Презентація "Стилі міжособистісної комунікації"

Про матеріал
Про стилі спілкування, які пов’язані з базовими ситуаціями спілкування. А саме про ритуальний, маніпулятивний і гуманістичний.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стилі міжособистісної комунікації 

Номер слайду 2

СтиліКожна людина має свій, цілісний стиль спілкування, що накладає цілком пізнаваний, характерний відбиток на її поведінку і спілкування в будь-яких ситуаціях. Цей стиль не може бути виведений з яких-небудь індивідуальних особливостей і особистісних рис людей — запальності чи витриманості, домінант­ності чи пасивності, довірливості чи закритості і т. ін. Він відбиває саме особливості спілкування людини, що характеризують її загальний підхід до побудови взаємодії з іншими людьми.Є люди, «які вміють» і «які не вміють» спілкуватися, «конфлікт­ні» й «завжди згідні», «пішаки» та «маніпулятори». Стиль спілкування, що притаманний кожному з нас, очевидно, залежить від дуже різних моментів — від історії життя самої людини і від ставлення до інших людей, і від того, яке спілкування найбільш схвалюється в суспільстві, у якому вони живуть.

Номер слайду 3

Існує три базових стилі спілкування, які пов’язані з базовими ситуаціями спілкування: ритуальний, маніпулятивний і гуманістичний. Вибір того чи іншого основного стилю спілкування людини визначається дуже різними та складними причинами — досвідом її спілкування, її уявленнями про людей і про життя взагалі, її особистісними рисами. Але найістотніше, що сам цей вибір формує потім і досвід людини, і її ставлення до людей, і її очікування в різних життєвих колізіях — стає складовою її особистості.

Номер слайду 4

Ритуальне спілкування. Ритуальне спілкування — індивідуальний стиль спілкування, притаманний дуже багатьом людям. Цей стиль походить від соціальних міжгрупових ситуацій спілкування, де головною задачею партнерів є підтримка зв’язку із соціумом, підкріплення уявлення про себе як про члена суспільства. При цьому важливо, що партнер у такому спілкуванні є ніби необхідним атрибутом виконання ритуалу. У реальному житті існує величезна кількість ритуалів, часом дуже різних, ситуацій, у яких кожний бере участь тільки як деяка маска зі заздалегідь заданими властивостями, що вимагають від учасників тільки одного — знання правил гри. У подібному стилі здійснюється багато контактів, розмов, що з боку, а іноді й зсередини, здаються безглуздими, беззмістовними, тому що вони, на перший погляд, зовсім неінформативні, нецілеспрямовані, не мають і не можуть мати ніякого результату.

Номер слайду 5

Гуманістичний стиль. Гуманістичний стиль комунікації ґрунтується на здатності партнерів до розуміння, співчуття, співпереживання і умінні поставити себе на місце партнера. Таке спілкування не ставить перед собою ділових цілей і випливає з конкретної ситуації. Воно є допоміжним у вирішенні професійних завдань, допомагає встановлювати контакти та налагоджувати стосунки. Ситуації гуманістичного спілкування усім відомі — це інтимне, сповідальне, психотерапевтичне спілкування, а іноді просто розмова в купе потягу далекого прямування. Звичайно, гуманістичне спілкування не визначається тільки ситуацією — воно пов’язано з настроєністю й цілями партнерів, однак зрозуміло, що певні ситуації його припускають, і заміна гуманістичного спілкування в цих ситуаціях на інші види сприймається негативно. У той же час можна вказати ситуації, коли гуманістичне спілкування, і навіть його окремі елементи, недоречні. Найбільш істотною рисою гуманістичного спілкування, що докорінно відрізняє його від інших видів спілкування, є особливе співвідношення переживання, усвідомлення і комунікації партнерів, а саме — їхня конгруентність (повна відповідність, збіг, подоба), за словами К. Роджерса.

Номер слайду 6

Маніпулятивний стиль. Що стосується власне взаємодії в маніпулятивному спілкуванні (його інтерактивної сторони), тут найбільш істотним є те, що маніпулятивний стиль припускає сприйняття будь-якої ситуації як цільової, а відповідне трактування дій партнера — як тактику, стратегію, спосіб досягнення його, партнера, цілей. Якщо в будь-якій ситуації для людини найважливішою є групова приналежність партнера (професійна, етнічна, вікова і т. ін.) і пов’язані з нею функції (наприклад, професійні), то вступає в дію механізм соціальної стереотипізації. Цікаво, що саме в сфері маніпулятивного спілкування робиться більшість помилок переваги, привабливості, відносин. Спираючись на одну характеристику партнера, людина у маніпулятивному спілкуванні додатково до потрібних їй властивостей добудовує інші за стереотипом (зразком), і надалі спілкується з цим утіленим стереотипом.

Номер слайду 7

Дякую за увагу.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
4 вересня 2023
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку