ТАВРІЙСЬКІЙ НАВЧАЛЬНО–РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Виховна година: « Я — ГРОМАДЯНИН і ПАТРІОТ УКРАЇНИ І ПИШАЮСЯ ЦИМ»
Вихователь-дефектолог: Саннікова О.В.
Я — ГРОМАДЯНИН і ПАТРІОТ УКРАЇНИ І ПИШАЮСЯ ЦИМ
Мета: розширити знання дітей про права й обов’язки громадян; розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні; виховувати активну громадську позицію, любов до рідного краю.
Вихователь: Тема нашого сьогоднішнього заходу – «Я — ГРОМАДЯНИН І ПАТРІОТ УКРАЇНИ І ПИШАЮСЯ ЦИМ».
Ми з вами старшокласники, на порозі до свого змужніння, самостійності. Яким буде наше життя, як зустріне вас майбуття — це залежить і від нас самих, від нашої громадянської позиції, від життєвої активності, розуміння свого часу, завдань, які стануть перед нами. Кажуть, є доля. Що таке доля? У кожного є два шляхи, по яких він може просуватися у життя. Ти або борешся, або здаєшся на волю випадку.
Ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти хто такий громадянин і патріот держави в якій ми живемо.
Україна – вільна і незалежна держава, у якій нам випало щастя жити, бо ж як і матір, Батьківщину свою людина не обирає, а має від народження.
Український народ наш мудрий і добрий, чесний і працьовитий, волелюбний і сміливий. Кожна людина – це патріот своєї держави, її свідомий громадянин. Ми живемо не просто кожен сам по собі, а в одній державі, вільній і незалежній Україні, в суспільстві, де є свої закони, традиції, своя історія, культура, український менталітет, своя мова і своя правда. Ми громадяни і патріоти України. Що ж таке означає — громадянин? (Відповідь учня)
Щоб знайти відповідь на це питання, я звернулася до Конституції України, зокрема до ст..4 та ст. 25, та зробила певні висновки і можу сказати, що:
Громадянин – це особа, яка належить до постійного населення певної держави, користується захистом держави, правами, наданими державою, та виконує обов’язки покладені на неї. Дякуємо за відповідь!
А от свідомий громадянин-патріот, хто він? Які покладаються на нього обов’язки? (вихователь зачитує обов’язки громадянина-патріота ).
Свідомий громадянин-патріот України:
Вихователь: Так, щоб бути свідомим громадянином, треба над собою працювати, виробляти у собі високі риси характеру, специфічно мислити, займати активну життєву позицію щодня, прагнути бути взірцем для інших.
Війна. Найважча. Найгірша. Та, що зруйнувала щасливе дитинство. На захист своєї Батьківщини піднявся весь народ. І ми твердо переконані, що ми – єдині, що перемога буде за нами. Єдина Україна – іншого шляху у нас немає. У цій війні народжуються герої. Вони бачили смерть в обличчя. Війна їх загартовує, робить мужніми, дужими. Час спливатиме, але дуже важливо, щоб юні знали і пам’ятали про тих, хто не жаліючи сил, здоров’я і життя воює за незалежність. Народжені жити, любити, творити , давно пішли з життя, для них війна закінчилася не салютом, а свинцем у серці. Вони заповіли нам берегти і любити свою Батьківщину. Тож завдання нашого покоління – не забути людей, які прославили Україну своїм героїзмом.
Виходить дівчинка в ролі Матері зі свічкою в руках, на фона музики читає вірш
Я – мати, мати всіх дітей,
Що на фронтах воєнних полягли.
Сьогодні я звертаюсь до людей,
Щоб мир у світі пильно берегли.
Я – Мати… Я крізь усе пройшла:
Крізь дим пожеж, утрат і сто смертей.
Розтоптана і знищена була,
Та через роки йду я до дітей.
В душі моїй горить пекельний бій.
За всіх, усіх, яких не повернуть.
І крик душі лунає звідусіль.
Вони до нас ніколи не прийдуть…
Та я не вірю в похоронки ті!
Живі вони, бо пам’ять ще жива!
Мої сини, соколики ясні…
А всюди квіти…квіти…і трава.
Я – Мати ! Я до вас іду,
Щоб захистити, відвернути зло.
Та відвести від всіх людей біду,
І щоб війни ніколи не було.
Тож встаньте всі і голови схиліть,
Згадайте тих, хто йшов через фронти.
І вдячністю хвилину помовчіть,
Щоб пам’ять в нашім серці зберегти.
(Хвилина мовчання)
Вікторина «Ерудит» ( Запитання задаються дітям якщо вони знають відловіть то піднімають руку і дають відповідь )
1.Кольори нашого прапора
2.Перші два рядки національного Гімну
3.Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди
4.Дерево – символ, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат
7.Як співаю і слухають Гімн
8.Синій колір українського прапора символізує
9.Державний герб України
10.28ервня 1996 року – це День
11. Найрідніше, найкраще, найдорожче місце на землі
12.Державною мовою України є
13.Хто був і залишається в серцях українців Кобзарем
14.Кого з відомих українців ви знаєте.
Гра «Раз, два, три»
У цьому класі друзі всі! Раз,два,три
Плещуть у долоні)
Ось і я, і ти, і ми! Раз,два,три.
Привітайся з тим, що зліва(Вітаються)
Привітайся з тим, що справа (…)
Ми-одна сім’я (Беруться за руки)
У цьому класі друзі всі! Раз,два,три.
Людині визначено Богом місце народження, країна, небо, вона не може нічого змінити, як не може змінити саму себе. І куди б ти не пішов, твоя Батьківщина з тобою. І ми молимося за неї.
( Молитва за Україну)
Боже, Єдиний, Великий, Неньку-Вкраїну храни,
Волі та Правди промінням Ти її освіти.
Силою Знання Звичаю люд український зміцни.
В чистій любові до краю Ти нас, Боже, зрости.
Молимось, Боже, Єдиний, Неньку-Вкраїну храни,
Всі Свої ласки-щедроти Ти на неї зверни.
Дай людям Волю, дай людям Долю,
Дай Доброго Світа,
Щастя, дай, Боже, Здоров'я і многая, многая літа!
Наш захід добіг до кінця, я хочу всім подякувати та побажати всім нам миру, злагоди та любові! Всім дякую!