Двадцяте березня. Класна робота. Синтаксичний розбір простого речення. Ознайомитися з Відеоуроком за посиланням: https://youtu.be/_JB776w. Xo9 M https://youtu.be/z. Qqd. HZw. Yat0 https://youtu.be/ESHRz49t3t0
Номер слайду 2
Планування і цілевизначення. Сьогодні на уроці ви:закріпите знання про речення;повторите визначення членів речення;зумієте визначати і підкреслювати у реченні не тільки граматичні основи, а й другорядні члени речення (додаток, означення, обставину);редагуватимете неправильно сформульовані речення;працюватимете креативно; станете учасником однієї з команд для виконання тренувальних вправ;дбатимете про чистоту і милозвучність української мови.
Номер слайду 3
Пам’ятай!Питання від Всезнайка. Які мовознавчі розділи ми вивчаємо? Яку тему ми вивчили?Речення –це..https://www.youtube.com/channel/UCVewkw5 SJe. LEp. ZVi. Xru. Og. Zw. Розкажіть алгоритм дій при визначенні граматичної основи. Словосполучення –це.. Граматична основа –це.. Підмет –це.. Присудок –це.. Додаток –це.. Означення –це.. Обставина –це..
Номер слайду 4
Повторення вивченого. Підмет_______Присудок. Додаток -----------На які групи поділяються члени речення ? Назвіть головні члени речення. Назвіть другорядні члени речення. Члени речення Обставина. Означення. ГОЛОВНІДРУГОРЯДНІ
Номер слайду 5
Картки «Підказка від Всезнайка»https://www.youtube.com/channel/UCVewkw5 SJe. LEp. ZVi. Xru. Og. Zw. Картки-підказки роздруковані для кожного учня.
Номер слайду 6
Речення за метою висловлення: Розповідне. Я люблю українську мову. Питальне. Що я люблю?Спонукальне. Любіть українську мову.
Номер слайду 7
Речення за емоційним забарвленням: Неокличне. Я люблю рідну мову. Окличне. Я люблю рідну мову!
Номер слайду 8
Речення за кількістю головних членів: Односкладне. Люблю рідну мову. Двоскладне. Я люблю рідну мову.
Номер слайду 9
Речення за кількістю головних членів: Поширене. Я дуже люблю свою рідну мову. Люблю рідну мову. Люблю мову. Непоширене. Я люблю.
Номер слайду 10
Ускладнене чи неускладнене речення: Ускладнене (однорідні члени речення, звертання, вставні слова) Я люблю і шаную рідну мову. По-перше, я люблю і шаную рідну мову. Люди, любіть і шануйте рідну мову. Неускладнене (немає однорідних членів речення, звертань, вставних слів)Я люблю рідну мову.
Номер слайду 11
Синтаксичний розбір простого речення.1. Визначити і підкреслити граматичну основу речення(підмет та присудок).2. Підкреслити другорядні члени речення (додаток, означення, обставина).3. Визначити тип речення за метою висловлювання (розповідне, питальне , спонукальне)4. Визначити: речення за інтонацією окличне чи неокличне.5. Визначити: вид речення за будовою. За будовою речення поділяються на прості і складні. Просте речення має в своєму складі одну граматичну основу. У складному реченні є дві і більше граматичних основ.6. Односкладне чи двоскладне. Односкладне (має або підмет, або присудок) чи двоскладне (має і підмет, і присудок).7. Поширене чи непоширене. Поширене (містить другорядні члени речення) чи непоширене (не має другорядних членів речення у своєму складі).8. Ускладнене чи неускладнене речення (однорідні члени речення, звертання, вставні слова).
Номер слайду 12
Від теорії до практики. Зроби синтаксичний розбір речення. На перших проталинах розквітають білосніжні підсніжники. Зразок усного розбору. Речення просте, розповідне, неокличне. Зразок письмового розбору. Реч. просте, розпов., неокл. Надпишіть над кожним членом речення частину мови. __________ __________ __________
Номер слайду 13
Найуважніший Підкресли члени речення. Антон знову пік раків. Він речення він вивчив на зубок.
Номер слайду 14
Найкмітливіший. Спишіть, підкресліть усі члени речення.1. З дерев у лісі спадала роса.2. З небес на землю линула жайворина пісня. Дбай про красу і чистоту української мови!
Номер слайду 15
Спишіть, підкресліть усі члени речення. Конвалія занесена у Червону книгу.1. Цей захід сподобався неочікувано всім. У лісі розцвіла конвалія. Найспритніший
Номер слайду 16
Самостійна робота на 5 хвилин І варіант 1. Підкресли члени речення.1. Весною пахло тут і рястом. 2. В саду достигли яблуко й горіх. (За поезією Г. Петрука-Попика) 2. Зроби синтаксичний розбір одного з речень.
Номер слайду 17
Естафета «Мікрофон» Я поглибив(ла) знання…Я зміг (змогла)… Я переконався(лася)… Мені було складно…
Номер слайду 18
Домашнє завдання: Ознайомитися з Відеоуроком за посиланням:https://youtu.be/_JB776w. Xo9 M https://youtu.be/z. Qqd. HZw. Yat0 https://youtu.be/ESHRz49t3t0 Підручник, параграф 40-43, с.163-177, вивчити правило. Виконати вправу. Списати речення . Зробити синтаксичний розбір речень.1. Усю ніч ішов сильний дощ. 2. Сергійку вдалося знайти на подарунок цікаву книжку. 3. Автобус затримується через затори на дорогах.