №8. - C.20-25. 11. Поліщук Я. Драматургія Лесі Українки: втілення трагічного / Я. Поліщук // Дивослово: Українська мова й література в навчальних закладах. - 2005. - N5. - C.52-56. 12. Скупейко Л. Форми художнього часу в "Лісовій пісні" Лесі Українки / Л. Скупейко // Слово і час. - 2005. - №8. - C.16-20. 13. Сухарко Г. Літературні диктанти (Життя і творчість Лесі Українки): 10 клас / Г. Сухарко // Дивослово: Українська мова й література в навчальних закладах. - 2005. - N12. - C.8-10. 14. Сухарко Г. Літературні диктанти (Життя і творчість Лесі Українки): 10 клас / Г. Сухарко // Дивослово. - 2005. - №12. - C.8-10. 15. Турган О. Міфопоетична семантика зооморфних образів у художній системі Лесі Українки / О. Турган // Слово і час. - 2005. - №8. - C.9-16. 16. Хилюк М. Цвіт душі мого народу: Фольклор і міфологія поліщуків у драмі-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня" / М. Хилюк // Дивослово: Українська мова й література в навчальних закладах. - 2004. - N11. - C.43 - 45.